Pesettekö lasten ulkovaatteet (päiväkoti-ikäiset) joka päivä?
Päiväkodin pihalla on vain kuraa ja kosteaa hiekkaa (Etelä-Suomi). Vaatteet ovat sen näköiset myös. (Ihanaa, että ulkoilevat!) Muutamassa päivässä vaatteet alkavat haista mudalle ja kuravedelle.
Kommentit (41)
mutta kyllä niitä vaatteita taidettiin yrittää kestää aina viikko ja perjantaina sitten pesin kaikki.
kamat viikonloppuisin. Hanskoja vaihtelen viikolla 2-4 kertaa, joskus vaihdan puvunkin jo keskiviikkona tai torstaina.
mutta pyyhin kurat, joka päivä p.o.p puku. Suurin osa kurasta lähtee ihan pyyhkimällä. Pesen harkiten puvun koneessa, koska kosteudensuoja kuluu pesuista. Asutaan pohjoisessa, joten nyt maa valkoinen joten kuraa vähemmän :)
Laadukkaatkan ulkovaatteet ei kestä päivittäistä pesemistä. Suihkutan kuran pois ja pesen n. Kerran viikossa.
laadukkaat vaatteet kestää hyvin päivittäisen pesemisen. Lika kuluttaa vaatetta enemmän kuin pesu.
Pesen vasta sitten kun ovat tosiaan todella likaiset. Muutoin vain pyyhin kostealla/märällä pyyhkeellä vaatteet.
Meillä nuo ulkovaatteet ovat tuollaisia halpismalleja.
Kuka jaksaa tai viitsii välittää siitä onko ulkovaatteet likaisen näköiset vai en. Pesen 3vkon välein näillä keleillä. Kun tulee pysyvä lumi, ehkä kerran talvella.
vaan haju. Se kauhea lemu leviää joka paikkaan, missä niitä vaatteita yrittää säilyttää.
siis joka päivä koneessa. Taitaa olla puvut aika nopesti pilalla...
Pesen ehkä kerran kuukaudessa. Mutta jos on kurasää, suihkuttelen haalarit tai pyyhin märällä aina kotiin tullessa. Haalarit ei kyllä haise, kun tuolla lailla päivittäin teen pintaputsauksen.
Enkä mä tunnista tuota hajuasiaakaan. Tai kai ne haisee jos ei kuivaa välillä.
Kurikset mä huuhtelen suihkussa melkein joka päivä.
en ole pessyt lapsen haalaria vielä kertaakaan tänä syksynä, takki ja housut on pesty pariin kertaan. Vaatteet eivät haise millekään erityiselle, sadesäällä on yleensä sadevarusteet päällimmäisenä ja kun ne kuorii pois, niin haalari on puhdas ja kuiva.
Kosteussuojaominaisuuksilla varustettuja vaatteita ei pitäisi pestä jatkuvasti koneessa, se kuluttaa suojaa. Yleensä riittää pyyhkiminen tai suihkuttaminen.
Meillä 2 haalaria ja 1 2-osanen plus siisti takki. Ja kyllä noilla viikon pärjää. Pe-iltana koneeseen ja la-aamusta vaikka toppatakilla ulos jos ei ole kuivuneet yöllä.
Remua, muumia ja reimateciä, maksoivat yhteensä saman kuin joku pop.
Tänään oli pipokin kurassa, olivat kai kokeilleet seistä päällään??!!
Ei Mua haittaa, käyttöä varten niitä vaatteita ostetaan.
mutta aika harvoin siihen on tarvetta joka päivä. Usein pärjää viikon tai edes puoli viikkoa pesemättä.
Kotona, jossa voisi vaatehuoltoa tehdä.
Kotona, jossa voisi vaatehuoltoa tehdä.
Minä suihkutan ulkovaatteet suihkussa jos ovat kuraiset, hanskat huuhtelen raanan alla. Pesen parin viikon välein.
Saattaa mennä, että esim. välikausipuvun pesen vasta sitten, kun laitan sen talveksi kaappiin.
päivä. Tai tarpeen mukaan. Ja tuuletan. Vaikka meillä onkin laadukkaat ulkovaatteet, niin ei nekään jokapäiväistä konepesua kestäisi mitenkään.