Näkyykö nuoruudessa tehty abortti neuvolakortissa?
Miten?
Olimme hyvän ystäväni kanssa yhtä aikaa raskaana, ja hän ei missään vaiheessa näyttänyt neuvolakorttiaan minulle, vaikka minun korttiani hän kyllä kiinnostuneena katseli.
Tiedän että hän on tehnyt nuorena abortin, kaveri ei tiedä että tiedän, kuulin siitä vahingossa toisaalta. Veikkaan että hän halusi salata tämän abortin.
Kommentit (11)
Kun olet raskaana ja menet neuvolaan, sulta kysytään sun edelliset raskaudet, ellei niitä ole samassa neuvolassa hoidettu.
Jos kerrot abortista, se näkyy, ellet kerro, se ei näy. Mutta hulluahan se olisi salata! Keskenmenot ja abortit ovat ihan olennaista tietoa muiden raskaustietojen seassa, jos sulle tai lapselle jotakin sattuu ja muutenkin.
Mun neuvolakortissa näkyivät molemmat (abortti, keskenmeno), koska ne itse neuvolassa kerroin.
Ja synnyitysten määrä erikseen, eli näkyy myös keskenmenot
Minä en ole kertonut eikä näy. Abortin teetin parikymppisenä opiskelijana.
siinä näkyy aikaisemmat raskaudet numerona, ei näy siis sitä onko raskaus päättynyt aborttiin, keskenmenoon vai elävän tai kuolleen lapsen syntymään.
Minä en ole kertonut eikä näy. Abortin teetin parikymppisenä opiskelijana.
Oma neuvolakorttini on ainakin minun henkilökohtainen asiakirjani. Kenelläkään ei ole asiaa sitä katsomaan, en keksi yhtäkään syytä miksi näyttäisinkään sitä kenellekään.
jos on antanut vaikka lapsen adoptoitavaksi tai huostaanotettu, tai vaikka ei oliskaan.
Oma neuvolakorttini on ainakin minun henkilökohtainen asiakirjani. Kenelläkään ei ole asiaa sitä katsomaan, en keksi yhtäkään syytä miksi näyttäisinkään sitä kenellekään.
jos on antanut vaikka lapsen adoptoitavaksi tai huostaanotettu, tai vaikka ei oliskaan.
synnytys on ollut vaikka ihan eri sh-piirissä.
Mutta ihan idioottimaistahan tuollaisia on salata.
En tajua myös sitä, miksi minun pitäisi tarkastella kaverini neuvolakorttia. Ei voisi vähempää kiinnostaa.
Minunkin kaverini teki samoin. Ollaan molemmat yli neljäkymppisiä ja elämää on takana...arvasin kyllä mistä syystä ei omaansa esitellyt.