Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoli vuotta aikaa keksiä työ, jota tehdä kotoa käsin!

Vierailija
31.10.2012 |

Puolen vuoden päästä loppuu kotihoidontuki. Tykkään olla kotona tosi paljon, eikä töihinpaluu kodin ulkopuolelle nappase yhtään!

Olen kohta vuodenpäivät käynyt satunnaisesti iltatöissä, mutta se on sellaista hanttihomma-tyylistä, ettei siitä itselleen viitsi päivätyötä tehdä.

Minulla on amk-tason koulutus, ihan kivasti työkokemusta, mutta en haluaisi mennä kodin ulkopuolelle töihin.

Mitä voisin tehdä kotoa käsin, sellaista josta saisi jopa rahaakin ihan kivasti, edes tonnin kuussa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä mitään työtä ihan kokonaan kotoa käsin, yrittäjänäkin joudut hoitamaan paperisodan ennen kuin pääset alkuun. Minkä tyyppistä työtä haluat tehdä ja haluatko alkuhässäkän jälkeen olla vain ja ainoastaan kotona, yksin? Se ei ole ihan helppoa, vaati sopivan luonteen, että jaksaa pitää motivaation ja hoitaa ne työt, kun kukaan ei ole vahtimassa.

Vierailija
2/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimellä teen käsitöitä. Se ei kuitenkaan ole niin tuottoisaa, että sillä eläisi. Onhan mulla mies, joka tienaa leivän pöytään, mutta munkin tulee tienata "normaalisti", asuntolainat painaa niskassa jne...

Tekisin käsityöhommien lisäksi jotain muuta. Mutta mitä? Enkä siis tarkoita, että olisin täysin erakkona yksin kotona, mutta siis kotoa käsin. Omaan tahtiin. Lapsi olisi puolipäivää tarhassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi jakaa muutaman tunnin öisin, jäähän mies lasten kanssa kotiin. Palkasta en tiedä, mutta kai yötöistä jotain lisiä maksetaan?

Vierailija
4/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kivaa olla kotona. Kertokaa mullekin konsteja joilla pystyn elättämään itseni poistumatta talosta.

Vierailija
5/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haevemmin vaan nää naisten "liikeideat" elättää perheen. Ja tosissani oon, jotain muuta kuin kodinsisustuskrääsää tai patalappujen kauppausta.

Vierailija
6/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotka eivät halua mennä työpaikalle ja luulevat, että työtä tehdään "siinä sivussa" kun lapsi on jotain pientä osaa viikosta hoidossa. Aika vaikeaa on saada ansaintaa, ellet halua nähdä niitä, jotka palkkasi maksavat. Kotona töitä tekevät usein tietointensiivistä työtä tekevät (tutkijat, ohjelmoijat, kääntäjät jne.), mutta heilläkin voi olla toimisto, jossa myös ollaan välillä. Sekä tietenkin esim. asiakastapaamisia, jotta niitä töitä ensinkään saisi. Jotain hanttihommia on vaikeaa tehdä kotoa käsin.

Säälittää jotenkin, että joillekin normaali elämä, jossa aikuinen käy töissä, on niin ahdistavaa..

Vierailija
7/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7v kahden lapsen kanssa kotona ja eipä sen jälkeen juuri töitä ollut tarjolla. Lapset löytyi hoitoon heti, eikä vanhempia haitannut ettei kouutusta alalle ollu. Kait tuo pitkä kotiäityiys oli riittävä meriitti :).

Minulla 3 lasta hoidossa (yhden paikan vie toinen omista) ja käteen jää n. 1400e/kk. ensi syksynä omani lähtee eskaan joten palkka nousee n.600e.

Ja ei ole paperisotaa ennen aloitusta :).

Vierailija
8/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7v kahden lapsen kanssa kotona ja eipä sen jälkeen juuri töitä ollut tarjolla. Lapset löytyi hoitoon heti, eikä vanhempia haitannut ettei kouutusta alalle ollu. Kait tuo pitkä kotiäityiys oli riittävä meriitti :). Minulla 3 lasta hoidossa (yhden paikan vie toinen omista) ja käteen jää n. 1400e/kk. ensi syksynä omani lähtee eskaan joten palkka nousee n.600e. Ja ei ole paperisotaa ennen aloitusta :).

Vierailija
9/12 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto vaan ole kulunut mistään kohtaa. Nuo hoitolapset on ihan tavallisia lapsia, ei mitään elukoita jotka syö ja tuhoaa joka paikan!

t.9

Vierailija
10/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap keksinyt mitään?

Mäkin haluan työn jota voin tehdä silloin ku mulle sopii, kotona, kalsarit ja jalassa ja tukka sekasin. Mieluiten niin että töitä pitää tehä joku 10 minuuttia päivässä jossain välissä ja muun ajan saan tehä mitä mua huvittaa. Palkkaa pitää tulla VÄHINTÄÄN 1800 kuussa käteen.

Osaan leipoa sämpylöitä ja käyttää tiskikonetta. Voisko siitä kehittää jotain?

Vierailija
12/12 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset on ihania. Käydään töissä kunnes saadaan lapsi ja sit haluataan olla koko loppuelämä kotona. Olisitte hankkineet rikkaan miehen tai sitten pitää vain tyytyä siihen elintasoon johon on varaa. Ja voihan sitä alkaa vaikka seksipuhelinta pitämään. Nyt vain tuollaisen hyväpalkkaisen kotityön jota tehdään lastenhoidon ohella, löytäminen voi olla vaikeaa kun TÄÄ MAAILMAN TALOUS ON HIEMAN PERSUKSILLAAN. Olisitte onnellisia jos on työ mihin palata!

Ja kyllä, itselläni olis mahdollisuus jäädä lasten kanssa kotiin mutta en halua. Haluan tehdä töitä kodin ulkopuolella, haluan pitää hyvän elintason, haluan olla asuntolainaton ennen kuin olen neljäkymmentä ja haluan tarjota lapsilleni kaikenlaista ilman että joudun sanomaan anteeksi meillä ei ole rahaa. Elämä on valintoja täynnä. Jos haluatte olla kotona, olkaa kotona mutta älkää olettako että jokua maksaa siitä teille tonnin kuussa käteen, niin että voittte itse sanella ehdot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi