Kyssäri: oonko mielestänne ihan pöpi?
Lapsella ollu n. 2 viikkoo vähä flunssaa, ei mitään kunnon räkätautia vaan nenä vuotanu ja pikkasen yskää. Nyt on nukkunu huonosti, ollu hirveen itkunen yms. Ja tänään rupes itkemään että korva kipee. Varasin nyt sitte heti ajan yksityiselle lääkärille iltapäiväks.
Olisko pitäny vielä oottaa? Mun sukulaiset nauraa ku mä oon niin "hysteerinen" mukamas ku heti vien sen lääkäriin. Ja siis ei todellakaan olla useesti käyty, tänä vuonna ehkä n. 3 kertaa ja ihan syystä, siis reseptin kans lähetty ;D
Kuinka kauan ootatte noin muuten enneku viette lapsenne lääkäriin?
Kommentit (10)
tosta syystä, et on ollu 2 viikkoo vajaakuntoinen.
Ja korvien kanssa pitää olla varuillaan mulla kolmessa tunnissa korva ärtyi niin, että aikuinen nainen itki kipua. 12 tunnin kuluttua se korva puhkes vaikka kuuri oli aloitettu. Illalla et välttämäti saa sitä aikaa.
kans lähen vasta kun on pakko.
Lapsen vien heti ku edes epäilen että sillä on joku.
Ja siis siksi kyselen koska muut tuntuu pitävän mua vähä hulluna ku mä niin äkkiä vien sen lääkäriin =/
On sellaista että se saattaa pahentua todella äkillisesti. Veisin lapsen mielluummin päivällä sinne lääkäriin kuin illalla kipuaan huutavan lapsen kanssa päivystykseen.
korvakipua, niin olen heidät vienyt lääkäriin. Mun mielestä sen kanssa on ihan turha arvailla ja odottaa. Aivan sama onko turha käynti. Korvatulehdus tekee pahojaan, jos se on kauan korvassa ja on oikeasti tosi kivulias.
Kyllä korvakipuinen lapsi pitää viedä lääkäriin, varsinkin kun taustalla on flunssa.
Heti, jos valittaa korvaa. Räkätauti jos on ollut esim. viikon päällä, yskää ym. niin tarkistettavaksi. Mies usein toppuuttelee, mutta lähes aina on käynyt ilmi, että äidin vaisto oli oikeassa ja lapsi lähtee lekurista jonkun reseptin kanssa.
Joo mä oon kans sitä mieltä että mitä sitä arvuuttelemaan, sittenpähän tietää ku on käyny näyttämässä. Välillä vaan jää miettimään että oonkohan mä liian hätänen ku niin väitetään.
ja tuun sitte kertomaan miten kävi ku ollaan käyty. Saan vastauksen omaan kysymykseeni ;D
niin korvatulehdus on juurikin sitä että sitä räkää menee lopulta korvaan ja tulehduttaa ontelot.
Jos lapsi valittaa korvaa lenssussa niin vien lääkäriin.
On meillä todettu poskiontelontulehduskin niin että lapsella oli flunssaa ja pienen honotuksen lääkäri huomasi ja valaisi pään.
Tätä varten on lapsille vakuutukset: kun tulee tauti niin viedään lääkäriin ja hän tutkii lapsen. Monesti 3. päivän jälkeen jo lääkäri pystyy paikallistamaan missä on tulehdus.
Aikasemmin olen vienyt alle 1- vuotiasta, varsinkin jos iskee kova kuume niin saa kunnolliset kuumelääkkeet. On kokemusta meinaan kuumekouristeluistakin niin otan vakavasti.
Oletteko itse viikkoja sairaana ennenkö menette lääkäriin? Miksi lapsen pitäisi olla?