Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveysekspertit! Mikä diagnoosi? ystävänästäni astui ulos

Vierailija
03.11.2012 |

täysin uusi persoona kesken lauseen

Olin eilen ystävälläni kylässä, oltiin juotu muutama lasi viiniä, mutta ei oltu humalassa. Tunnen ystäväni vuosien takaa ja hän on tosi läheinen. Tiedän, että hän syö ainakin serotoniinilääkitystä, mutta syökö jotain muuta niin se on arvoitus.

No joka tapauksessa eilen istuttiin sohvalla ja juteltiin ja yhtäkkiä kesken lauseen ystäväni muuttui, alkoi puhua eri äänen sävyyn ja puhua ihmisistä, joita en tunne. Siis hänen työpaikaltaan. Puhui "se että sä sanoit sille että se sanois sen vaikka tiesit että se ei merkitsisi mitään"-tyyppistä päätöntä juttua. Jossain vaiheessa alkoi puhua mun ilmiantaneen hänet hänen työkavereille (en ole koskaan tavannut ainoatakaan työkaveria), en kyllä tiedä mistä aiheesta oli edes kyse. Kysyin, että tiedätkö nyt kuka tässä sun kanssa istuu ja onko kaikki ok ja mä en pysy kärryillä sun jutuissa jne. "ajattelen susta päässäni aina kaikkea paskaa ja jos me tutustuttais niin voisit varmaan olla ihan ok ihminen mutta nyt kun ei tunneta niin en pidä sua minään", "katso toi Vain elämää ohjelma niin sä tajuat kaiken, kaiken":

Tämän tyyppistä tarinaa ja ihmisen olen tosiaan tuntenut kymmenisen vuotta ja ollaan tosi läheisiä oltu, ainakin tähän asti.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on skitsofrenia.

Vierailija
22/25 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siltä oliko juonut paljon enemmän, ja oliko muita lääkityksiä? Onhan se silloin ihan mahdollista, että känni heittää tuohon vaiheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
24/25 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on ihan henkkoht tasolla.

Vierailija
25/25 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin syyttelin aikoinaan, miksi en heti tajunnut kun opiskelukaveri alkoi käyttäytyä omituisesti ja puhua pehmeitä. Tätä ehti jatkua joitakin päiviä, ehkä jopa viikkoja.

Sitten kun alkoi juosta alasti ympäri kylää, ja huutaa että hänen poikaystävänsä on Jeesus - ymmärsimme että jotain on vialla.

Saatiin lopulta jututtamalla rauhoittumaan ja poliisien avustamana nostettua ambulanssiin ja hoitoon.