Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edellispäivänä satuin näkemään ajankohtaisohjelman jossa haastateltiin naista joka ei äänestänyt.

Vierailija
02.11.2012 |

Hän sanoi että jos puolet äänestää ja puolet ei, niin hän vetää johtopäätöksen että puolella ihmisistä on asiat hyvin ja puolella tosi huonosti. Niin minäkin päättelisin, mutta tämä nainen tarkoitti sitä mikä on valitettavan totta, että se puoli jolla on asiat huonosti jättää äänestämättä. Se on aivan hullua, en käsitä. Nainen sanoi että ihmisillä on tärkeämpiä asioita mietittävänä, kuten miten saa lapset harrastuksiin joihin he haluavat, miten saa töitä ym. Voi herrajumala, sen takiahan juuri pitäisikin äänestää, varsinkin kuntavaaleissa!

Minun mielestäni sellainen joka jättää äänestämättä täytyy olla hyvin tyytyväinen elämäänsä. Kumma kyllä he ovat usein niitä joiden tulot tulee kelasta ja sossusta. Tyytyvät vain siihen. Se on sitä köyhyyden periytymistä, pääasiassa henkistä.

Tässä ohjelmassa oli nainen joka ei äänestänyt, ja myöskään hänen yksi lapsistaan ei äänestänyt, koska ei löytynyt ketään "tunnettua" ehdokasta, siis julkkista jostain BB:stä tai salkkarista!

Miksi joku ajattelee että julkkis osaisi hoitaa yhteisiä asioita?

Onko jossain hömppäohjelmassa esiintyminen tuonut niin paljon viisautta, että kunnan talousongelmiin löytyy ratkaisu tuota pikaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mun mielestä suurin osa siitä huonoudesta johtuu demokratiasta ja äänestysmentaliteetista: äänestän siis äänestämistä vastaan olemalla äänestämättä. Ja tämän päätöksen olen tehnyt pitkän harkinnan perusteella, eikä se liity mitenkään siihen, etteikö minua kiinnostaisi asiat tai olisin laiska. Mulle on ihan turha tulla sanomaan, että asioista ei saa valittaa niin kauan kun ei äänestä, tai että vain äänestämällä voi vaikuttaa. Todella suppeakatseista ja aivopesusta johtuvaa kaakatusta. Ei ole mikään automatio, että äänestäminen on ainoa vaihtoehto: ja kuten on jo huomattu, se ei toimi!

Vierailija
2/4 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mun mielestä suurin osa siitä huonoudesta johtuu demokratiasta ja äänestysmentaliteetista: äänestän siis äänestämistä vastaan olemalla äänestämättä. Ja tämän päätöksen olen tehnyt pitkän harkinnan perusteella, eikä se liity mitenkään siihen, etteikö minua kiinnostaisi asiat tai olisin laiska. Mulle on ihan turha tulla sanomaan, että asioista ei saa valittaa niin kauan kun ei äänestä, tai että vain äänestämällä voi vaikuttaa. Todella suppeakatseista ja aivopesusta johtuvaa kaakatusta. Ei ole mikään automatio, että äänestäminen on ainoa vaihtoehto: ja kuten on jo huomattu, se ei toimi!

Olen äänestänyt 20 vuotta ja nyt jäi väliin. En vain koe, että äänestämisestä olisi mitään hyötyä. Minä en ole vielä nähnyt hyötyä, siis omalla kohdallani.

Valitukset olen pitänyt aiemminkin sisälläni, niin teen nytkin.

Ja ei, en ole sossun asiakas vaan tavallinen, työssäkäyvä perheenäiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että varakkaat ja koulutetut ovat innokkaampia äänestämään. Silloin myös he saavat enemmän asioitaan perille. Sääli niiden kannalta, joilla menee huonommin.

Miksi antaa valtaansa vapaaehtoisesti pois jättämällä äänestämättä? En ymmärrä.

Vierailija
4/4 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä demokratian toimintaperiaatetta vai haluatko mieluummin diktatuurin? Eikö sinua kiinnosta jalkakäytävät, katuvalot, koulut, päiväkodit jne? Etkö löydä itseäsi koskevaa tietoa ja niistä tehtyjä päätöksentekoja vai eikö vain kiinnosta, jolloin siis olet laiska?

En nimittäin kykene ymmärtämään, miten joku voi ihan pokkana väittää, että demokratia ei toimi. Toisin sanoen kuulut vähemmistöön ajatuksinesi ja haluaisit pakottaa kaikki ajattelemaan niin kuin sinä. Eikö tuo ole jo naiiviutta? Narsismia? Hölmöä? Samoin jos ei oikeasti näe äänestämisen hyötyä nimenomaan kunnallisvaaleissa, niin ei oikeasti välitä ottaa selvää.