Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä erikseen lasten ja aikuisten ruuat?!

Vierailija
31.10.2012 |

Jos on, niin miksi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin erilaiset maut.

Lastenruokia:

Lihapullat

Nakit

Perunamuussi

Nakkikeitto

Makaroni ja ketsuppi

Purkkimaissi

Kalapuikot

Aikuisten ruokia:

Tuliset wokit/pastat

Kevätkääryleet

Hernekeitto

Uunipuuro

Lanttulaatikko

Lohi

Tandoorikana

Lammaspaisti

Ruokaiset salaatit

Lämpimät voileivät

Kaikille kelpaa:

Pizza

Lasagne

Riisi ja kebabliha

lapsille ei kelpaa aikuisten ruoka ja aikuisille ei kelpaa lastenruoka.

kukaan ei syö näitä

makaronivelli

makaronilaatikko

kaaliruoat

munaruoat

Vierailija
2/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ruuista, joita lapsille haluan kuitenkin antaa koska menevät enemmän ruokaympyrän mukaan kuin omat poperöni, jotka ovat lähinnä vain salaattia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieninä vähennettiin mausteiden määrää lasten ruuista, mutta melko nopeasti siirrettiin samalle ruualle. Ei ole allergioita eikä muutakaan syytä miksi pitäisi olla eri ruoka.

Vierailija
4/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos teen jotain todella tulista ruokaa otan lapsille erikseen annokset ennen mausteiden lisäämistä. Lapset ovat 2v ja 5v.

Vierailija
5/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sinihomejuustoa, joten kun tuollaista kokataan aikuisille, niin lapsille on jotain muuta. Ja joka kerta pyydetään/kannustetaan maistamaan, mutta ei pakoteta.

Vierailija
6/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kyllä. Esimerkiksi jos aikuiset syövät salaattia niin (alle kouluikäisille) lapsille on jotain muuta. Ihan siitä syystä, että eivät syö salaattia niin paljon, että siitä riittäisi energiaa seuraavaan ruokailuun asti.

Tai jos paistamme pihvit, niin lapsille on lihaan jossain muussa muodossa. Eivät vielä nauti medium-pihvistä.

Kaikkea tarjotaan, kaikkea saa maistaa, ja toivotaan, että lapset jossain vaiheessa nauttivat samoista ruuista yhtä paljon.

Vierailija
7/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo isommilla lapsilla ei. Joskus esim. hääpäivänä olen tehnyt lapsille aikaisen päivällisen ja meille aikuisille tehnyt myöhemmin jotain meidän herkkuruokaa, jota on syöty kynttilänvalossa. Muuten syödään kaikki samaa sapuskaa.

Vierailija
8/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ruoat, mutta välillä lapsille vaikkapa eilisen tähteitä ja itselle eri ruoat. Koska meidän kolmevuotias on sangen nirso hoikkeliini, niin en yritäkään saada häntä syömään esim kaalilaatikkoa. Hän maistaa hieman ja kieltäytyy syömästä enempää. 1,5v syö miltei kaikkea kitä mekin, mutta kovin tulisista ruoista hän ei pidä.

Vierailija
9/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huono syömään lihaa ja kanaa mutta lapset syö niitä, eli teen niitä lapsille. Yleensä syödään kaikki samaa. 2. lk nirso joten häneltä usein mausteet tms pois. Kaikkea tarjoan mutten pakota ketään syömään mitään

Vierailija
10/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen miehelle ja lapsille kotiruokaa ja itse syön omia kasvispatoja, salaatteja.

Vierailija
11/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut siitä lähtien kun lapset täyttäneet 1 v. Sitä ennen tietysti soseet yms.

Meillä lapset syö oikeasti kaikkea ja eivät ikimaailmassa suostuisi siihen, että vanhemmat vetäis graavilohta tai aurajuustoa ja he jotain lihapullaa.

Joskus kun ovat olleet jotain 2v. taaperoita, olen laittanut jotain muuta esim. silloin, kun aikuisille on olltu silliä. En ole ajatellut, että alsten olisi sitä pakko syödä. No, ovat itse pitäneet huolen, että saavat silliä ja muuta. Haluaavat samaa kuin muutkin.

Vierailija
12/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa. Syön itse omia juttuja, koska olen jonkun sortin suömishäiriöinen enkä ole vuosiin syönyt sitä ja tätä.

Vierailija
13/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ero on siinä et mä en syö lihaa,ainoastaan kalaa mut lapsille laitan liharuokia.

Kaikki ruoat maustetaan nuorimmalle eli kaksivuotiaalle sopivaksi ja muut laittakoot lautaselleen ihan niin paljon mausteita ja/tai ketsuppia kuin haluavat.

Vierailija
14/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoassa on maitoproteiinia, on hänelle eri ruokaa.

Vierailija
15/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ruoat, mutta välillä lapsille vaikkapa eilisen tähteitä ja itselle eri ruoat. Koska meidän kolmevuotias on sangen nirso hoikkeliini, niin en yritäkään saada häntä syömään esim kaalilaatikkoa. Hän maistaa hieman ja kieltäytyy syömästä enempää. 1,5v syö miltei kaikkea kitä mekin, mutta kovin tulisista ruoista hän ei pidä.

jos nirson hoikkeliinin ei tarvitse syödä esim.kaalilaatikkoa joka on todella hyvä ja terveellinen ruoka niin mitä sille laitat? Et kai vaan pahenna tilannetta antamalla sille ranskalaisia ja kalapuikkoja?

Vierailija
16/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ruoassa paljon chiliä tai pippuria, otan lapsille eroon ruokaa jo ennen mausteen lisäämistä.

Ja jos ruoaksi aikuisille pelkkä salaatti, lapset saavat salaattinsa päälle vaikka kanaa. Tai syövät lisäksi edellispäivän ruokaa.

Vierailija
17/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa ruokaa suolan, mausteiden ja kaiken kanssa syövät lapset kuin aikuisetkin. Jos ei maistu saa olla syömättä, mutta muutakaan ei sitten ole tarjolla joten sitten saa kestää nälkää.

Hyvin kaikkiruokaisia ne tällä menolla onkin, uppoaa simpukat ja calamarit ja vahvat juustot, chiliset papukeitot ja mitä vaan nenän eteen laittaa.

Vierailija
18/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuskena ne ruuat joita poika on maistanut monta kertaa kuten bataattimuusi mutta ei vaan yksinkertaisesti tykkää siitä niin silloin hänellä on jotain muuta tilalla.

Onneksi ollaan kaikki todella kaikkiruokaisia eli maistuu homejuustoista simpukoihin kaikki ruoka ja ei poika eds suostuisi ettei näitä "aikuisten" herkkuja saisi.

On pienestä pitäen masitanut hyvin kaikkea. Nyt koululaisena on itsekkin innostunut ruuanlaitosta, kohta saadaan varmasti hänen tekemiä herkkuja :)

Vierailija
19/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä osittain lapsen varsin rajoittunut ruokavalio allergioiden takia ja toisaalta se, että me aikuiset emme syö arkisin kotona lämmintä ruokaa toisin kuin lapset. Viikonloppuisin teemme yhteisiä ruokia koko perheelle, mutta arkisin vain lapsille.

Vierailija
20/36 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme miehen kanssa kasvissyöjiä, tai minä syön kalaakin, mutta lapsi syö myös jonkinverran lihaa. Muuten syödään enimmäkseen samaa ruokaa, jotain tosi tulista juttua en ole antanut lapselle.

Meillä on lapsi, joka tottuu todella helposti uusiin makuihin, vaikka olisivat voimakkaitakin, joten siirtyminen saman ruuan syömiseen on ollut meillä erittäin helppoa. Jos lapsi ei ensimaistamalta tykkää jostain, tykkää yleensä seuraavalla kerralla.

Lapsi on 1-vuotias.