Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

http://yle.fi/uutiset/sosiaaliturva_nielee_veroeurosta_valtaosan/6360948?origin=rss

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne eläkkeet? Millä ne maksetaan? Taitavat viedä ison osan. Ja turha vedota siihen, että on eläkkeet itse säästetty/maksettu aikoinaan. Jokainen voi itse laskea, kun metallimies saa eläkettä 2000 euroa/kk 20 vuoden ajan, ja on aikoinaan maksanut eläkemaksuja 4-4,5% palkasta, paljonko olisi ollut palkka, jos työuraa on 40 vuotta.

Vierailija
2/6 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne eläkkeet? Millä ne maksetaan? Taitavat viedä ison osan. Ja turha vedota siihen, että on eläkkeet itse säästetty/maksettu aikoinaan. Jokainen voi itse laskea, kun metallimies saa eläkettä 2000 euroa/kk 20 vuoden ajan, ja on aikoinaan maksanut eläkemaksuja 4-4,5% palkasta, paljonko olisi ollut palkka, jos työuraa on 40 vuotta.

Työeläkkeitä ei makseta valtion budjetista. Maksajia ovat eläkevakuutusyhtiöt, kuten Ilmarinen ja Varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tiedon ei pitäisi olla yllätys kenellekään, joka edes pinnallisesti on budjettiin tutustunut. Vaikka osa porukasta on vankasti sitä mieltä, että verorahat menevät Linnan juhliin ja kansanedustajien taksikuluihin, niin totuus on kokonaan toinen.

Vierailija
4/6 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veroeuroistani saan (tai olen saanut) takaisin maksimissaan 45 senttiä.

Vierailija
5/6 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko äänestettyä kuntavaaleissa?

Ihan hyvin voisi tutustua ehkokkaisiin ja äänestää niin he voisivat tehdä kuntapäätöksiä ja rahaa ohjautuu asioihin jotka on sinulle tärkeitä.

Vierailija
6/6 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole sosiaaliturvaa vastaan sinänsä, vaan vain sen liian löperöä jakoa. Esim. asumistukea ei tarvitsisi maksaa kahden työttömän perheille kalleimmilla aluieilla, vaan jossain vähän syrjempänä.

Nythän vuokrataloyhtiöillä on tuloautomaatti, kun yhteiskunta maksaa Stadin kiskurivuokrat kaikille veltoilijoillekin. Kuitenkaan sen talon rakentaminen on melkein yhtä halpaa tänne kuin jonnekin Riihimäelle. VAin tontti on hiukan kalliimpi.