Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiinpa "kiva" joululahja- mies lomautettiin

Vierailija
02.11.2012 |

Itse olen äitiyslomalla, vauva 4kk ja toinen lapsi 4,5. Liiton jäsenenä 1kk liian vähän, sieltä ei tipu mitään.

Voikin sitten unohtaa joulusuunnittelut ja ruveta miettimään mistä repii tälle kuulle rahat vuokraan ja ruokaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep!!

Ilman säästöjä... Ajattelematonta !

Vierailija
22/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep!!

Jokainen on oman onnensa seppä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi olla ongelmallista kun sijaiselle tehty sopimus mun äitiysloman ajaksi. Lisäksi pitäisi opettaa toi mies imettämään.........

jos sinulla olisi mahdollisuus mennä töihin. Kumpi on oikeasti tärkeämpää, koko perheen ruoka ja hyvinvointi vai se että 4kk ikäinen ei saa rintaa kahdeksaan tuntiin. Nyt toki nopeasti fattan luukulle jotta täysimetys toteutuisi.

Hei, tottakai menen töihin jos se työnantajalle sopii- mutta sijaisellekin on tehty sopimus eikä sitäkään voi noin vaan purkaa. En ole vielä ehtinyt selvittää asiaa.

Tuo imetysjuttu nyt oli vaan huono heitto, tietenkin koko perheen hyvinvointi menee edelle.

T. Ap

Vierailija
24/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mennyt ensimmäiseen kesätyöhöni 12-vuotiaana, jakanut lehtiä koulun ohella 13-vuotiaasta ja lukio- ja yliopistoajan paistanut yötä myöten burgereita pärjätäkseni ja SÄÄSTÄÄKSENI. Hoitovapaalla tein töitä ja töihin palatessani kahta työtä, kun yksi ei riittänyt.

Ilman säästöjämme oltaisiin oltu lirissä jo kauan sitten mutta joo, ollaanpa me ajattelemattomia, oman onnemme seppiä!

Vierailija
25/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep!!

Vierailija
26/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttämään lomautetun oikeutta hakea uutta työtä.

Sosiaalitoimistoon varaa aika heti.

Vierailija
27/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokeneena tunsin tyydytyståä pyörittäessäni taitavasti talouttani joskus muinoin. Mistään ei jääty paitsi sillä minä myös ompelin lapsilleni vaatteita.

Siitä kyllä viisastuin ja säästin itselleni vararahaston etten joudu lasteni kanssa toista kertaa pulaan.

Vierailija
28/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja osta tuttelit vauvalle. Ja lomautus on lomautus ei irtisanominen!

Vierailija
29/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep!!

Osaan olla ymmärtäväinenkin halutessani.

Vierailija
30/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä ap vaihtoehdot. Sun sijaisen työsopimus ei liity mitenkään. Soitat työnantajalle ja kerrot tilanteen, että onnistuisiko kuukaudeksi töihin tulo. Siellä voi olla esim aidosti olla kiireapulaisen tarve, mutta tuntematonta ei tee mieli palkata.

Sitten tosiaan käytte sosiaalitoimiston ja työvoimatoimiston kanssa vaihtoehdot läpi.

Imetys ei tuohon kariudu. Lypsät maidon, niinhän sitä monet muutkin tekevät. Nyt kannattaa huolehtia että tuttipullo kelpaa.

Vierailija
31/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mies heittää onnesta volttia, kun voi ottaa relana kevääseen asti. Liiton rahoilla.

Ja mua vituttaa kun mä vaan käyn töissä :-(

No, onpahan ruoka kotona aina valmista, ja olis syytä että siellä on siivottukin. Aina.

Vierailija
32/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiton jäsenyys ei muuten vaikuta mitenkään oikeuteen ansiosidonnaiseen, mutta kassan jäsenyys vaikuttaa. Sen jäsenyys taas on ihan itsestä ja työsuhteen pituudesta kiinni, se puuttumista on turha märistä.

Vierailija
33/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se mies hakisi töitä, ihan mitä tahansa, ja menis töihin jotta sä voit jatkaa imetystä normaalisti...?

Ihme säätäjiä täällä... Mulla oli ainakin 4kk:n jälkeen alapää vielä siinä kunnossa etten ihan olis voinut istua työssä kahdeksaa tuntia.

Vierailija
34/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle (kunhan ei ole alkuperäisen työnantajan kilpailija) eli jos miehellä vain kuukausi puuttuu, että saisi päivärahaa.

Eli mikä tahansa homma käy noita kuukauden määräakaisia on näin joulun aika hyvin tarjolla. Vaikka hakisi siivoajan paikan kuukaudeksi...näin saisi sen työssäoloehdon täyttymään

Vierailija
35/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, teen sen silti. Mies joutui tapaturmaan jonka vuoksi oli työkyvytön 6kk, se söi meidän puskurit. Kun päälle laskee mun riskiraskauden (ultra joka toinen viikko ja lääkitys) muutaman ison kodinkoneen rikkoutumisen ja auton korjauksen niin juu- ollaan aika puilla paljailla. Ja juu, kauhea vimma kahdella 3-kymppisellä vakituisen työpaikan omaavilla oli lisääntyä. Joillekin vaan osuu se paska nakki, useammankin kerran. Liittoasiaa en jaksa miehen puolesta selitellä, oma moka.

Vierailija
36/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se mies hakisi töitä, ihan mitä tahansa, ja menis töihin jotta sä voit jatkaa imetystä normaalisti...?

Ihme säätäjiä täällä... Mulla oli ainakin 4kk:n jälkeen alapää vielä siinä kunnossa etten ihan olis voinut istua työssä kahdeksaa tuntia.

Kappas kun etelä-euroopassa äitiysloma on tuon 4 kk tai jopa 2 kk.

Kummasti niiden alapäät kestää töitä tehdä.

Vierailija
37/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ajattelematonta on sairastua jep jep!!

Onkin ihan turhaa..., että jep jep!

Vierailija
38/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että olet demari, vihreä tai kokoomuslainen. Hallitus osaa hommansa ja ansaitset siivun tästä osaamisesta! Hyvää joulua!

Vierailija
39/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pankin kanssa saa neuvoteltua lyhennysvapaata, jos on lainoja maksettavana. Ja en tiedä lohduttaako, mutta samaa mietitään monissa monissa perheissä tällä hetkellä. Mun mies irtisanottiin kesällä ja pari viikkoa sitten oma hoitovapaansijaiseni irtisanottiin ja mun toimenkuva lopetettiin, eli itse saan kenkää ehkä ekana työpäivänä.

Vierailija
40/47 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies joutui tapaturmaan jonka vuoksi oli työkyvytön 6kk" Tässä ei kyllä mainita työtapaturmasta mitää.

4 viikkoa saa sairasloman palkaa. Sen jälkeen Kela maksaa huomattavasti vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi