Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetusministeriö palkannut ääri-islamisteja peruskoulujen islaminopettajiksi

Vierailija
05.11.2012 |

Kun Fairuz oli 11-vuotias, hän tanssi koulussa vatsatanssia ja tuli islaminopettajansa ojentamaksi. Sen jälkeen hän ei tanssinut julkisesti vuosiin. Nyt hän on 18-vuotias ja aloittanut tanssimisen uudelleen.

- Se oli ihan mieletöntä. Olin pieni, enkä ymmärtänyt, mitä olin tehnyt väärin. Olen aina kokenut tanssimisen osaksi itseäni, tavaksi toteuttaa itseäni, sanoo Fairuz.

Fairuzin isä Riadh Muthana kertoo tyttärensä itkeneen koulussa tapahtuneen jälkeen. Hän tanssi usein yksin huoneessaan. Riadh yritti lohduttaa tyttöä ja kertoi hänelle, että hän voi itse päättää, haluaako hän tanssia vai ei.

Fairuzin perhe on vapaamielisiä muslimeita, ja hänen vanhempansa ovat Irakista. Riadh Muthana puhui vuonna 2008 Radio Vegassa, kuinka häntä järkyttää, että koulujen islaminopetus on niin konservatiivista. Häntä huolestutti, että vääränlainen opetus vaikuttaisi hänen lapsiinsa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/3 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle etiikka ja elämänkatsomus, johon kaikki voivat osallistua.

Uskonnonopetuksesta huolehtikoon kodit yhdessä seurakuntien kanssa.

Miettikää mikä säästö kunnillekin kun ei tarvitse palkata jokaisen uskontokunnan opettajia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle etiikka ja elämänkatsomus, johon kaikki voivat osallistua.

Uskonnonopetuksesta huolehtikoon kodit yhdessä seurakuntien kanssa.

Miettikää mikä säästö kunnillekin kun ei tarvitse palkata jokaisen uskontokunnan opettajia erikseen.

a) tämä tapahtui v.2008, kun Suomessa ei vielä ollut yliopistokoulutettuja islaminopettajia

b) mitä on "yhteinen etiikka, jota kaikki voisivat opiskella"?

c) jos uskonnonopetus siirtyy kouluista koteihin tai seurakunnille eikä valtio kontrolloi sitä, joten lapsista voi kasvaa terroristeja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi