Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun lapsillani on ainoastaan Tickettiä, Moloa ym. päällä ulkona

Vierailija
05.11.2012 |

... eikä se tee minusta yhtään vajaaälyisempää kuin kukaan muukaan. Se, että tykkään lastenvaatteista ei tarkoita, ettenkö olisi kiinnostunut mistään muusta. Seuraan aikaani, seuraan uutisia ja politiikkaa, otan kantaa, kuulun yhteen puolueeseen ja olen Punaisen ristin aktiivijäsen.

Olen hyvä työssäni, olen fiksu. Mutta jotenkin on alkanut risoa se hyvin sallittu ajattelutapa, että koska lapseni on tiettyihin merkkeihin puettu ja sävy sävyyn puettu muutenkin aina, niin se tekee minusta jotenkin pinnallisen ja yksinkertaisen.

Ei se ihan niin mene, kuulkaas.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sävy sävyyn pukeminen jotenkin tekee susta tyhmän?

Ihme aloitus, monella muullakin on noita vaatteita, esim. meillä. Ei sitä oikein muunlaisia edes ole. Eikä noi haalarien hinnat nyt enää mitenkään kauheesti poikkea toisistaan. jotkut löytää kirppiksiltäkin tosi hyviä vaatteita.

Tiedätkö ettei kukaan järkevä ihminen joka pukee lapsensa noihin merkkeihin tai jopa kalliimpiinkin, edes "huomaa" sitä?

Se on ihan arkipäivää. Eikä me huomata sitäkään mitä muut ajattelee siitä minkä merkkisiä vaatteita lapsilla on. Se on ihmetyksen aihe ainoastaan silloin kun noi vaatteet on joku hyvinvoinnin ja toimeentulon mittari.

Meille se ei ole joten mä en pitäisi suakaan vähäalyisenä. En kyllä pitäisi hyvintoimeentulevanakaan. Se että puetaan sävy sävyyn on itsestään selvyys, tietysti pitää olla toisiinsa sopivat vaatteet, kellä ei olis?

Vierailija
2/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nyt yllättää sut mutta mulla ei ole aavistustakaan mitä merkkiä sun lapsesi vaatteet on vastaan tulette. En tunnista enkä edes kiinnitä huomiota. Vai ihminen jolle merkit on tärkeitä kiinnittää niihin huomiota, valtaosa viis veisaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nyt yllättää sut mutta mulla ei ole aavistustakaan mitä merkkiä sun lapsesi vaatteet on vastaan tulette. En tunnista enkä edes kiinnitä huomiota. Vai ihminen jolle merkit on tärkeitä kiinnittää niihin huomiota, valtaosa viis veisaa.

Mulla ei ole kaksosille varaa ostaa mitään satasen haalareita, jotkut Lassiet vai mitä ne on, ostetaan marketista sillon kun on tarjouksessa. Ja hyvin on pärjätty. Pojille on yleensä vaan rumia tarjolla, oli minkä hintaisia tai merkkisiä hyvänsä. Prisman oma merkki on siitä hyvä että on edullinen, ja joskus jopa pojille kivan värisiä.

Ei ole kyllä hajuakaan mikä on molo merkkinen rettu, lähinnä nimi vaan huvittaa.

Vierailija
4/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista merkkejä enkä kyllä kiinnitä niihin mitään huomiotakaan.

Ei vain kiinnosta muiden muksujen vaatteet.

Vierailija
5/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muita merkkejä kun noi ap;n.

Mutta muuten olen ihan samaa mieltä, että ei ihmiset noita merkkejä katsele, siis sellaiset tavikset. Mä olen vasta tällä palstalla oppinut kiinnittämään huomiota näihin juttuihin :)

Vierailija
6/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paheksuuko ihmiset Suomessa kovastikin, jos pikkulapsen pukee esimerkiksi Christian Diorin, Fendin tai jonkin muun luksusmerkin vaatteisiin?

Työpaikan kahvihuoneessa mammat, jotka varmasti satsaavat lastensa haalareihin, ovat joskus ihan tohkeissaan puhuneet, kuinka he eivät yhtään käsitä luksusvaatteiden hankkimista lapsille. Olen vain miettinyt, että missähän se sallitun ja kielletyn raja menee, eli kuinka paljon lasten vaatteet saa maksaa ennen kuin on kyse "synnistä"...

Vierailija
7/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rajan voisi vetää vaikka siihen, ettei tarvitse päiväkodin työntekijöille sanoa, että voidaanko pitää huoli ettei lapsi menee näillä vaatteilla kuraan tai konttaa pitkin pihoja ettei puku hankaudu rikki, näitäkin vanhempia (äitejä) on aina aika ajoin..

Vierailija
8/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on Ticketiä, Moloa, PoP:ia, Vikingiä jne laatumerkkejä. Ja olen älykäs, tiedostava, politiikkaa ja maailmantapahtumia seuraava ihminen. En ole koskaan, hetkeäkään, kuvitellut, että lasten pukeminen tarkoituksenmukaisiin ja ei-ihan-halvimpiin vaatteisiin vaikuttaisi jonkun mielestä pinnalliselta! Kaikkea sitä kuulee! Eri asia jos jauhaisin niistä vaatteista koko ajan, mutta kukapa niistä jaksaisi kauheasti jaaritella.

Musta on erittäin epävajaaälyistä ostaa lapselleen laadukkaat ulkoiluvaatteet, jotka kiertävät lapselta toiselle ja pitävät hyvin vettä, tuulta ja kylmää. Comprende?

Vierailija
9/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rajan voisi vetää vaikka siihen, ettei tarvitse päiväkodin työntekijöille sanoa, että voidaanko pitää huoli ettei lapsi menee näillä vaatteilla kuraan tai konttaa pitkin pihoja ettei puku hankaudu rikki, näitäkin vanhempia (äitejä) on aina aika ajoin..

Vierailija
10/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla on Ticketiä, Moloa, PoP:ia, Vikingiä jne laatumerkkejä. Ja olen älykäs, tiedostava, politiikkaa ja maailmantapahtumia seuraava ihminen. En ole koskaan, hetkeäkään, kuvitellut, että lasten pukeminen tarkoituksenmukaisiin ja ei-ihan-halvimpiin vaatteisiin vaikuttaisi jonkun mielestä pinnalliselta! Kaikkea sitä kuulee! Eri asia jos jauhaisin niistä vaatteista koko ajan, mutta kukapa niistä jaksaisi kauheasti jaaritella. Musta on erittäin epävajaaälyistä ostaa lapselleen laadukkaat ulkoiluvaatteet, jotka kiertävät lapselta toiselle ja pitävät hyvin vettä, tuulta ja kylmää. Comprende?

Vierailija
11/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole koskaan nähnyt noita ap:n mainitsemia merkkejä, enkä edes tiedä, mistä niitä voi ostaa.

Vierailija
12/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luksusvaatteita paheksuneet mammat ovat perustelleet kantaansa vain sillä, että "ei se lapsi kuitenkaan tajua, mitä sillä on päällä". No ehkä ei tajua, mutta vanhemmat tajuavat ja saattavat haluta pukea lapsensa mahdollisimman nätisti. Ja jos rahaa saa sijoittaa esimerkiksi sisustamiseen, niin miksi ei sitten lastenvaatteisiin.

T: 8

Vierailija
13/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisesta äidistä kertoo jos lapsella pitää olla aina kaikki vaatteet vimpan päälle sävy sävyyn ja tietyn, mahdollisimman kalliin merkkistä. Sorry vaan. Toki sulla voi sen lisäksi olla pehmeitäkin arvoja, mutta materialistinen ja pinnallinen olet ainakin. Jos olet todella hyvätuloinen, niin ymmärrän että lastenvaatteen hinnalla ei ole mitään merkitystä, mutta sitä en ymmärrä että tavis laittaa suuren osan tuloistaan lasten merkkiveetteisiin. No, harrastuksensa kullakin.

En ole kade, mutta vähän huvittaa tuo vaatteilla koreilu ja näyttämisen halu. Tuntuu että joskus se lapsi jää sinne värikkäiden vaatteidensa varjoon, ihan kuin nukkea olisi puettu...

Vierailija
14/14 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä tiennyt. eikä se että käyttää merkkituotteita tarkoita että ne olisi ostettu uusina.

Meillä lapsella on tänä talvena kanssa "merkkituotteita", koska kirpparilta sattui löytymään. Tiketin lähes pitämätön sadeasu vuorilla yht 14e. Ja Tiketin talvitakki kuin uusi 5e. Legon housut täysin pitämättömät 7e. Yksi tosin merkitön lähes uusi talvitakki 3e.