Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko persujen mielestä "vamppi" sama kuin "vammainen"?

Vierailija
05.11.2012 |

Niinhän joku täällä väitti kivenkovaa.

Mitä sinulle tulee mieleen sanasta vamppi?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm-78

Vierailija
2/33 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan törmännyt mihinkään muuhun vamppi-sanan merkitykseen ennen kuin AV:lla palstapersu kertoi sen tarkoittavan vammaista. Olin aina kuvitellut, että palstapersu haukkuu ihmisiä viettelijättäriksi ja ihmetellyt sanavalintaa.

Jos muuten googlaatte vihervamppi-sanan, huomaatte, että se esiintyy ainoastaan AV:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kotikunnassani vamppi tarkoitti vammaista.

Vierailija
4/33 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sanat olen kuullut vammaista tarkoittavina ilmauksina. Eivät ne kovin yleisiä ole.

Vierailija
5/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreät viettelijättäret ovat.. Olen itsekin vihreä, ja nainen, ja jopa vähän mietin että olenko minäkin kenties vihervamppi :)

En ole koskaan kuullut vammaista sanottavan vampiksi, kyllähän siinä tule aikamoinen sekaannus. Mun lapsuudessa vammaisia sanottiin kemmoiksi, en tiedä miksi kemma, kai se tuli kehitysvammaisesta lyhenne.

vm -74

Vierailija
6/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa ei johonkin aikaan lapset ole tienneet mikä vamppi on oikeasti. Ja se on jotenkin levinnyt lasten puheeseen, ja nyt joku idiootti viljelee sitä täällä, eikä tajua miten tyhmältä koko sana kuulostaa :D

Voiko nolompaa AV mokaa olla!

Vierailija
7/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vamppi sanasta puhutaan.

Vierailija
8/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin vamppi tarkoitti kyllä viettelijää. En ollut ikinä ennen tätä palstaa yhdistänyt sitä vammaiseen. Vammaisia meilläkin päin tosiaan kutsuttiin kemmoiksi. vm -86

Vierailija
9/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vamppi tarkoittaakin vammaista, niin kuin jossain linkki tarkoittaa bussia ja eppu ekaluokkalaista. Yleiskielessä vamppi tarkoittaa kuintekin viettelijätärtä.

Vierailija
10/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamppi = vammainen, ainakin Pirkanmaalla (Tampere) vm.80

Vierailija
11/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomessa ainakin joskus 10 vuotta sitten sanaa vamppi käytettiin tarkoittamaan kehitysvammaista. Eiköhän se ihan hyvin siis vihreillekin sovi ;)

Vierailija
12/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomessa ainakin joskus 10 vuotta sitten sanaa vamppi käytettiin tarkoittamaan kehitysvammaista. Eiköhän se ihan hyvin siis vihreillekin sovi ;)

vammaista tarkoittava sana käy paremmin persuille ;)

Vierailija
13/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vamppi tarkoittaakin vammaista, niin kuin jossain linkki tarkoittaa bussia ja eppu ekaluokkalaista. Yleiskielessä vamppi tarkoittaa kuintekin viettelijätärtä.

Vamppi on kyllä yleiskielessä vammainen, vamppaamnen ihan jotain muuta.

Vierailija
14/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

adjektiivi

huorahtava henkilö

(puhekieli, halventava) vammainen

Eli jos vihreistä on puhe niin vammainen on ainoa joka sopii.

Vierailija
15/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamppi on kyllä yleiskielessä vammainen, vamppaamnen ihan jotain muuta.

Verbi "vampata" tulee sanasta "vamppi", joka on taas ihan suora laina englannin kielen sanasta "vamp". Jos nyt haet vaikka Googlella sanan "vamppi" ja silmäilet esiintymiä, huomaat varmaan sinäkin, että "vamppi" tarkoittaa yleiskielessä viettelijätärtä. (Ellet nyt sitten satu pitämään kehitysvammaisia jotenkin hirvittävät sensuelleina.)

Vierailija
16/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://suomisanakirja.fi/vamppi:

viettelijätär. esim. Elokuvien kovapintainen vamppi.

http://urbaanisanakirja.com/word/vamppi/:

Ns. Miesten nieliä. Seksikäs, eroottinen ja viettelevä naishenkilö. Eräs kuuluisa vamppi oli esimerkiksi Marilyn Monroe.

Vamppia ei pidä sekoittaa kuitenkaan mihinkään \'\'povipommiin\'\' Tai vähäpukeiseen naiseen, kuten Pamela Andersson ym.

http://fi.wiktionary.org/wiki/vamppi:

Substantiivi

vamppi

viettelijätär, miestennielijä

Vierailija
17/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vampit on vammaisia. Mitä siitä enempää miettiä? Separi tai vajukki ovet kanssa kutsumanimiä vammaisille.

Vierailija
18/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreät viettelijättäret ovat.. Olen itsekin vihreä, ja nainen, ja jopa vähän mietin että olenko minäkin kenties vihervamppi :)

En ole koskaan kuullut vammaista sanottavan vampiksi, kyllähän siinä tule aikamoinen sekaannus.

vm -74

Luulin, että se tulee apostoli Halla-ahon ajatuksista, kun hänestä vihreitä saa raiskata ja pidin vamppi-sanaa mauttomana. Nyt mulle sitten selvisi, että persuilla on ihan oma kieli, sellainen, jota ei muut ymmärrä.

Vierailija
19/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaiset on vamppeja :D Kun käyttää googlea huomaa, että palstapersu on tuottelias kirjoittaja vain tällä palstalla, muuten ei löydy vamppaavia vihreitä. Kirjoitusmäärien perusteella veikkaisin, että palstapersu ei ole työelämässä.

Vierailija
20/33 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut vammaista sanottavan vampiksi, kyllähän siinä tule aikamoinen sekaannus.

vm -74

Luulin, että se tulee apostoli Halla-ahon ajatuksista, kun hänestä vihreitä saa raiskata ja pidin vamppi-sanaa mauttomana. Nyt mulle sitten selvisi, että persuilla on ihan oma kieli, sellainen, jota ei muut ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi