Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole vienyt poliisille 2.vaiheen jälkeen sitä todistusta/paperia ja

Vierailija
06.11.2012 |

kaksi vuotta on kulunut väliaikaisen kortin saamisesta. Pystyykö ne paperit vielä viemään sinne? Oon kuullu jotain juttuja, että pitäis käydä autokoulu uusiks, mutta vaikea uskoa, että siitä ihan noin "radikaali" rangaistus tulisi, vai?? :/

Osaisko joku kertoa/auttaa? Ei ole itsellä nyt mahdollisuutta vielä käydä poliisilaitoksella, mutta jos jollain on tietoa/kokemusta tästä asiasta, niin olisi kiva kuulla miten siinä on käyny. Ettei tule ihan pommina se uutinen, mitä ne siellä sitten sanovatkaan... :/

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paperit jäi toimittamatta ensinnäkin siksi, että hain uusia passikuvia pysyvään korttiin niin ajattelin viedä ne sitten samaan aikaan. No, niiden kuvien ottaminen jäi ja samalla tietty ne paperitkin. Oon vähän laiska ja tyhmäkin joo, kun en heti vienyt niitä papereita, mutta en kaipaa nyt mitään saarnaa tästä, vaan kokemuksia/tietoa jos joku on vastaavassa tilanteessa ollut. Kiitos jo tähän menneissä tulleista vastauksista! :)

Vierailija
2/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoriakoe meni viimeksikin nipin napin läpi.. Mut on toi kyl parempi, kuin koko autokoulu alusta.

on sitten liikenteessä mukana! Ei hyvää päivää, ei ihme, että liikenteessä kuollaan ja loukkaannutaan niin paljon.

Tee meille muille palvelus: käytä julkisia kulkuneuvoja.

Teoriakoe nipin napin siksi, että mua jännitti niin pirusti ja sen takia tein tyhmiä virheitä. Toki mulla nyt on ja on ollu ainakin kortin saamisesta lähtien kaikki liikennesäännöt hallussa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaajista on teinejä, ainakin lukeman perusteella. Luulis, että täällä on aikuisia ihmisiä vastaamassa, mutta ei kun heti ollaan nokkaa koputtamassa jos joku asia ei mene niin kuin itse mieltää sen.

Pojalla kävi ap sama juttu, tosin ei passikuvia ollu vaihdattamassa, mutta kuitenkin. Hoidat sen vaan nyt tällä kertaa kokonaan loppuun, kun viet ne paperit yms. :)

Vierailija
4/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimitin tarvittavatpaperit heti poliisilaitokselle ja tein uuden hakemuksen ajokortista,joudut hakemaan uudelleen, koska kyse ei ole väliaikaisesta ajokortista. Ihmettelen, jos joustavat, jos määräaika ylittyy, tarkoittaa se autokoulun ym. uudelleen suorittamista hyväksytysti.

Työkokemusta poliisihallinnosta.

Vierailija
5/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan tuollainen oikeasti ihan helvetin typerää. Toivottavasti opit, ettei tärkeitä asioita yksinkertaisesti jätetä tuolla lailla roikkumaan!

Vierailija
6/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sä kuitenkin olet suorittanut kakkosvaiheen ajallaan, ei papereiden toimittamisen pitäisi mun mielestäni vaikuttaa ( siis tietenkään korttisi ei ole voimassa ennen kuin paperit on toimitettu). Ainakin mun suorittaessani kakkosvaihetta oli osalla suoritusaika juuri umpeutumassa, eivätkä varmaan ehtineet papereita toimittaa (tai ainakaan niitä ei ole ehditty käsittelemään) ennen väliaikaisen kortin umpeutumista. Ajaa vain ei saa ennen kuin paperit on käsitelty.

Vierailija
7/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokorttirikkomus

Joka tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo

1) 16 §:ssä tarkoitettua ajokorttiin tai ajokorttilupaan liitettyä ehtoa tai rajoitusta,

2) 32 §:n säännöstä ajokortin, väliaikaisen ajokortin, tilapäisen ajokortin, kansainvälisen ajokortin, opetusluvan, harjoitteluluvan, liikenneopettajaluvan, opetusharjoitteluluvan tai kuljettajantutkintotodistuksen mukana pitämisestä ajettaessa,

3) 75 §:n säännöstä ajokortin luovuttamisvelvollisuudesta tai

4) 33 §:n säännöstä ajoneuvon luovuttamisesta toisen kuljetettavaksi,

on tuomittava ajokorttirikkomuksesta sakkoon.

Vierailija
8/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko sinä ja muutama muu, että noista määräajoista voi joustaa. Ei kai se haittaa, kun tuon nämä vasta nyt, en ole ajanut autoa. Tuo viimeinen päivämäärä on todella viimeinen voimassa oleva päivä. Ei yhteiskunta toimi niin, määräajoista pidetään kiinni. Aloittajalla ei ole oman kertomansa mukaan edes vielä menemässä asiaansa hoitamaan.

Vierailija
9/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pitänyt määräajasta kiinni ja suorittanut kakkosvaiheen ajallaan. Ketään ei kiinnosta, jos hän toimittaa paperit hieman myöhemmin, kunhan hän ei ole ajanut autoa tällä välin kun kortti ei ollut voimassa. Ap saa pysyvän kortin, kun toimittaa paperit ja ne käsitellään. Määräaika koskee kakkosvaiheen suorittamista ja sen jälkeen väliaikaisen kortin voimassaolo päättyy. Oli mun kaverikin kortitta muutaman viikon verran, kun ei ollut saanut vielä uutta korttia ja väliaikainen kortti ei ollut enää voimassa.

Vierailija
10/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoksasin, et 2-vaihekkin pitäis käydä. Ei siis ollut omaa eikä laina-autoakaan. Ei siitä mitään sanktioita tullut, opettajan piti vain koko ajan istua mun vieressä, en sanut ajaa yksin ollenkaan ennekuin sain virallisen kortin taas.

Riippuu ehkä kuinka pitkä väli on jäänyt, et pitääkö käydä uudelleen. Tosin, etkös sä ole nyt koko ajokoulun suorittanut? Eli vaan korttia vailla. Miksi vielä pitäis uudestaan todistella taitojaan?

Vierailija
11/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on muuttunut, nykyisin ei onnistu.

Vierailija
12/20 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy tehdä uudestaan kirjalliset ja inssi.kuulemma siitä kun saat kakkosvaiheen paperin käteen on se toimitettava puolevuoden sisällä poliisille tai sun ajo-oikeus päättyy. Mulla on ihan sama tilanne ja oon soittanut jo kaikki mahdolliset tahot läpi. Nyt sitten uudestaan kokeisiin.

Vierailija
13/20 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli optimitilanteessa poliisilaitoksella voi sinua jo odottaa kortti, säilyttävä tvuoden verra.

Muutoin tulee uudet tentit ja mahdollinen karenssi.

Vierailija
14/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mun kaveri joutui käymään muutaman ajotunnin ja tekemään teoria- ja inssikokeen uudestaan. Korjatkaa jos puhun puppua!

Vierailija
15/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teoriakoe meni viimeksikin nipin napin läpi.. Mut on toi kyl parempi, kuin koko autokoulu alusta.

Vierailija
16/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mun kaveri joutui käymään muutaman ajotunnin ja tekemään teoria- ja inssikokeen uudestaan. Korjatkaa jos puhun puppua!

Ja ne joutuu tietty siis maksamaan taas ne maksut noista

Vierailija
17/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimassa olevaa ajokorttia eli ajolupaa laisinkaan? Tarkistapas paljonko saa sakkoja ilman ajokorttia ajamisesta.

Vierailija
18/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten liikenteessä mukana! Ei hyvää päivää, ei ihme, että liikenteessä kuollaan ja loukkaannutaan niin paljon.

Tee meille muille palvelus: käytä julkisia kulkuneuvoja.

Vierailija
19/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ole asiaa hoitanut, jos kerran kakkosvaiheen kuitenkin olet suorittanut?

Sinänsä olen sitä mieltä, että tämä systeemi on aataminaikuinen. Miksei autokoulut voi toimittaa jotenkin keskitetysti poliisille tietoa niistä, jotka on kakkosvaiheen suorittaneet. Esim. sähköisesti? Miksi jokaisen pitää itse toimittaa paperi ruuhkaiselle poliisiasemalle?

Niin, ei ihme että on ruuhkaa...!

Vierailija
20/20 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ole asiaa hoitanut, jos kerran kakkosvaiheen kuitenkin olet suorittanut?

Sinänsä olen sitä mieltä, että tämä systeemi on aataminaikuinen. Miksei autokoulut voi toimittaa jotenkin keskitetysti poliisille tietoa niistä, jotka on kakkosvaiheen suorittaneet. Esim. sähköisesti? Miksi jokaisen pitää itse toimittaa paperi ruuhkaiselle poliisiasemalle?

Niin, ei ihme että on ruuhkaa...!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän