Miten vanhoja vaatteita on arkikäytössäsi? Ikäsi?
En tarkoita kirpparilöytöjä, joita kukaan ei ole pitänyt viiteenkymmeneen vuoteen, vaan vaatteita jotka ovat olleet jatkuvassa käytössä.
Kommentit (26)
en niinkään puhuisi, mutta käytössä on kahdet farkut, jotka oon ostanu joskus 6 vuotta sitten. Farkkutakki on vanhempi. Osa paidoista on ainakin 10 v vanhoja. ...on siellä kaapissa uusiakin, mut vanhoista kysyttiin! :D
- farkut n. 2kk
- toppi n. 2v
- kengät, lyhythihainen ja villatakki kirpparilta joten en tiedä ikää, mut varmasti jotakin 1 - 3 vuotta :)
Olen kävelevä kirpparimainos eikä kukaan ikään arvaa että vaatteeni ovat kirpparilta :)
Siis jatkan vielä että se oli päivän asuste. Mut kaapista löytyy tietysti paljon vanhempia vaatteita tyyliin 10 vuotta taaksepäin ostettuja. Vanhin käytössä oleva vaate on varmasti mun kevyttoppahousut joskus 90-luvulta. Ovat mustat ja siis ihan ok vieläkin :).
Olen 38v ja mulla on käytössä älyttömästi 10-15 vanhoja vaatteita mm.
- 16-vuotiaana ostamani villakangasviitta
- parikymppisenä ostettuja kesähameita
- noin 15v vanhat iltapuvut
- yli 10v vanhat jumppahousut
- yli 10v vanhoja neuleita
- yli 15v vanhoja villapaitoja
- yli 10v vanha samettihame
- 8v vanha jakkupuku
- retkikamppeet ja goretexit ym myös 10v vanhoja
- 12v vanhat sandaalit (lempparini)
- 12v vanhat shortsit (lempparini)
- useimmat juhlakengät myös 10-15v vanhoja
Inhoan shoppaamista.
ja mulla on yksi jakku yli 10 vuotta vanha, käytän edelleen. Tosin se on ollut aina vähän paremmassa käytössä eli ei ihan arkijakkuna.
pakko mainita yhdet shortsit, jotka on 20 vuotta vanhat! Menee edelleen, tosin nykyään ovat mökki/siivous käytössä, mutta ehjät ja toimivat edelleen.
Muuten mulla ei kyllä mitkään sandaalit kestä 12 vuotta... eikä tavalliset t-paidat tai neuleet.
käytössä 20 v vanhoja t-paitoja yöpaitoina, joitain 10 v t-paitajo normaalissa käytössä. Muuten max 3-5 vuotta vanhaa.
ja samalta ajalta yksi pitkähihainen paita. Muut vaatteet taitaa olla alle 5 vuotta vanhoja.
Eivät ole mistään kohdasta rikki. Napakat ja erittäin toimivat edelleen. Ainoastaa kuva haalentunut ja "timantit" tippuneet. Älyttömän hyvät jalassa. En raaski poiskaan heittää, ja miksi pitäisikään heittää?
osa on pari vuotta vanhoja, mutta on seassa joitakin 10+ iän saavuttaneita. Laatu kestää, klassikot eivät mene pois muodista.
voisin muistaa milloin mikäkin vaate on ostettu..ei hajuakaan.
farkkutakki.
On jotain muitakin vanhoja.
Ikää 37.
äitini kirjailtu hippipaita 70-luvulta, käytän joka kesä ja olen käyttänyt jo yli 10 vuotta.
Jos puhutaan itse uutena ostetuista, niin on muutamia lukioaikaisia t-paitoja (olen yli 30 nyt). Aktiivikäytössä olevia mutta vain osan aikaa vuodesta on mm. pitkä villakangastakki (ostettu vanhojen tansseihin), vaelluskengät (13 v vanhat) ja joitain villavaatteita/asusteita.
Olen kolmevitonen, ja kyllä minulta aika vanhoja vaatteita löytyy
- 10-15 vuotta vanhoja neuleita
- 16 vuotta vanha nahkatakki
- juhlamekkoja 15 vuoden takaa, samoin juhlakenkiä
- varmasti joitain muitakin
Eiväthän nuo ihan säännöllisessä käytössä ole, joten varmaan siksi ovatkin säilyneet niin hyvinä.
Suurin osa vaatteistani on 6-3 vuotta vanhoja. Jonkin verran uutta olen 2 vuoden sisään ostanut.
Sitten on 12-vuotias villakangastakki.
n. 14-vuotiaat shortsit
11-vuotias farkkutakki.
20-vuotta vanhat toppahousut ja tuulihousut (äidiltä peritty, ja jatkuvassa käytössä olleet).
Sekä jonkin verran mummilta perittyjä 70-luvun vaatteita jotka olleet käytössä itselläni viimeiset 11-vuotta.
Minulla on aika vähän vaatteita.
Niitä on esimerkiksi Noa Noan puuvillainen pitkä neuletakki, jota on käytetty ympäri vuoden koko ajan. On yksi mun lempareista vieläkin, tosin se alkaa kohta vedellä viimeisiään :(
Niitä on esimerkiksi Noa Noan puuvillainen pitkä neuletakki, jota on käytetty ympäri vuoden koko ajan. On yksi mun lempareista vieläkin, tosin se alkaa kohta vedellä viimeisiään :(
Olen 23 -vuotias.
Noin 13-vuotta vanhat toppahousut, verkkarit, maiharit ja huppari löytyy ainakin.
Noin 10 -vuotta vanha neule, talvitakki, pari T-paitaa, pitkikset, villasukkia useita pareja
5-7 vuotta vanhoja mekkoja, hameita ja paitoja todella suuret määrät, tyyli ei ole muuttunut paljon yhtään lukioajoista. :)
Noin puolet vaatteistani ovat alle 5 vuotta vanhoja.
Yläasteen ajoilta on kaikki vaatteet tullu myytyä/lahoitettua ku eivät sit tyylin muututtua ollut yhtään miun näkösiä enää. Noi muutamat hyvät vaatteet on sit ala-asteelta asti kulkenu mukana. Paino on pysyny 10 -vuotiaasta asti melko samana (olin silloin ehkä vähän tukeva, nyt normaalipainoinen) Tissit ja lantio on toki vähän kasvaneet mutta noi toppahousut onneks menee päälle, ovat ihan huippuhyvät. :D
voisin muistaa milloin mikäkin vaate on ostettu..ei hajuakaan.
Kyllä mä muistan lempparivaatteeni ja ne, jotka on ulkomailta ostettu (ja koska inhoan shoppaamista, ostan harvoin ja hyödynnän esim työmatkat ettei tartte vapaa-ajalla käydä vaatekaupoilla).
Juhlavaatteista muistan mitkä on ollu tai hankittu mihinkin kekkereihin ja hyvät niistäkin on jääneet käyttöön.
Nyt on jalassa vuonna 1998 ostetut verkkarit... kamalat rievut, ei niillä kehtaa mennä edes roskikselle tai postilaatikolle... Ikää on 27.