4-vuotias seikkaili tunnin valtatien reunalla Hämeenlinnassa eikä kukaan pysähtynyt?
Mikä ihmisiä vaivaa?
http://yle.fi/uutiset/karannut_pikkutytto_seikkaili_valtatien_reunalla_…
Kommentit (20)
Soittoja ehti tulla useita, kukaan ei pysähtynyt. Toinen lapsista juoksi tielle, jäi auton alle ja kuoli ennen kuin poliisi ehti paikalle.
niin seuraavasksi olisit saanut syytteen lapsen sieppauksesta. Varsinkin jos kyseessä olisi ollut miesautoilija...
mikä tän 4-vuotiaan vanhempia tms vaivaa?
"Ei ole oma lapsi, ei tarvitse pysähtyä"
Kaikilla liian kiire töihin ja se oma perse on tärkein.
Minä olisin pysähtynyt ja olen kerran joutunutkin jo pysähtymään. Kyllä lapsen äiti oli tyytyväinen, kun sai lapsensa kotiin hengissä.
Ainakaan mikään mikä vaikuttaisi tähän asiaan. Lapsi oli karannut hoitokodista! Urpo!
ja surffailivat netissä ja juoruilivat vanhemmista.
edellisessä päiväkodissa, että lapseni karkaa. Päiväkodintädit olivat välinpitämättömiä ja aina kun hain lastani, he juttelivat vain keskenään eikä kukaan katsonut lapsien perään. Onneksi muutettiin ja saatiin ihana uusi päiväkoti ja ihanat tädit.
Lapsi oli karannut hoitokodista! Urpo!
niin seuraavasksi olisit saanut syytteen lapsen sieppauksesta. Varsinkin jos kyseessä olisi ollut miesautoilija...
Jos otat tien varrella yksin haahuilevan pikkulapsen kyytiin ja soitat saman tien hätäkeskukseen että mulla olisi tässä kyydissä yksi eksynyt lammas niin kerropa miten siitä voisi saada syytteen?
Kyllä nyt on taas laiska ja välinpitämätön ihminen vaan keksinyt mielestään oivan tekosyyn olla vaivautumatta.
junaradan vieressä. Vanhemmat kehoittivat pitämään huolta omista asioista. Ei saa puuttua toisten asioihin.Sen olen oppinut ja muistanut.
Kun pysähtyy ja menee lapsen vierelle vahtimaan, että tämä ei juokse tielle ja soittaa poliisille, on kaikki ok. MIten tämä vaihtoehto ei tule mieleen? Minulle tulisi ekana. En lähtisi viemään lasta mihinkään, koska olettaisin, että noin pientä etsitään ja etsijät ehkä tulisivat kohta paikalle.
Silloin soitetaan poliisille. Ja homma menee lastensuojelulle. Ei siinä muuta tartte oppia: itse pysähtyy ja vahtii ettei lapset mene sinne radalle ja odottaa poliisin tulon.
Ai eikö 4-vuotias saisi olla päivähoidossa
Kysymyksessä ei ollut päiväkoti, vaan hoitokoti (sijaishoitopaikka, ryhmäkoti, erityislasten hoitolaitos tms.)
niin mietin mitä minä olisin tehnyt jos olisin ollut paikalla.
Jos lapset säikähtääkin sen takia että vieras auto pysähtyy ja säntäävät sen takia ajoradalle kuolemaan.
Lapset on voitu opettaa ettei vieraan kyytiin saa lähteä ja säntäävät sen takia pakoon.
Jos ajankin vastaantulevaa kaistaa ja pysäytän moottoritien pientareelle. Siinä olisi ainakin kuusi kaistaa ylitettävänä ja nopeus 120 km. Jos pääsisin hengissä tien toiselle puolelle niin lapset taitaisivat olla jo kaukana.
Hyvä että lapsi säilyi tällä kertaa hengissä.
Laillinen vastuu on toki hoitajilla, mitta moraalinen vastuu kaikilla, jotka ovat menneet ohi tekemättä mitään. Mahdollinen kiukkuisen/säikähtäneen vanhemman kiukkureaktion kohteeksi joutuminen on pientä siihen verrattuna, että olisi voinut lapsen hengen pelastaa, muttei sitä tehnyt.
Käytös sopii kyllä tähän aikaan, jossa kukaan ei välitä kenestäkään. Mitään ei tarvitse tehdä, jos ei huvita tai itselle suoraa hyötyä saa.
"Kun olisi pysähtynyt ja ottanut lapsen kyytiin
niin seuraavasksi olisit saanut syytteen lapsen sieppauksesta. Varsinkin jos kyseessä olisi ollut miesautoilija... "
Viimeaikojen uutisten valossa ihan eka ajatus oli tuo sama.
Tuossa tapauksessa soitto 112:n on varmasti parempi kuin olla reagoimatta ollenkaan.
Pian on pikkumuksuja tienvarsilla houkutuslintuina enempikin. Äijiltä kiristetään lunnaita syyttämällä sieppauksen yrityksestä. Tai ryöstetä samantien. Naisille pakkomyydään "kultakoruja".
Kaikki ei ole sitä miltä näyttää.
Kun pysähtyy ja menee lapsen vierelle vahtimaan, että tämä ei juokse tielle ja soittaa poliisille, on kaikki ok. MIten tämä vaihtoehto ei tule mieleen? Minulle tulisi ekana. En lähtisi viemään lasta mihinkään, koska olettaisin, että noin pientä etsitään ja etsijät ehkä tulisivat kohta paikalle.
Kun siitä ajaa ohi, ei voi tietää, onko aikuinen jossain lähistöllä.