Arvostele flanelli pussilakana ja pellava pussilakana.
Kummatkin on mietteissä hankkia.
Plussat ja miinukset.
Kommentit (14)
että pellava pussilakanat pysyy pehmeinä, kun ne kuivaa kuivausrummussa.
AP
Mitä enemmän sitä pesee, sitä pehmoisemmaksi se tulee!
ihoa vasten ja vain paranee vanhetessaan. Mulla vanhimmat lähes 20 vuoden takaa ja vielä toimivat. Miinusta kallis hankintahinta.
Flanelliset ihanan lämpimät ja pehmeät mutta lähtivät meiltä nopeasti kiertoon, niistä irtosi hienoa nukkaa joka tukki nenän ja kurkun. Ei auttanut pesut eikä silitys.
halpisversiot kyllä, jopa sellaisia "tikkuisia".
En oel huomannut niiden nukkaantuneen vielä yhtään, vaikka ovat jo monta vuotta vanhat. Tähän vuodenaikaan ne aina kaivetaan esiin, ihanan lämpimät ovat.
Onko joku syy ettet hanki molempia?
Siis pussilakanoita? En ole missään nähnyt sellaisia.
Flanelli todella nyppyyntyy ja pehmeys "kuluu" pois, ainakin halpisflanellissa. Muuten ovat kyllä mukavan lämpimät.
Pellava pussilakanat on niin luonnollisia ja jotenkin ihan näköisiä. Varsinkin se pellavan värinen ja valkoinen.
Flanelli taas suloisen pehmeää.
Pakko ostaa vain yhdet ihan rahan takia toi pellava nyt vaan himottaa enemmän.
Pellava sopii kesäkäyttöön kun on viileä materiaali. Flanelli sopisi talvella mutta huoneenlämpötila pitäisi olla alle 23 muuten tulee liian kuuma.
Minulla on parikymmentä vuotta vanhat pellava- puuvillasekoitteiset pussilakanat, ihanat ja paranevat vanhetessaan. Olivat aikanaan kalliit, ostin Anttilasta enkä ole löytänyt uusia vastaavia. Flanelli Hobby Hallista oli surkeaa, nyppyyntyi ja kovettui, päätyi koirien petiin aika äkkiä.
Pellavainen kiva kesällä. Siis lämpimänä kesänä. Tämä kesä on menty trikoolakanoilla. Trikoo on mielestäni paras materiaali, ei tarvii mankeloida.
Pellava on ihan parasta. Haluaisin ostaa käsittelemätöntä, ei kivipestyä, sillä sellainen kestäisi parhaiten. Asiasta on monen vuoden kokemus. Käsittelemätön pellavapussilakana pehmenee jo 1-2 pesussa.
Ostan pellevapussilakanat yleensä Tallinnasta, ovat Suomessa sikakalliita.
Jep! Pellavapussilakanat ja isot pellavaiset parivuoteen aluslakanat ehdottomat Tallinnan tuliaiset. Vähintään uusia tyynynliinoja voi ostaa joka reissulla. Ihanan viileitä kesällä, lämmittävät talvella, pehmenevät ajan myötä. Itse tykkäsin, kun oli aiemmin taloyhtiön mankeli käytössä, miten mankeloiden sain kiiltävän likaa hylkivän pinnan lakanoihin.
Pellava ikävän kovaa, joskin kesäkäytössä (Ilmeisesti?) mukavan viileää. Itse käytän vain satiinisia.