Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko antaa henkilötunnukseni verkkokaupasta tilatessani?

Vierailija
05.11.2012 |

Olin jo tilaamassa isosta nettikaupasta klarna-laskulla, mutta kassalla muiden tietojen ohessa kysyttiin henkilötunnusta. Oletteko uskaltaneet omia henkilötunnuksianne antaa nettikauppoihin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sillä paljon mitään tee sillä henkilötunnuksella vaikka se vääriin käsiin joutuisikin, mikä on sekin aika epätodennäköistä.

Vierailija
2/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna tarvitee sen luottotietojen tarkistusta vartten. Ota joku muu makustapa jos et halua sitä antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi Klarna on luotettava firma.

Ja hei, miksi et osta muulla maksutavalla jos et halua hetua sinne laittaa?

Klarna tekee hetulla luottotarkistuksen.

Vierailija
4/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse vaan klarna.

Vierailija
5/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolla sua peritään jos jää laskut maksamatta, muuta virkaa sillä ei ole eikä sitä nettikaupalle anneta vaan luottoyhtiölle perintää varten.

Vierailija
6/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolla sua peritään jos jää laskut maksamatta, muuta virkaa sillä ei ole eikä sitä nettikaupalle anneta vaan luottoyhtiölle perintää varten.

Ei pelkästään perintää varten vaan hetulla myös Klarna tekee luottotarkistuksen siinä ostoskorissa. Eli koko ostos ei edes onnistu jos on luottotiedoissa merkintä tai on aikeissa ostaa enemmän kuin mitä Klarna antaa luottoa.

Vierailija
7/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen nettikauppoja joille kelpaa verkkopankkisiirto tai postiennakko. Miten tuollainen firma edes pysyy pystyssä jos kysyy hetua? Luulisi asiakkaiden tekevän täyskäännöksen hetua kysyessä.

Tarkista, että edes salaukset ovat päällä selaimessa. Joku osaavampi sälli voisi alkaa salatarkkailemaan hetuja keräävän nettikaupan verkkoliikennettä.

Vierailija
8/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verkkokauppa jossa on maksuvaihtoehtona Klarna-lasku/osamaksu. Klarna tarvitsee sen hetun luottotietoja varten kuten täällä on jos kerrottukin. Se ei edes näy verkkokaupassa asiakkaan tiedoissa vaan menee Klarnalle. Ja vaikka meillä on verkkokaupassa maksuvaihtoehtona mysö verkkopankit ja postiennakko niin lasku/osamaksun valitsee noin kolmasosa asikkaista, se on todella suosittu maksutapa.

Suosittelen nettikauppoja joille kelpaa verkkopankkisiirto tai postiennakko. Miten tuollainen firma edes pysyy pystyssä jos kysyy hetua? Luulisi asiakkaiden tekevän täyskäännöksen hetua kysyessä. Tarkista, että edes salaukset ovat päällä selaimessa. Joku osaavampi sälli voisi alkaa salatarkkailemaan hetuja keräävän nettikaupan verkkoliikennettä.

Vierailija
9/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin eilen nettikaupasta ja valitsin maksutavaksi Klarna-laskutuksen. Nyt katsoin sähköpostistani tilausvahvistusta ja siinä osoitetietejeni edessä oli henkilötunnukseni! Siis siinäkin kun luki osoitte mihin toimitetaan, niin ole minun hetu edess! Onko ihan normaalia? Tuleeko se näkymään paketin päällä osoitteen yhteydessä???

Vierailija
10/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ainakaan näy missään asiakkaan tai verkkokaupan tiedoissa eikä näy edes Klarnan laskussa (tarkistin juuri). Klarnan sivujen kautta verkkokauppiaat voivat käydä tarkistamassa asiakkaan henkilötiedot muttei tuollekaan tarvetta yleensä ole koska kaikki vastuu laskutilauksissa on Klarnalla, ei verkkokaupalla. Mitään luottoteidoja eivät verkkokauppiaat koskaan näe.

-10

Tilasin eilen nettikaupasta ja valitsin maksutavaksi Klarna-laskutuksen. Nyt katsoin sähköpostistani tilausvahvistusta ja siinä osoitetietejeni edessä oli henkilötunnukseni! Siis siinäkin kun luki osoitte mihin toimitetaan, niin ole minun hetu edess! Onko ihan normaalia? Tuleeko se näkymään paketin päällä osoitteen yhteydessä???

Vierailija
11/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on verkkokauppa jossa on maksuvaihtoehtona Klarna-lasku/osamaksu. Klarna tarvitsee sen hetun luottotietoja varten kuten täällä on jos kerrottukin. Se ei edes näy verkkokaupassa asiakkaan tiedoissa vaan menee Klarnalle. Ja vaikka meillä on verkkokaupassa maksuvaihtoehtona mysö verkkopankit ja postiennakko niin lasku/osamaksun valitsee noin kolmasosa asikkaista, se on todella suosittu maksutapa.

Ei kiitos, ennemmin leikin tulitikuilla kuin päästän hetuani tarpeettomasti nettiin. Kertamaksu tulee halvemmaksikin kuin mikään kuppainen osamaksu.

Vierailija
12/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainenhan maksaa juuri sillä tavalla kuin itselle parhaiten sopii. Verkkomaksua minäkin kannatan, se tulee verkkokaupallekin halvemmaksi kuin Klarnan maksutavat. :)

-10

Ei kiitos, ennemmin leikin tulitikuilla kuin päästän hetuani tarpeettomasti nettiin. Kertamaksu tulee halvemmaksikin kuin mikään kuppainen osamaksu.

Vierailija
13/25 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskulla haluaa tilata niin sen se vaatii, tietty.

Vierailija
14/25 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tarvitsemme koko henkilötunnuksen päästäksemme tekemään luottotarkistuksen, mutta tieto on tietysti suojattu ja voin vakuuttaa ettei se joudu vääriin käsiin.

Asiakkaan turvallisuus on meille hyvin tärkeä. Jos sinulle tulee mieleen kysymyksiä asiasta, vastaan sinulle mielelläni. Minut tavoittaa parhaiten osoitteessa palaute@klarna.fi.

Ystävällisin terveisin,

Kirsi

Klarna

Vierailija
15/25 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yrittäjä ja meillä on verkkokauppa ollut jo vuosia, Klarna on todellakin suosittu tapa maksaa ja joustava, niin myös meillä valtaosa asiakkaista valitsee Klarnan. Meiltä on joskus syyttävästi kysytty miksi meillä kysytää henkilötunnuksia??.. Joku mainitsi että hänen tunnuksensa olivat "osoitteen yhteydessä", näin ei voi käydä koskaan ellei itse kirjoita tunnuksia osoite kentään! Tunnukset eivät koskaan tule kauppian tietoon, vaan juuri kun on kerrottu niin ne menevät "rahalaitos" Klarnalle. Klarnan on pakko tarkistaa asiakkaan luotto kelpoisuus. Jos on maksuhäirintä merkintöjä niin asiakas ei voi ostaa laskulle vaan joutuu maksamaan ostoksensa heti verkkopankin kautta. Hyvä on olla tarkkana minne omia tietoja syöttää, itselläni oli juuri kokemus kun olin tekemässä ostosta verkkokaupassa ja halusin maksaa verkkopankin kautta, aukesi oudon näköinen sivu ja siihen pyydettiin laittamaan tunnukset verkkopankkiin että voisivat tarkistaa että onko minulla katetta minun tililläni... hymm?? otin Klarna laskun, sillä en luovuta tunnuksia millekään kolmannelle osapuolelle koskaan!! Tarkka kannattaa olla, ja jos joku asia ei tunnu hyvältä kannatta ottaa yhteyttä verkkokauppaan, meillä ainakin voi tilata sähköpostilla, tavara lähtee kun summa näkyy meidän tilillä.  

Vierailija
16/25 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamon tapauksen jälkeen tuntuu yhä vääremmältä se, että Klarnalle pitää antaa sosiaaliturvatunnus. Tällaisista pitäisi päästä eroon!

Vierailija
17/25 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu Vastaamon uhreihin, mutta haluan silti poistaa Klarna-tilini.

SE on tehty yllättävän hankalaksi.

Asiaan: selaintasolla ongelmana on, että en tiedä mihin puskuriin henkilötunnukseni on tallentunut, jos kirjaudun chromella (joka synkkaa kaiken googlen, koska näin haluankin), niin Klarnan kirjautumissivu muistaa henkilötunnukseni ja tarjoaa sitä automaattisesti kun klikkaan kentässä.

Kirjautumissivu ei muista/tiedä henkilötunnustani jos en käytä Chromea Google tunnuksellani kirjautuneena.

Googlen password managerista en löydä mitään Klarnaa viittavaa, minne tuo henkilötunnus siis oikeastaan tallentuu? 

Vierailija
18/25 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna tallentaa HETUn tietojärjestelmiinsä eli jos menet maksamaan mihin tahansa nettikauppaan ja valitset Klarnan, tulee HETU esitäytettynä tietona. Eri asia on sitten miten käy jos tai KUN Klarna korkataan seuraavassa tietoturva-aukossa. Silloin Klarnan asiakkaat ovat tavallaan myyneet sielunsa Klarnalle ja vastaavat kaikesta siitä pahasta mitä aiheuttuu HETUn väärinkäytöksistä etenkin kiusaamistarkoituksissa.

Vierailija
19/25 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Täysin turvallinen niin kauan, kunnes joku keksii ostaa juuri sun tiedoilla tuotteita. Itsekin tunnen pari tyyppiä keihin tämä on kohdistunut.

https://yle.fi/uutiset/3-10887090

Vierailija
20/25 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin laittamaan tänään Stockmannin Hullujen Päivien verkko-ostoksessa hetuni näkyville :( Maksutavaksi olin valinnut Nordean, mutta se vaihtui yllättäen joksikin nets-maksuksi. Onko tällainen normaalia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi