Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaushormoni

Vierailija
05.11.2012 |

Siis mitäh, olen raskaana ja kävin varmistuttamassa sen verikokeella, menkkojen mukaan raskausviikko 5+1 menossa. Tosin tein pari viikkoa sitten myös testin joka oli nega ja nyt siis raskaushormoni 460. Vastaako se viikkoja 5+1?

Muutenkin luulen että viikot ei täsmää koska jos nyt on 5+1 niin olisi se viikoilla 3 varmaan näkynyt testissä (joka myös verikoe). Voiko olla niin että se on hedelmöittynyt myöhemmin kuin kierron puolessa välissä niinkuin ovis yleensä on ja on oikeasti esim vkolla 3 tai 4 vai onko jotain häikkää kun hormoni nousee noin hitaasti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä näy verikokeessa, näin karkeasti sanottuna hedelmöitys tapahtuisi rv2+0, ja sitten munasolu rupee matkaamaan, kohtuun, saattaa kiinnittyä vasta rv3+5 jolloin raskaushormonin eritys alkaa....

Tässä taulukko hormonipitoisuudesta

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä

mIU/ml

1 viikko 3 viikkoa 0-5

2 viikkoa 4 viikkoa 3-426

3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340

4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500

5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000

6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000

8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000

17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400

>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Vierailija
2/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viimeisistä kuukautisista tuo 5 viikkoa, jos skaala on 18-7000 niin eikö se 460 joka minulla on ole aika pieni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna tohon ylimpään lukuun on suht pieni, verrattuna pienimpään aika korkea, mutta kaikki noi on ihan normaaliarvoja lsittääkseni, hormonipitoisuus vaan vaihtelee kovin paljon eri ihmisillä.

Vierailija
4/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :) helpottavaa kuulla

Vierailija
5/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olisiko täällä ketään paikalla joka osaisi auttaa. epäilen olevani raskaana, viikko (21.4) sitten olin suojaamattomassa seksissä, mies tuli kaiken sisälleni ja vielä parin päivän päästäkin spermat valuivat, nyt on aika pattitilanne ja pelottaa kamalasti, odotanko vai enkö. Nyt on alkanut olemaan oireita: väsymystä, vessassa ravaamista, oksettavaa oloa, viiltävän kovaa alaselkä kipua, masussa tuntuu kuplivan, rintoja jomottaa ja istuminen tekee kipeää. Uskallanko tehdä raskaustestin, vai näkyykö vielä? kiitos jos vastaisitte

Vierailija
6/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että näkyy vielä testissä, tuosta on niin lyhyt aika. Eihän menkkojesikaan pitäisi alkaa vielä viikkoon, jos ovulaation aikaan olet harrastanut suojaamatonta seksiä. Voihan olla, että oletkin raskaana, mutta sitten ei auta kuin odotella sitä, kun menkkojesi pitäisi alkaa ja testata sitten. 

Vierailija
7/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDELLLISET KUUKAUTISET OLIVAT SIIS 14.4

Vierailija
8/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 14:53"]

Hei olisiko täällä ketään paikalla joka osaisi auttaa. epäilen olevani raskaana, viikko (21.4) sitten olin suojaamattomassa seksissä, mies tuli kaiken sisälleni ja vielä parin päivän päästäkin spermat valuivat, nyt on aika pattitilanne ja pelottaa kamalasti, odotanko vai enkö. Nyt on alkanut olemaan oireita: väsymystä, vessassa ravaamista, oksettavaa oloa, viiltävän kovaa alaselkä kipua, masussa tuntuu kuplivan, rintoja jomottaa ja istuminen tekee kipeää. Uskallanko tehdä raskaustestin, vai näkyykö vielä? kiitos jos vastaisitte

[/quote]

Ei kannata vielä testata. Ens kerralla hae sitten jälkiehkäisy jos et halua raskaaksi, jooko.

Vierailija
9/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain, mutta asiallisesti laitoin viestiä niin voiko myös asiallisesti vastata, menkat olivat viimeksi 14.4.2013

Vierailija
10/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen menkat?

Vierailija
11/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:36"]

Anteeksi nyt vain, mutta asiallisesti laitoin viestiä niin voiko myös asiallisesti vastata, menkat olivat viimeksi 14.4.2013

[/quote]

Minä olen asiallisesti sitä mieltä, että sinun pitäisi varata aika ehkäisyneuvolaan. Nämä ovat vähän turhan suuria asioita leikittäväksi.

Tee raskaustesti jos seuraavat kuukautiset on myöhässä.

Vierailija
12/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä, jonka menkat olivat viimeksi 14.4. - tarkoitatko että menkat alkoivat silloin vai loppuivat silloin? Nämä raskausasiat lasketaan aina edellisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä. 

On liian varhaista testata, niinkuin sinulle jo moni sanoikin. Raskaustestin voit tehdä noin kahden viikon kuluttua, ja jos kuukautiset eivät tule normaaliajallaan, niin viikko sen jälkeen kun niiden olisi pitänyt tulla. 

On mahdollista, että koet raskausoireita jo näin nopeasti tuon yhdynnän jälkeen, mutta on myös mahdollista että oireesi johtuvat jostain muusta. Ennen positiivista raskaustestiä ei keskeytysprosessiakaan voi aloittaa, joten et voi nyt tehdä muuta kuin aloittaa. 

Vierailija
13/13 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttänyt jälkiehkäisyä jos pelkäät raskautta? Apteekista saa ilman reseptiä, nyt on tosin jo myöhäistä. Raskaustesti kannattaa tehdä vasta kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, eli noin 28 päivää edellisten kuukautisten alkamispäivästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi