Miten sossun asiakkailla on varaa iPhoneen ja iPadiin?
Kommentit (32)
pesukonekkin juuri hajosi ja meidän taloyhtiössä pesutuvassa saa pyörittää koneellisen pyykkiä hintaan 2€ kerta. Kallista touhua kun kaikkia vaatteita ei voi heittää samaan koneelliseen.
Sulle on tarjolla sekä opintolaina että opintotuki. Niiden pitäisi riittää kyllä.
Hain pesukoneeseen sossusta harkinnanvaraista tukea ihan siksi, että 2€/kerta tekee viikossa 4€ = kuukaudessa 16€ = vuodessa vajaa 200€. Eli vuoden pesut saa pesukoneen hinnalla. Ja koska saamme vesilaskusta aina takaisin, enpä usko että muut kulut nousisivat hirveästi oman koneen ansiosta.
En saanut koneeseen euroakaan.
oikeasti tiedät tai tunnet? Tuskinpa kovinkaan montaa. Oikeilla toimeentulotukiasiakkailla ei sellaisia ole, elleivät ole hämäräkaupasta hankittuja, huumevelkoja tms. Ainakaan sossu ei ole niitä kustantanut.
pesukonekkin juuri hajosi ja meidän taloyhtiössä pesutuvassa saa pyörittää koneellisen pyykkiä hintaan 2€ kerta. Kallista touhua kun kaikkia vaatteita ei voi heittää samaan koneelliseen.
Sulle on tarjolla sekä opintolaina että opintotuki. Niiden pitäisi riittää kyllä.
ja elatustuet päälle.
Lisäksi jos pystyy todistamaan, että ne ovat välttämättömiä työnhaun kannalta niin sossu maksaa kyllä jommankumman tai molemmat. Kokemusta on. :=)
työnhaun kannalta. Sossua kiinnostaa vain se, että ole töytön työnhakija, ei muu eli ihan sama työllistytkö vaiko et - se on työkkärin heiniä. Eli älä tule tänne valehtelemaan. Te kuvittelette että toimeentulotuen jakaminen on ihan villiä, mutta itse ko. työtä tekevänä tiedän kyllä paremmin.
kytkyllähän se varmasti on ostettu, mutta ei ole otettu huomioon, että silläkin muutamalla ylimääräisellä kympillä kuussa saisi lapsille kasviksia tai laadukkaampia vaatteita. harva huonotuloinen sosiaalihuollon asiakas osaa priorisoida oikein, vaan otetaan tekokynnet, värjätään hiuksia, röökataan ja tungetaan lapset täyteen nakkeja, paula-vanukkaita ja muita tyhjiä energianlähteitä sen sijaan, että käytettäisiin nuo rahat fiksusti.
me olemme opiskeleva kahden aikuisen ja kahden lapsen perhe. kuukausitulomme ovat alle 1500e, jolla saamme pienehkön opiskelija-asunnon ja terveellistä luomupainotteista kasvisruokaa mutta myös tarjouksia, alennuksia ja kirpputoreja kiertämällä gore tex -vaatteet lapsille. kolmen vuoden päästä olemme molemmat työelämässä ja tienaamme yhteensä noin 6500-7500e, ja kyllä elämä silloin on juhlaa, kun voi ottaa asuntolainaa ja ostaa AINA laadukkaimpia ruoka-aineita ja vaatteita lapsille. nytkin pärjätään ihan hyvin, kunhan vähän katsotaan mitä ostetaan ja jätetään turha ruoka, päihteet ja ylimääränen muu materia kaupan hyllylle. mieluummin viemme esikoisen teatteriin kuin ostamme kolme päivää kiinnostavan muoviesineen.
toimeentulotuki, asumistuki ja muut sosiaalietuudet tekevät. Se ei ole paljon ja harva muistaa että se ei kartuta eläkettä, ei saa kesälomarahoja, ei palkankorotuksia, ei työterveyshuoltoa. Lisäksi topimeentulotukiasiakas jotuu nykypäivänä todistamaan oikeutensa elää. Monet ovat sitä mieltä että "sossupummit" pitäisi tappaa nälkään tai muuten suistaa kurjuuteen. Muistakaa nyt kuitenkin että lapsi ei ole syypää perheen toimeentulovaikeuksiin joten onneksi ttt on niinkin hyvä että lapsella on vaatteita ja tavaroita joiden ansiosta hän ei erotu koulussa. Tämä maa on onneksi tasa-arvoinen ja kaikilla on oikeus elää. Ja itse olen tehnyt töitä neljännesvuosisadan mutta tajuan miten onnekas olen, ei ole mitään tarvetta viedä IPhonea pois kenenkään kädestä.
sitähän nuo saavat joka päivä: minä voin olla vuodessa vain neljä viikkoa tekemättä töitä mutta palkkaa saaden, musta se on ihan ansaittua kun olen koko vuoden sitä varten raatanut. pitäisköhän yrittää ajaa toimeentulotuen lomarahaosuutta, olishan se nyt pummien kiva saada elokuussa pikkupotti, kun muutkin saa!
Itse kun elelin toimeentulotuen varassa, niin tilasin kaikki kalliimmat hankinnat osamaksulla, kuten esim. pesukoneen.
Toimeentulotuen perusosaan on laskettu esim. lehtitilaukset, tv-lupa, vaatteet yms.
Itse en tilannut yhtään lehteä, en maksanut tv-lupaa, vaatteitakin ostin ehkä kerran vuodessa (lapsille toki useammin). Kyllä niillä rahoilla pystyi sitten maksamaan jonkun 20-50e osamaksun.
Ja myöskään missään kampaajalla en käynyt koskaan, rahat menivät ruokaan,lasten tarvikkeisiin,puhelinlaskuun ja osamaksuihin. Ja siitä pidin huolen, että vain yksi osamaksu kerrallaan, ettei kasaantunut mitään suuria summia kerrallaan maksettavaksi.
Siten et jokainen päättää itse mihin rahat käyttää.Yksi juo koko summan ekana viikonloppuna,toinen piilottaa puolet summasta patjan alle ja ostaa lopulla perheelle ruokaa,kolmas ostaa kokaiinia ja neljäs iphonen.
Ei siinä mitään ton mystisempää ole.Kukaan ei valvo mihin raha menee.
etttä ahkerana työntekijänä, itse laskuni maksavana ja lapseni elättävänä ihmisenä mulla ei kyllä roiku rahoja sen paremmin juomiseen kuin kaikenmaailman phoneihin ja pädeihinkään. Se on kummallista et sossusta saa sitten "löysää" rahaa...? Oikeasti mulle ihan sama, en kadehdi ihmistä joka hakee elantonsa sossusta, uskon et pohjimmiltaan hekin haluaisivat seistä omilla jaloillaan ja hallita elämäänsä. Mut jos sossusta saa niin paljon rahaa että voi käydä elektoriniikkaostoksilla niin kyllä jotain on pielessä..
Joku Iphone4 ei kuule kauheen kallis enää ole. Mulla on alle 50€ kuussa puhelinlasku, sisältäen Iphonen kuukausierän. Ja sulla ei työssäkäyvänä olisi tuohon varaa?? :D
joutumistaan sossun asiakkaaksi. Eihän kaiketi ideana ole olla "kerran sossun asiakas, aina sossun asiakas". Eikö ideana ole, että sossu auttaa väliaikaisessa taloudellisessa hädässä?
Tänä päivänä työpaikka voi lähteä alta että vips vaan. Perheen elättänyt mies voi lähteä että vips vaan. Koko elämänn perusta voi kääntyä yhdessä vuorokaudessa päälaelleen.
olemme sossun asiakkaita.
Lapsi on nuo vehkeet saanut synttäri- ja joululahjaksi isänsä (olemme eronneet) vanhemmilta.