Kun teet esim. hedelmärahkaa, laitatko rahkan sekaan kermavaahtoa?
Kommentit (18)
ohjeissa on aina purkki kermaa + purkki rahkaa. Mä laitan 2-3 purkkia rahkaa + purkin kermaa.
aina on syöty eikä kukaan ole valittanut,
laitan rahkaa purkin ja kermaa vähintään sen 5 dl isomman purkin. Joskus jätän rahkan hedelmärahkasta kokonaan pois ja laitan hedelmät pelkkään kuohukermaan ja on muuten hyvää! :) Tosin rahkaahan se ei enää ole...
Joskus laitan joskus en laita, parempaa tulee kyllä kun ei laita! :) Koko perhe tykkää, mutta joskus saatan laittaa jos jääkaapissa on.
laitan hieman maitoa ja hedelmiä vain.
ja teen sitten siitä ja rahkasta. Terveellistä ja sitä saa syödä PAAAljon enemmän kuin kermarahkaa kaloreiden puolesta.
Aikaisemmin tein rahkan ohjeen mukaan,nykyään laitan vaan maitorahkaa ja hedelmiä(sosetta),ja on paljon raikkaampaa kuin kerman ja sokerin kanssa.
ja teen sitten siitä ja rahkasta. Terveellistä ja sitä saa syödä PAAAljon enemmän kuin kermarahkaa kaloreiden puolesta.
Tuota filosofiaa en ole koskaan oikein käsittänyt. Mieluummin parempaa ja vähemmän kuin huonompaa ja tosi paljon.
Mutta toki jos sulla on ylipaino-ongelmaa, ja haluat syödä paljon, niin ehkä tuo on viisasta.
laitan puolet vaniljajugurttia, jos teen jälkkäriksi, laitan puolet vaahdotettua vaniljakastiketta.
Täällä päin Eurooppaa rahka on niin kermaisen ja pehmeän makuista, ettei kermaa tarvita.
Tuota filosofiaa en ole koskaan oikein käsittänyt. Mieluummin parempaa ja vähemmän kuin huonompaa ja tosi paljon.
Mutta toki jos sulla on ylipaino-ongelmaa, ja haluat syödä paljon, niin ehkä tuo on viisasta.
Minusta kermarahka on oksettavan tönkköistä ja raskasta. Olen tottunut syömään kevyttä ruokaa ja minulla on kolesteroliakin.
Olen aina laittanut ainakin siihen vanhaan valiorahkaan, mutta ehkä noihin uudempiin ei enää tarvitsee ainakaan niin paljon.
Tuota filosofiaa en ole koskaan oikein käsittänyt. Mieluummin parempaa ja vähemmän kuin huonompaa ja tosi paljon. Mutta toki jos sulla on ylipaino-ongelmaa, ja haluat syödä paljon, niin ehkä tuo on viisasta.
Minusta kermarahka on oksettavan tönkköistä ja raskasta. Olen tottunut syömään kevyttä ruokaa ja minulla on kolesteroliakin.
Makuasioista ei voi kiistellä, minusta taas rasvattomasta maidosta ei saa kestävää vaahtoa (sehän pitää sekottaa paksun rahkan kanssa) ja se ei edes maistu miltään, kun tarkoitus on kumminkin pehmentää rahkan happamuutta.
mä laitan vaniljavispikermaa......
jos syön itse välipalana, laitan vain jotain halpisrahkaa ja marjoja. Jos tarjoan jälkkärinä, laitan kermaa, vaniljavaahtoa tms.
On muuten tosi hyvä vinkki tuo, että jatkaa rahkaa hedelmäsoseella. Tulee hyvä rakenne ja hyvä maku, eikä tarvitse juuri lisäillä sokeria.
Minä vispaan vaahtoutuvaa vaniljakastiketta. Sekaan rahkaa ja marjoja tai hedelmiä.
Vain "juhlana" sitten vaahtoutuvaa vaniljakastiketta
pelkkää rahkaako muka?