Kenen sukunimi vauvalla siihen asti kun isyys tunnustettu?
Kommentit (30)
Teen kirjeen lapsiasiavaltuutetulle olen samassa asemassa kuin keskoslasten vanhemmat isyydentunnustuksessa, ei sitä voi viikkotolkulla odottaa.
Teen kirjeen lapsiasiavaltuutetulle olen samassa asemassa kuin keskoslasten vanhemmat isyydentunnustuksessa, ei sitä voi viikkotolkulla odottaa. Käsittämätöntä jos synnytykseen mukaan tuleva mies ei voi tehdä isyydentunnustusta sairaalassa! Sairaita jäänteitä jostain kirkollisesta patriarkkaattisesta yhteiskunnasta pitäis saada tähänkin muutos. Ei se papin aamen tee kenestäkään uskollisempaa asuin ja elinkumppania. Aihetta tutkia kaikkien aviolastenkin isyys siinä tapauksessa. Tämä on suuri epäkohta laissa.
että naimisissa olevillakin lapsi saa automaattisesti äidin nimen jos vanhemmilla on eri sukunimi. Ei sitäkään voi sairaalassa vielä vaihtaa.
joka lapselle tulee. Vanhaa jäännettä tuo että ensin äidin nimi, ennen oli korkea lapsikuolleisuus ja eihän sitä patriarkaalisessa yhteiskunnassa miehiä rasitettu lapsen kuolemalla.
Ei siihen papin aamenta tarvitakaan vaan maistraattikäynti riittää. Jos suhde ei ole yhteiskunnan silmissä virallinen niin se ei ole, jos sen sellaiseksi haluaa pitää mennä naimisiin tai rekisteröidä parisuhtensa. Simple as that.
avioliitto on suoraan saatanasta!
On vähän eri asia, jos vauva on kuolemaisillaan "väärällä" sukunimellä kuin se, että SINÄ et halua omaa/exäsi sukunimeä vauvallesi.
Soita heti maanantaina maistraattiin tai papille ja varaa vihkimisaika esim. heti 12.11. niin asia on selvä eikä tarvitse lakia ruveta muuttamaan SUN yksittäistapauksen takia.
kun isän ja äidin mielenterveys keskosvauvan kohdalla...siitähän tässä on kysymys ei mistään muusta. MUTTA huutele sinä elämänkokemukseton kasvoton kaikkitietävä sieltä puskista niin paljon kuin haluat. Mä en tässä asiassa periksi anna. Miks ei odottava pariskunta voisi jo tehdä isyydentunnustusta tai samassa taloudessa avoliitossa olevaa paria ei voida tässä tapauksessa rinnastaa aviopariin rinnastetaanhan meidät kaikissa kelan etuuksissakin jo?!
Oonko tosiaan ainoa joka huomaa ristiriitoja näissä käytännöissä? En usko.
mikä sukunimi sillä oli! Jos nyt mennään hiuksia halkomaan ja puukottamaan takaisinpäin.
niin joko mene naimisiin ja ota miehesi nimi tai ota tyttönimesi. Muuten se on vähän voi voi...