Onko se avokadopasta superhyvää?
Kommentit (25)
Kaksi kertaa nyt tehnyt ja hyvää on :)
Me on tehty kerran ja huomenna uudelleen. tykättiin.
Lapsetkin on yleensä tykänneet mistä tahansa pastasta. Nyt ei tuluut mitään riemun kiljahduksia...
Mutta sellaista, että ihan mielellään sitä toistekin tekee.
Parempaa tosin minusta, kunhan sen koko sotkun soseuttaa eikä jätä erillisiksi paloiksi, ja vaihtaa limen sitruunaan.
Ja silti tykkään enemmän perinteisestä pesto genovesesta vaikka kuin tuosta. Vaikka siis on avokadopastakin silloin tällöin ihan jees.
Miks se on sit niin kova hitti? AP
No en tiedä, joukkohurmos kai...
Miks se on sit niin kova hitti? AP
Osin varmaan siksi että se on tosi helppo valmistaa, kokematonkin kokki onnistuu. Ja toisaalta avokado, limetti ja chili tuo siihen vähän eksotiikkaa, joka puuttuu esim. minusta paremmanmakuisesta ja yhtä helposti valmistettavasta pesto genovesesta. Kun kaikkihan nyt on pestoa syönyt, vaikka kokemus olisi pelkästä yököttävästä purkkitavarasta jossa öljynä on auringonkukkaöljy.
Luulisin että suosio perustuu sekä makuun, että helppouteen.. Ei yksinään makuun, vaikka siis hyvää on.
Niin ja sitten se vaikuttaa, että mediassa kerrottiin miten se on niin suuri hitti. En mä ainakaan ollut siihen sosiaalisessa mediassa törmännyt, sen sijaan siitä "tämä on suuri hitti" -uutisesta sen löysin.
Just katsoin tuon ohjelman missä tekivät tuota pastaa ja lopussa nainen sanoi että yhteinen ruokahetki on tärkeä ja tekee onnelliseksi tai jotain tuohon suuntaan. Tulee mieleen, että eivät sitten tainneet itse istua tarpeeksi yhdessä ruokapöydässä...
Syökö joku nykyään vielä pastaa, siis jauhoja ja kananmunia...
Se perusresepti on ihan ok hyvä, mutta itse muokkaamalla saa superhyvää!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 12:32"]
Syökö joku nykyään vielä pastaa, siis jauhoja ja kananmunia...
[/quote]Joo, ja ajattele, teen nykyään vielä lettujakin!
Minun mielestäni hyvää, mutta ei mitenkään tajunnanräjäyttävää. Miehen mielestä kamalaa, vaikka muuten pitää avokadosta. Vähän sellainen terveysruokameininki siinä on, kuten nyt näissä kaikissa viimeaikojen ruokavillityksissä (baananikananmunaletut yms.)
Suosi perustuu sosiaaliseenmediaan ja muodikkuuteen.
No mä ihmettelin kanssa, syökö joku tätä palstaa lukeva pastaa. Tuntuu, että monet on niin yläpuolella ruuan suhteen. Perusruokia suositellaan niille, jotka kyselee miten selvitä viikko 20 eurolla. Ja meillä siis syödään pastaa ym. hiilareita ja ollaan normaalipainoisia.
Mielestäni se on todella hyvä ja nopeasti arki-iltana valmistuva ruoka. Tärkeintä on kuitenkin käyttää laadukkaita raaka-aineita; neitsytoliiviöljyä, kypsiä avokadoja, tuoretta korianteria ja ehdottomasti aitoa parmesania.
On kyllä parasta mahdollista arkiruokaa, sillä välin kun pasta kiehuu ehtii muut aineet saamaan valmiiksi eli ruoka on valmis noin 10 minuutissa. Yleensä itse paistan joukkoon kanaa, että ruokaan saa myös proteiinia. Reseptin suosio varmasti perustuu juuri helppouteen ja nopeuteen sekä makuun. Suhteessa käytettävään aikaan saa hyvän ja terveellisen ruuan.