Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä jäin juuri työttömäksi! Muita?

Vierailija
05.11.2012 |

Työsuhteeni päättyi viime viikolla.

Olen sellaisella alalla, että luultavasti saan töitä jossain vaiheessa, mutta nyt heti ei ollu mitään tarjolla.

Tuntuu jotenkin kummalliselta olla kotona!

Ja heti tulee se tunne että olenko minkään arvoinen kun minulla ei ole työpaikkaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä odotin että saisin kenkää L-firman yt:issä, oikeastaan toivoinkin sitä vaikka tippuisinkin peruspäivärahoille kun en kuulu työttömyyskassaan... Nyt tuntuu ettei jaksaisi yrittää jaksaa vaan täällä töissä.

Olisin kyllä saanut 7 kk palkan ilman työvelvoitetta ja sen päälle ansiosidonnaisen, että ei se olisi katastrofi ollut välttämättä.

Vierailija
2/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä odotin että saisin kenkää L-firman yt:issä, oikeastaan toivoinkin sitä vaikka tippuisinkin peruspäivärahoille kun en kuulu työttömyyskassaan... Nyt tuntuu ettei jaksaisi yrittää jaksaa vaan täällä töissä.

Vierailija
4/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut irtisanottiin yt:ssä viime keväänä, ja nyt olen taas alani hommissa. Puoli vuotta olin kotona, kesä kului todella nopeasti lasten kanssa.

Kyllä tuota arvottomuutta tuli useasti mietittyä, mutta se helpotti, kun lapset arvostivat todella paljon, kun kotona ei tarvinnut olla yksin ja aina sai apua.

Kaikki sanoivat minulle keväällä, että yritä vaan nauttia olosta ja lapsista, ja samaa voin sanoa sinulle! Tee asioita, joista tykkäät, pidä kuitenkin päivärytmi normaalina. Ja aloita jokatapauksessa työnhaku samantien, se auttoi ainakin minua ja tuntui hyvältä, kun haastattelu kutsuja tuli viikottain, monesti useampikin. Se piti toivoa yllä ja lopulta päädyin siihen, että aloitan työt vasta syksyllä.

Vierailija
5/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun määräaikainen vaan päättyi eikä sitä jatkettu. Talossa kuitenkin kaikkien meidän määräaikaisten työsuhteet päättyi juuri siksi, ettei tarvisi yt:tä.

Ymmärrän kyllä suakin, jos töissä on jostain syystä paskaa, niin ei siellä huvittais olla!

ap

Vierailija
6/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on opiskelupaikka, jonne menin jatkamaan opintoja.

Tsemppiä ap!

t. entinen nokialainen

Vierailija
7/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni päättyi viime viikolla.

Olen sellaisella alalla, että luultavasti saan töitä jossain vaiheessa, mutta nyt heti ei ollu mitään tarjolla.

Tuntuu jotenkin kummalliselta olla kotona!

Ja heti tulee se tunne että olenko minkään arvoinen kun minulla ei ole työpaikkaa?

eli jos en aktiivisesti hakeudu töihin koko ajan, olen kotona työttömänä. Neuvoisin sulle että unohda tuo arvottomuus heti; nyt olet kotona, nauti siitä, lepää ja anna itsesi olla hetken aikaa "tyhjän päällä". Samalla voit pikkuhiljaa aktivoitua uuteen työnhakuun. Mut päivääkään ei kannata stressata ja ahdistua asioista joille et juuri nyt mitään voi. Tämä maailma nyt on tällainen. Siis tee asioista mistä tykkäät ja mitkä ei olleet mahdollisia kun olit töissä- ja mitkä eivät ole mahdollisia kun taas jatkossa olet töissä. Hölmöintä on hukata elämänsä ahdistukseen. No ei sillekään mitään voi että nuo ajatukset tulevat, mutta niistä kannattaa päästä mahdollisimman noepasti eroon. Niin jaksat sitten jatkossa töissäkin paremmin! Ja vastoin yleistä tietoa, ihminen on ihan yhtä arvokas oli töissä tai ei:)

Vierailija
8/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää jokseenkin säännöllinen päivärytmi työttömänäkin. Vaikka kello ei herätä töihin, nouse silti aamulla äläkä vetelehdi iltapäivään.

Tee päivälla kaikkea sitä, mitä et töissäollessa ehtinyt. Käy kirjastossa, kuntoilemassa ja mitä nyt vaan keksit. Tämä kaikki siis kunnon aamiaisen jälkeen.

Vierailija
9/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesästä asti hakenut, myös muilta kuin omalta alalta ja 500km päästä parhaimmillaan. Ei siis nirsoile. Palkkatoive on kohtuullinen, CV:n olen tarkistanut. Ei yhtään tärppiä...työpaikat ovat vähentyneet viime vuodesta selkeästi ja työnantajat edellyttävät älytöntä kokemusta perustason hommista, joiden oppimisessa menee 2-3kk.

Vierailija
10/10 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama työpaikka minulla onkin jo kiikarissa, olen käynyt haastatteluissa jo ennen edellisen työsuhteen päättymistä. Nämä työpaikat kuitenkin alkaa vastaa ensi vuoden alussa.

Meillä on kaksi lasta, joista toinen jo koulussa. Sanoinkin koululaisen ip-paikan irti, on kyllä toisaalta mukavaa että voin olla kotona kun hän tulee koulusta. Nuorempi taas on nyt kotona, toisaalta ihana tarjota hällekin lepohetki tuosta päiväkotirumbasta.. :)

Minäpä koetan nyt unohtaa tämän arvottomuuden tunteen ja nostaa pään pystyyn! :)

Olette upeita ihmisiä!!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä