Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häpeätkö kertoa äänestäväsi vasemmistoliittoa, vihreitä tai demareita?

Vierailija
31.10.2012 |

Ennen vanhaan sanottiin, että noita puolueita äänesti työttömät looserit, mielisairaat, työnvieroksujat, laiskimukset, kouluttamattomat tai enitset taistolaisekommunistit. Kehtaatko sanoa tutuillesi äänestäväsi noita puolueita? Äitini nimittäin häpesi silmät päästään kun sukujuhlissa tokaisin äänestäneeni vasemmistoliittoa.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoan aina vaalisalaisuuteen. Jos työpaikalla menisin kertomaan äänestäneeni vihreitä niin saisin kyllä sääliä osakseni ja pitkiä katseita. Sen jälkeen ammattiosaamistani epäiltäisiin ja pidettääisiin jotekin vajaavaisena. Lakitoimistossa työskentelen.

Vierailija
2/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kukaan ei äänestä vihreitä, ja vasemmistoliittoa äänestää ne junteimmat duunarit.

En tiedä yhtään normaalia vasemmistoa äänestänyttä. Olen itse ekonomi ja yksikään tuttavapiirissäni ei ole vasemmistoa äänestänyt ja itsellä on sama käsitys, että vasemmistoliittoa äänestää ns arhinmäkeläiset eli työttömät, kouluttamattomat reppanat, sellaisen ns väliinputoajat ja viinaan menevät entiset metallimiehet. Vasemmistoliitto on kaikkialla ns junttipuolue.

Itse tiedän keskustaa, persuja, demareita, vassareita ja jopa kokoomusta äänestäviä... Mut mun maailma ei ookaan rajoittnut rahan valtaan... T. Vihervamppi ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä äänestän ja kaikki kaverit ja sukulaiset tietävät. Demareita en äänestäisi, koska Lipposen hallitukset jo näyttivät, että kyseessä on oikeistopuolue.

Se siitä demareidn uskottavuudesta!

Vierailija
4/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin kukaan ei äänestä vihreitä, ja vasemmistoliittoa äänestää ne junteimmat duunarit.

Vierailija
5/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan äänestäisi kokoomusta ollakseni jotenkin muka vähemmän juntti muiden silmissä! :-)

Vierailija
6/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. Korjaisin että suurin osa YSTÄVÄpiiristäni äänestää vihreitä tai vasemmistoliittoa, ei pelkästään akateemisista ystävistäni. Pikemminkin nolottaisi tunnustaa äänestävänsä esim. Kokoomusta (en siis tietenkään pidä sitä oikeasti mitenkään nolona/vääränä, ei politiikka nyt niin vakavaa ole, mutta tunteen tasolla ennemmin noinpäin).

En häpeä, ja suurin osa akateemisesta ystäväpiiristäni äänestää vasemmistoliittoa ja vihreitä. Riippuu varmaan myös, missä piireissä liikkuu.

Vierailija
7/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä. Korjaisin että suurin osa YSTÄVÄpiiristäni äänestää vihreitä tai vasemmistoliittoa, ei pelkästään akateemisista ystävistäni. Pikemminkin nolottaisi tunnustaa äänestävänsä esim. Kokoomusta (en siis tietenkään pidä sitä oikeasti mitenkään nolona/vääränä, ei politiikka nyt niin vakavaa ole, mutta tunteen tasolla ennemmin noinpäin).

En häpeä, ja suurin osa akateemisesta ystäväpiiristäni äänestää vasemmistoliittoa ja vihreitä. Riippuu varmaan myös, missä piireissä liikkuu.

Helsingissä on loosereita todella paljon, jotka äänestää vihreitä tai kommunisteja. En itse kehtaisi sanoa tätä esim työpaikalla, hävettäisi.

Vierailija
8/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari

Vierailija
9/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kokkareita joskus RKP:tä. Vasemmistoliittoa ja demareita en koskaan.

En häpeä kertoa jos äänestän vihreitä. Mun mielestäni heillä on arvot kohdallaan ja eivät kuitenkaan ole ajamassa Suomea sosialismiin tai heikentämässä keskiluokkaisten asemaa. Vaikka olen valkoihoinen heteromies, kannatan esim autoilun rajoittamista pk-seudulla, siksi ääneni tällä kertaa meni heille.

Vierailija
10/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden puolueiden aatemaailmassa on inhimillisen tulevaisuuden siemen.

Sen sijaan häpeän niiden puolesta, jotka äänestävät Kokoomusta, Perussuomalaisia tai Kristillisdemokraatteja. Taantumusta ja oman edun tavoittelua kaikki tyynni.

Vierailija
11/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa äänestin perussuomalaisia ja sitä en ehkä mene ihan joka kahvipöydässä mainostamaan :D

Vierailija
12/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen yhteiskuntatieteiden maisteri ja kannatan sosiaalista oikeudenmukaisuutta. Äänestän vasemmistoa ja pidän ratkaisuani ihan normaalina. Sen sijaan oikeistolaista arvomaailmaa en pidä sivistyneen ihmisen merkkinä. Kurkatkaapa millaiseen eriytymiseen oikeistolainen politiikka on johtanut esim. yhdysvalloissa.

Vierailija
13/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en häpeä. Hävettäisi olla oikeistolainen, kyllä. Varsinkin kun tätä ketjua lukee, argumentaatio on järkyttävää ja itsekeskeisyys oksettavaa.

Olen pitkälle koulutettu akateeminen nainen vakituisessa työsuhteessa eikä palkkassanikaan ole valittamista. Mielenterveys- tai alkoholiongelmia ei toistaiseksi ole ollut.

Vierailija
14/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä päin asumista pidetään meillä päin junteimpana ikinä.

Vierailija
15/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perheessä on äänestetty kokoomusta, mutta ei muiden puolueiden kannattajista noin puhuttu.

Mä äänestän yleensä jotakuta noista kolmesta. Mulla on ylempi korkeakoulututkinto ja noin 63 000 euron vuositulot, joten en liene työnvieroksuja tai luuseri pahimmasta päästä;)

Vierailija
16/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään normaalia vasemmistoa äänestänyttä. Olen itse ekonomi ja yksikään tuttavapiirissäni ei ole vasemmistoa äänestänyt ja itsellä on sama käsitys, että vasemmistoliittoa äänestää ns arhinmäkeläiset eli työttömät, kouluttamattomat reppanat, sellaisen ns väliinputoajat ja viinaan menevät entiset metallimiehet. Vasemmistoliitto on kaikkialla ns junttipuolue.

Täällä Etelä-Helsingissä Vasemmistoliitto on intellektuellien puolue, ei todellakaan junttipuolue. Sydämeltään sivistyneet ihmiset, tulo- tai koulutustasoon katsomatta, äänestävät vasemmistoliittoa. Heidän sloganinsa "Rikkautta, jolla on arvoa" on aivan oivallinen, miettikääpä sitä.

Vierailija
17/69 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten rumasti joissain perheissä/suvuissa ihmisistä puhutaan. Ja millainen maailmankuva joillain ihmisillä on.

Elävässä elämässä en tunne ketään noin "junttia", vaikka ystäväpiirissä on äänestäjiä laidasta laitaan, kommunisteista rkp:hen. Ok, kristillisdemokraatteja tai persuja ei ole kukaan tuttavistani myöntänyt äänestävänsä.

Vierailija
18/69 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/69 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen ennen vanhassa sitä oikein ollaan eletty??

Samassa missä avioliiton ulkopuolella syntyneet ovat huorien äpäriä ja vain vankilassa tatuoidaan?

Mielisairaat?? Get a grip.

Tietysti kerron kaikille äänestäväni vasemmistoa! Jos jotain häpeän niin Sauli Niinistöä presidentinvaaleissa äänestänyttä isääni.

Vierailija
20/69 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset