Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiinpa "kiva" joululahja- mies lomautettiin

Vierailija
02.11.2012 |

Itse olen äitiyslomalla, vauva 4kk ja toinen lapsi 4,5. Liiton jäsenenä 1kk liian vähän, sieltä ei tipu mitään.

Voikin sitten unohtaa joulusuunnittelut ja ruveta miettimään mistä repii tälle kuulle rahat vuokraan ja ruokaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies joutui tapaturmaan jonka vuoksi oli työkyvytön 6kk" Tässä ei kyllä mainita työtapaturmasta mitää.

4 viikkoa saa sairasloman palkaa. Sen jälkeen Kela maksaa huomattavasti vähemmän.

Juu, ei ollut työtapaturma vaan liikuntatilanteessa sattunut vamma jota tapaturmavakuutus ei korvannut.

Kiitos kaikille, tiedän että monessa perheessä sama tilanne ja toivotan muillekin jaksamista...

Vierailija
42/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lukea muita kommentteja koska tiedän että sinut on varmaan jo haukuttu maanrakoon. Oma mieheni jäämässä työttömäksi myös ja koska ei kuulunut liittoon (omaa tietämättömyyttään, eka työpaikka), Kelan kanssa saa vääntää seuraavat viikot.

Myös meidän perhettä on koeteltu ja vaikka yritetään koko ajan ponnistaa eteenpäin. saatanan haasteellista se on. Mies valmistui, meni töihin ja ajateltiin että kyllä se tästä...vaan palkka oli aika pieni ja vaikka sillä tulee toimeen, eroa entiseen elämään tukien varassa ei juuri ole: samanlaista eurojen laskemista se on nytkin, laskuja tietty on enemmän kun kaikki maksetaan itse. Perheeseen kuuluu erityislapsi, joka ei meinaa saada avustajaa, ei lääkitystä (ikä syynä, tarvetta olisi ja sen myötää hoitava tahokin), ei tukiperhettä (meillä ei ketään, joka häntä hoitaisi edes joskus), koko ajan vaaditaan että olen häntä itse kuntouttamassa eri keinoin (mitä yritänkin, mutta minulla on rajalliset voimavarat eikä edes osaamista tällä osa-alueella)...joskus sitä tekee mieli huutaa että voi..!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli miehesi on nyt yli kuukauden lomautettuna, niin sitten kun se kassassa oloaika täyttyy, niin sitten hän alkaa saamaan ansiosidonnaista.

Kieltämättä yksi vähärahainen kuukausi voi olla lapsiperheessä todella inhottavaa, mutta kyse on onneksi lyhyestä ajasta.

Ja muista, että pienille lapsille joulu ei merkitse ihmeitä ja kummia härpäkkeitä, vaan yhdessäoloa ja pieniä asioita. Jouluruuatkin tosiaan aika halpoja. Varsinkin jos tekee itse.

Vierailija
44/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan...

Vierailija
45/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se mies hakisi töitä, ihan mitä tahansa, ja menis töihin jotta sä voit jatkaa imetystä normaalisti...? Ihme säätäjiä täällä... Mulla oli ainakin 4kk:n jälkeen alapää vielä siinä kunnossa etten ihan olis voinut istua työssä kahdeksaa tuntia.

Kappas kun etelä-euroopassa äitiysloma on tuon 4 kk tai jopa 2 kk. Kummasti niiden alapäät kestää töitä tehdä.

etelä-euroopan kotiäitikulttuurista :)

Pohjoismaissa naisten työssä käyminen on selvästi yleisempää kuin etelä-euroopassa.

Siihen vaikuttaa mm. perhevapaat ja päivähoito.

Vierailija
46/47 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tulee? Tilastojen mukaan ei suurta eroa Suomeen naisten työssäkäynnissä useimmissa Euroopan maissa. Jonkin verran tilastoissa vielä näkyy se, että aiemmissa sukupolvissa, jotka nyt lähenee 60- vuotta jossain Euroopan maissa oli kotiäitikulttuuri. Eli nuo naiset laskee joidenkin maiden tilastoissa työssäkäynnin astetta.

Mutta nuoremmisssa sukupolvissa aika lailla sama. Ainakin täällä Ranskassa suurin osa lapsista menee hoitoon 3-4 kuukauden ikäsenä.

Vierailija
47/47 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan niin oikeesti parempi vaihtoehto kuitenkin on lomautus kuin irtisanominen. Oliko muuten varoitus vai onko jo varma juttu ?

Jos olisin miehesi ja pk-firmassa kävisin kysymässä pomolta voinko olla jotenkin avuksi myynnissä. koska jos myynti saadaan vetämään, töitä tulee sitten lisää.

Suomessa nakerretaan firmojen toimintaedellytyksiä sillä viisii että kyllä yrittäjänä ihmettelen mistä lapset aikanaa saa leipänsä. Kiinan lippu liehuu.