Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ammatteja kaksisuuntainen mielialahäiriö sulkee pois?

Vierailija
31.10.2012 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito-ala?

Vierailija
22/25 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Onko täällä joku, koka on osa-aikaisesti työkyvyttömyyseläkkeellä? En tiedä, mikä on virallinen termi.

Olen 37v. ja minulla on 2 tyypin kaksisuuntainen. Puhkesi 2v. sitten.

Ollut kaksi hypomania ja masennusjaksoa, nyt tuli pelkkä masennus ja olen sen vuoksi sairauslomalla. Tällä hetkellä menossa totaalinen lääkityksen vaihto. Koko 2v olen tehnyt vaihtelevasti 50-100% työtä. Nyt tuntuu, että en tule koskaan olemaan täysin työkykyinen. Millainen on prosessi, että pääsee osittaiselle työkyvyttömyys eläkkeelle? Onko se rahallisesti täysi ”konkurssi”?

Kiitos!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vuorotyö. Muuten ei välttämättä mitään rajoitteita. Paljon riippuu kyseisen henkilön sairauden laadusta, onko 1 vai 2 tyypin bipo, osaako hyvin tunnistaa ennakko oireet ja reagoida niihin ja mikä on sairauden vaikeus aste ja kyseisen henkilön stressinsieto kyky.

Vierailija
24/25 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut miettimään, olisikohan minullakin tällainen vaiva. Alkanut vaan 2-3 viimevuoden aikana tihenevään tahtiin tulemaan näitä tällaisia, että saatan viikosta olla vaikka 3 päivää aivan valmis hyppäämään sillalta, ihmiset ja kaikki ärsyttää eikä töissä meinaa saada aloitettua mitään kun aika menee vaan sellasessa ihme vihannestilassa kun yritän keräillä itseäni henkisesti kasaan. Sitten ihan yhtäkkiä tuo loppuu ja olen taas seuraavana päivänä iloinen ja pirteä, kaikkien kaveria ja töitäkin jaksaa. Mutta kai tollasen angstivaiheen pitäisi kuitenkin kestää kauemmin, nyt ei kuitenkaan edes viikkoa vaan muutamia päiviä siellä täällä.

25/25 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut miettimään, olisikohan minullakin tällainen vaiva. Alkanut vaan 2-3 viimevuoden aikana tihenevään tahtiin tulemaan näitä tällaisia, että saatan viikosta olla vaikka 3 päivää aivan valmis hyppäämään sillalta, ihmiset ja kaikki ärsyttää eikä töissä meinaa saada aloitettua mitään kun aika menee vaan sellasessa ihme vihannestilassa kun yritän keräillä itseäni henkisesti kasaan. Sitten ihan yhtäkkiä tuo loppuu ja olen taas seuraavana päivänä iloinen ja pirteä, kaikkien kaveria ja töitäkin jaksaa. Mutta kai tollasen angstivaiheen pitäisi kuitenkin kestää kauemmin, nyt ei kuitenkaan edes viikkoa vaan muutamia päiviä siellä täällä.

Kaksisuutaisen sekamuotoinen oirehdintahan tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi