Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ukki haukkuu mun tyttöä

Vierailija
05.11.2012 |

Miten mun pitäisi toimia, kun tyttö 6v. on nyt pariin kertaan sanonut, että ukki (isän isä) haukkuu häntä tyhmäksi vauvaksi ja typeräksi tytöksi? Mieheni sanoi, kun keskenämme puhuttiin, ettei sillä ole mitään oikeutta nimitellä hänen lapsiaan, mutta hän ei kuitenkaan ole sanonut mitään isälleen. Ukki asuu kaukana ja tulee meille aina noin viikoksi asustelemaan, mutta nyt mun pinnani alkaa olla täysi. Naputin jo tekstiviestin valmiiksi, jonka hänelle lähettäisin, mutta sehän on sitä laatua, että välithän sillä poikki menee. Toisaalta en haluaisi, että lapset menettää ukkinsa, kun minä laitan välit poikki, mutta en myöskään enää siedä, että hän tulee meille asumaan ja nimittelee tyttöäni. Sovinisti on nähtävästi, koska ei poikaani (8v) koskaan ole nimitellyt. Apua, mitä teen? Ukki on sen verran vanhaa koulukuntaa, että tätä ei pysty hoitamaan millään keskustelulla. Jos jotain hänelle tästä sanon, niin olen ihan sata varma, että välit menee.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hänen isänsä.

Pane äijä nyt asialle ja kertomaan selkokielisesti mitä tyttö on kertonut ja miten jatkossa ukin tulee käyttäytyä. Tyttö ei ansaitse mitään typerää vähättelyä keneltäkään.

t. mies

Vierailija
2/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen kyllä ajatellut, että tämä on mieheni homma hänelle puhua. Mutta, mutta, tuleeko siitä mitään, en tiedä.. Mä olen nyt niin hermona jo tämän asian suhteen, että en pysty edes keskittymään töihini, vaan notkun täällä netissä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä se asia kuuluu sun miehes hoitaa isänsä kanssa. Parempi niin.

Toki jos itse kuulet, että ukki nimittelee tyttöä, puutu siihen heti tuoreeltaan.

Mutta puututtava tuohon on. Jos miehessä ei ole munaa sitä tehdä, sano sitten että ukilla ei ole mitään asiaa teille, ennen kuin asia on selvitetty ja mies saa itse selittää isälleen, miksi ei ole tervetullut.

Vierailija
4/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikein olisi, jos saat miehesi sanomaan.

Perästäpäin puhuu kuitenkin miniän tekosista.

Vierailija
5/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi suhdetta haukkuvaan ja nimittelevään sukulaiseen? mitä iloa hänelle sellaisesta suhteesta on? Mitä hän siitä saa? Miten se häntä kasvattaa? Millaiseen kulttuuriperintöön?

Mä nimittäin antaisin välien mennä poikki. En tosin tekisi sitä millään tekstiviestillä, vaan ihan naamatusten sanoisi, että jos ei osaa olla isäntäväkeä nimittelemättä, on parempi olla tulematta kylään.

Ja mä olen sentään aika sukurakas ihminen.

Vierailija
6/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta puututtava tuohon on. Jos miehessä ei ole munaa sitä tehdä, sano sitten että ukilla ei ole mitään asiaa teille, ennen kuin asia on selvitetty ja mies saa itse selittää isälleen, miksi ei ole tervetullut.

Ensisijaisesti vaadit miestäsi seisomaan lapsensa tukena ja jos ei siihen kykene, panet itse kovan kovaa vastaan. Mieti - kuka lastasi puolustaa jollette te vanhemmat? Ja mitä helvettiä lapsesi on muka tehnyt ansaitakseen omalta isoisältään sukupuolesta johtuvaa vähättelyä ja latistamista?

Ihan sama, suuttuuko isoisä siitä, koska todennäköisesti on parempikin pitää moinen paska poissa teiltä, jos suhtautuu tyttöihin tuolla tavalla. Jos hän on yhtään fiksu, ottaa onkeensa ja se onkin sitten ratkaistu asia - ja jos ei ota, vaan suuttuu, parempi pitääkin loitolla.

Vierailija
7/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on niin kurja olo senkin takia, että tänä aamuna tyttö tuli sanomaan, että ukki vähätteli häntä, kun hän luki kirjasta ääneen. Itse en sitä kuullut, mutta jos olisin heti mennyt sanomaan, niin olisi ainakin sanottu tuoreeltaan. Mulla ei siinä aamukiireessä sitten kuitenkaan itselläni ollut yhtään munaa sanoa mitään. Ottaa päähän kun itsekin olen ihan saamaton nysvä enkä saa suutani auki vaan joudun johonkin ihme "halvaustilaan"! Tuo aamu harmittaa mua ihan suunnattomasti nyt jälkeen päin ja siksi tekisikin mieli niin kovasti laittaa se valmiiksi naputeltu tekstari hänelle menemään.

Vierailija
8/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen kyllä ajatellut, että tämä on mieheni homma hänelle puhua. Mutta, mutta, tuleeko siitä mitään, en tiedä.. Mä olen nyt niin hermona jo tämän asian suhteen, että en pysty edes keskittymään töihini, vaan notkun täällä netissä :)

Kyseessä on nyt ukin ja miehesi välinen asia. Sinä puolustat vain tyttöäsi.

2

Vierailija
9/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole tyhmä, UKKI ITSE ON!"

Hyvää harjoitusta elämän kuspäitä ajatellen. Opeta hyviä nimittelyjä, kuten seniili, dementikko, lahopää jne. joita tyttö voi ladata ukille takaisin.

Ja jos tulee jotain urputusta, että äiti käski sanoa, niin sittenhän asia nostetaan pöydälle ja keskustellaan puhki, että mitäs se ukki oikein vähättelee meidän Aadaa??? Haluatko hänestä miesten huomiota kerjäävän luuserin, joka kiehnää baareissa kaikkien miesten sylissä lämpöä etsien ja miellyttäen, kauniita sanoja etsimässä?

Vierailija
10/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähätteli ja haukkui kömpelöksi motorisesti hitaamin kehittynyttä tyttöämme. Haukkuui, kun kaatuili juostessa.

Nyt on ukki kuollut, eikä tyttö ole koskaan ikävöinyt häntä, vaikka mummi sellaisia itselleen uskotteleekin. Vittumainen äijä oli, eikä koskaan iloinnut lapsista - ei omistaan eikä lapsenlapsista. Piti näitä vaivalloisina.

Vierailija
11/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin miehen kanssa tuosta tämän aamuisesta tilanteesta ja mies totesi, että sehän on ääliö, hän juttelee sen kanssa. Aah, helpottaa.. Sanoin, että parempi onkin jos sä juttelet kuin, että mä laitan sen kiukkuisen viestin menemään.

ap

Vierailija
12/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä ihmetellä, miten sivistymättömiä isovanhemmat voivat olla. Itse sanoin omalle isälleni, että lapseni oli sanonut, että "kuinkahan kauan sitä vi******a jaksaa kuunnella". Harvoin ollaan yhteyksissä, mutta sen jälkeen on ymmärtänyt varoa puheitaan.

Vierailija
13/13 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat voivat tosiaan olla melko sivistymättömiä ja niin hel..tin vanhanaikaisia ajatuksia pää täynnä, ettei ne enää tänä päivänä päde eikä niitä mielipiteitä oikeasti edes jaksa kuunnella, esim. just että pojat on jotenkin parempia, homofobiaa, rasismia yms yms muuta ihanaa suoraan vuodelta 1800 ja jotain...