Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako valita ketä tottelee?

Vierailija
04.11.2012 |

täällä oli puhetta, että "asperger-henkilöitten kannattas kuunnella mitä muutkin ihmiset hänestä sanoo" ja että "joku muu saa kyllä ohjatusti hoitaa vauvaa, koska hän uskoo mitä sanotaan ja sinä vaan vänkäät"

Mutta entäs jos onkin niin, että minulla on omat kaverit, tutut ja läheiset ja ammattilaiset, joita uskon kun minulle sanovat jostakin?

tarvitseeko sitä jokaista ihmistä kunnioittaa ja totella ja kumartaa ja alistua kaikkien käskettäväksi, jopa puolituttujen ja tuntemattomien, siksi kun sattuu olemaan asperger? eikö tuttujen, läheisten ja kaverien ja omien ammatti-henkilöitten käskyt ja ohjeistukset riitäkään?

minä olen sitä mieltä, että nuo voivat ja saavat käskeä jos on aihetta, mutta muitten kanssa on voitava olla mahdollisimman tavallinen, normaali ja tasavertainen kommunikaatio ja kohtelu, eli ei pidä as-henkilöäkään käskeä eikä komennella sen enempää kuin muitakaan ihmisiä ellei ole sitten todella tuttu ihminen. tulee sekava ja turvaton ja vihainen olo ja erilaisia pelkoja vieraan ihmisen käskyistä ja puuttumisesta. vain silloin vieras ihminen saa puuttua jos on virkaansa hoitava ammattilainen julkisessa rakennuksessa, mutta vapaa-ajalla ei kun muuten minulle tulee paha olo.

tarkoittaako tämä sitä että en ole kypsä esim keskustelemaan täällä kun tekin joudutte paimentamaan ja neuvomaan ja siihen en ole kypsä kun tarvitsen tutun ihmisen ohjaamaan ja opastamaan mutta vieraan opastus lisää pakkotoiminnan riskiä.

olisiko palvelutalo tai laitos tällä tavoin oireilevalle paras asumismuoto?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraitten neuvoja vastaan niin älä kirjoittele nettiin äläkä tee mitään poikkeavaa josta on riski että varpaillesi astuu joku vieras josta et tykkää. parempi pitäytyä vaan niissä tutuissa ja heidän kanssa tehdä ja toimia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi