Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko teillä on ollu kohdun korkeus rv 17? Kun mulla tänään

Vierailija
01.12.2005 |

mitattiin eka kerran neuvolassa niin oli 13 cm ja neuvolatäti oli aika kauhuissaan kun on jo niin paljon mittaa??!!! Mulla on kyllä aika iso maha nyt jo ja vauvan liikkeetkin tuntuu ihan selvästi mahan päältäkin.

Enkä ole mikään hirveän lyhyt/painava, 173cm ja lähtöpaino oli 55kg nyt 61kg.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisiko vauva olla oikeasti jo pidemmillä viikoilla kuin rv17?

Toinen juttu on, että kohdun koko riippuu aika lailla vauvan asennosta. Onko vauva poikittain vai pitkittäin, onko laskeutunut alas. Varsinkin loppuraskaudesta moni ihan turhaan säikähtää kohdun kasvun tyssäämistä - sekin usein johtuu siitä, että vauva on laskeutunut jo alas ja siksi kohdun sf-mitta pienenee/pysyy samana.

Kolmas juttu liittyy mittaajaan. Jokaisella terkkarilla on hiukan oma " käsiala" mittauksissa.

Neljäs selittävä tekijä on kohdun mahdollinen supistelu. Minulla oli runsaasti kohdun harjoitussupistuksia molemmissa raskauksissa jo tuossa vaiheessa, mikä kovettaa kohtua ---> kasvattaa sf-mittaa. Molemmat vauvat syntyivät silti yli la:n.

Omaa sf-mittaani en muista enää, enkä töistä käsin pääse äitiysneuvolakorttia tsiigailemaankaan. Mutta toivon mukaan voit unohtaa terkkarisi päivittelyt, jotka tuntuvat ainakin minusta ylimitoitetuilta ja ainakin typeriltä noin psykologisessa mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla