Ollaanko me köyhiä? tulomme ovat tässä:
itse saan käteen n. 1000 €/kk, tähän laskettu myös lapsilisät kahdesta lapsesta
mies tienaa käteen n. 2100 €/kk
Kommentit (10)
käydään ulkomailla kerta vuoteen, meillä on kaksi autoa, kaikki ostetaan joka tarvitaan ja kaikenlaista extraakin esim. töllö on iso ja uusi, on uudet läppärit ja tietokoneet (velaksi ei osteta mitään eikä osarilla), käydään ravintoloissa syömässä vähintään kerta kuukauteen, ja rahaa jää säästöönkin.
Mietin vaan, miten meidän tulojemme perusteella luokiteltaisiin.
ap
Olette keskivertoa aavistuksen parempituloisia, sillä noilla nettotuloilla kuulutte kuudenteen desiiliin. Tosin mun taulukko on pari vuotta vanha, joten voi olla että nykytuloissa olisitte ihan keskituloisia. Pienituloisia ette ainakaan ole.
Mikä tuo taulukko on? Ja millä perusteella siinä luokitellaan perheet?
Minä olen monesti miettinyt, että kun meistä yh-äideistä aina sanotaan, että ollaan niin pienituloisia ja minä itse koen, että me pärjätään hyvin. Itsellä palkka, elatus ja lapsilisät yhteensä 3000€, sillä elää siis äiti ja kolme lasta.
En muista enää mistä sen taulukon itselleni tallensin, mutta joltain ihan viralliselta sivulta, olisko ollut tilastokeskuksen tai vastaavan. Siellä on esitetty tulot desiileittäin. Se on ihan hirveän hyvä tsekkaus oikeasta tulotasosta, kun kuitenkin täällä "lähes kaikki" kuuluvat siihen ylimpään desiiliin. Kuitenkin ihan normaalissa elämässä kuuluu vain 10%.
En muista enää mistä sen taulukon itselleni tallensin, mutta joltain ihan viralliselta sivulta, olisko ollut tilastokeskuksen tai vastaavan. Siellä on esitetty tulot desiileittäin. Se on ihan hirveän hyvä tsekkaus oikeasta tulotasosta, kun kuitenkin täällä "lähes kaikki" kuuluvat siihen ylimpään desiiliin. Kuitenkin ihan normaalissa elämässä kuuluu vain 10%.
"Tuoreimman tulonjakotilaston mukaan keskituloisen kotitalouden käytettävissä oli tuloja mediaanilla mitaten 33 410 euroa vuonna 2010."
eli tarkoittaako tämä nyt sitten sitä, että keskimäärin kotitaloudess oli käytettävissä per kuukausi alle 3000€. jos kyllä, niin sittenhän minä olen yli keskituloinen ;-)
pienituloisia ootte. melkeen köyhiä.
Työttömyysetuuteni + lapsilisä nettona = 620€
Miehen palkka nettona = 1700€
yht. 2320€
Vuokra vie 1100€, päivähoitomaksu (kuntoutuksen vuoksi, puolipäiväinen) 115€...ei kauheasti juhlita.
Ette. Pienituloisia ehkä. Köyhiä, ette.