Alkoi taas masentaan kun aloin käydä täällä
sivustolla pitkän tauon jälkeen. Täällä on oikeen just sellanen fiilis mikä on suomen ilmapiiri: kaikkien pitäis olla samanlaisia, pukeutuu samanlailla, käyttäytyy samanlailla. Mikään poikkeava ei oo hyväksyttyä! AHDASTA sanon minä!
Mihin on kadonnu ihmisyys ? Kaikki me ollaan erinlaisia hyvässä ja pahassa.
Kommentit (15)
Ihmetyttää sellainen perusnegatiivisuus. Jos joku esim. kyselee ihan asiallisesti jotakin, niin puolet "vastauksista" ei välttämättä ole edes varsinaisesti vastauksia vaan takertumista ap:n pilkkuvirheisiin tai syytöksiä kysymykseen liittyen (tyyliin mitäs otit niin typerän miehen tai mitäs olet kasvattanut lapsesi niin huonosti tai älä ole kotiäitinä tai älä mene töihin).
Ollanko me suomalaiset keskimääräistä kateellisempaa ja katkeroituvampaa laatua, ja täällä sitten on helppo nimettömänä päästellä sitä pahaa mieltä ulos syyttömien niskaan..
Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen ja sen perusteluun, mutta ei ole rakentavaa lytätä heti muiden erilaisuutta.
Onneksi täällä on ihan positiivisiakin ketjuja kuitenkin :) Olen hihitellyt täällä av-tarinaa lukiessani nyt parina päivänä ;)
niin on entistä kivempi asua ulkomailla. No, en kyllä käy sen takia, että saisin siitä jotenkin "virtaa" tai itsetunnon kohotusta, mutta täällä on joskus mukava turista asiallisista aiheista.
Huvittavinta on kylläkin suomalaisten kauhea mustasukkaisuus ja tilastojen veto juttuihin, joissa vertaan kotimaatani ja Suomea. On vain pari asiaa, joista en nyk. kotimaassani tykkää ja tulee aiheuttamaan muuton pois, mutta Suomessa on typeriä asioita suorastaan kahden käden sormin... koetan välttää takaisin Suomeen muuttoa kaikin voimin.
Ollanko me suomalaiset keskimääräistä kateellisempaa ja katkeroituvampaa laatua, ja täällä sitten on helppo nimettömänä päästellä sitä pahaa mieltä ulos syyttömien niskaan..
Niin minä sen ainakin tulkitsen, sen jatkuvan oman paremmuuden ja muiden huonommuuden toitottamisen. Jos ketjussa on kiinnostava aihe, koetan lukea niitä niin, että luen vain ne viestit, joissa oikeasti keskustellaan asiasta, eikä vain haukuta toisia. Ei se ihan helppoa ole, kun varsinkin pitkissä ketjuissa ne haukkujat yltyvät loppua kohti, mutta sillä tavalla täältä löytyy vielä mielenkiintoisia juttuja.
Ihmisen pitäisi olla täydellisillä onnenlahjoilla varustettu ja muutenkin elämänvalinnat pitäisi mennä nappiin, että kelpaa muotiin. Eikä varmaan kelpaisi sittenkään.
Itse olen ainakin oppinut täältä, että olen elämäni jo täysin pilannut väärillä valinnoilla ja mitään toivoa ei ole.
Niin minä sen ainakin tulkitsen, sen jatkuvan oman paremmuuden ja muiden huonommuuden toitottamisen. Jos ketjussa on kiinnostava aihe, koetan lukea niitä niin, että luen vain ne viestit, joissa oikeasti keskustellaan asiasta, eikä vain haukuta toisia. Ei se ihan helppoa ole, kun varsinkin pitkissä ketjuissa ne haukkujat yltyvät loppua kohti, mutta sillä tavalla täältä löytyy vielä mielenkiintoisia juttuja.
Yritän ottaa AV:n enimmäkseen viihteenä, ja aina välillä pääsee nauramaankin kummallisille väännöille mitä ihmeellisemmistä valituksenaiheista. Kaiken kaikkiaan täällä ei kyllä voi viettää kovin paljon aikaa, sillä sen verran monet ketjut ovat täynnä surkeaa p*skaa että se ei ole enää edes hauskaa.
Kyllä ihmisistä tai ainakin meistä suomalaisista kertoo paljon se, että täälläkin vakioaiheita ovat nämä wt- ja junttiketjut ja vastaavat, sekä se, että moniin asiallisiinkin aloituksiin ilmestyy trollailijoita. Tosin minusta tämä ei ole ollenkaan pelkästään Vauva-palstan ongelma vaan aivan samaa esiintyy muillakin (suomalaisilla) keskustelupalstoilla, etenkin näillä, joissa ei ole pakollista rekisteröitymistä.
Olen ottanut monet lukemani täällä henk.kohtaisesti itseeni. Kärsin pahasta masennuksesta ja ahdistuksesta, osana näiden kommenttien päähäni aiheuttavista mielikuvista. Ne eivät ainakaan oloani helpota lainkaan. Oma vikanihan se, kun täällä pyörin. :(
Tuntuu todella pahalta minkälaisia ihmisiä sitä oikeasti onkaan.
Usein tuntuu, että haluaisin vaan itse tällaisesta paskamaailmasta pois!
Kyllä ihmisistä tai ainakin meistä suomalaisista kertoo paljon se, että täälläkin vakioaiheita ovat nämä wt- ja junttiketjut ja vastaavat, sekä se, että moniin asiallisiinkin aloituksiin ilmestyy trollailijoita.
että täällä on joku pieni vakioporukka, joka ylläpitää näitä ketjuja ja joka viettää täällä kaiket päivät. En vain jaksa uskoa, että niin moni oikeasti ajattelisi asioista tuolla tavalla, mitä tämän palstan perusteella voisi kuvitella. Kyllähän tätä tuolla tosielämässäkin tulisi enemmän vastaan, jos enemmistö ihmisistä ajattelisi asioista näin.
minulla oli ennen palstailuja ihan normaali itsetunto.Tietenkin tiesin puutteeni, mutta ajattelin aina että kelpaan kuitenkin omana itsenäni. En ajattele enää.Minulle on tullut hirveät ulkonäköpaineet,muutamasta ylimääräisestä kilosta,löysästä nahasta,meikkaamattomuudesta,alapääkarvoituksesta ja pukeutumisesta. Olen välillä tosi ahdistunut.Enkä ole edes nuori.
minulla oli ennen palstailuja ihan normaali itsetunto.Tietenkin tiesin puutteeni, mutta ajattelin aina että kelpaan kuitenkin omana itsenäni. En ajattele enää.Minulle on tullut hirveät ulkonäköpaineet,muutamasta ylimääräisestä kilosta,löysästä nahasta,meikkaamattomuudesta,alapääkarvoituksesta ja pukeutumisesta. Olen välillä tosi ahdistunut.Enkä ole edes nuori.
Minulla on käynyt päin vastoin, kannan kiloni, ryppyni ja meikkaamattoman naamani ylpeänä ja entistä paremmin käsitän, mitkä asiat elämässäni ovat oikeasti tärkeitä.
Itse lähinnä naureskelen niille pillukarva-, läski-, white trash- tms koohotuksille ja ihmettelen että mitä lie yksinkertaisia ihmisiä niiden kirjoittajat on, joille tuommoiset asiat oikeasti on tärkeitä. Olen siksi ajatellut että ne kirjoitukset on lähinnä viihdettä, mutta jos ihmiset niitä ottaa vakavissaan ja niistä paineistuvat niin tosi ikävää se on.
Toisinaan on kyllä minunkin mieleeni hetkeksi hiipinyt epäilys, että olenko nelikymppisenä, joka ei ajele pillukarvoja eikä välitä olla hoikka eikä muutenkaan stressaa ulkonäöstä, jotenkin tippunut ihan nykymaailman junasta, että kaikki muutko on jo erilaisia. Mutta onneksi tunnen reaalimaailmassa jalat maassa olevia ihmisiä jotka on samanlaisia joten muistan taas että AV on kuitenkin vääristynyt virtuaalimaailma.
Monesti ihan otsikon perusteella voi menestyksekkäästi karsia pois sellaiset ketjut, joissa ei ole luettavaa sisältöä.
Olen ottanut monet lukemani täällä henk.kohtaisesti itseeni. Kärsin pahasta masennuksesta ja ahdistuksesta, osana näiden kommenttien päähäni aiheuttavista mielikuvista. Ne eivät ainakaan oloani helpota lainkaan. Oma vikanihan se, kun täällä pyörin. :(
Tuntuu todella pahalta minkälaisia ihmisiä sitä oikeasti onkaan.
Usein tuntuu, että haluaisin vaan itse tällaisesta paskamaailmasta pois!
tyypit jotka täällä kehuskelee mitoillaan ja ulkonäöllään kaikki oikeasti sellaisia "salimissejä",vai höpöttävätkö vaan?
No sehän se on meikäläiselläkin, kun ei tosiaankaan virtaa eikä terveyttä riitä jumalattomaan reuhkasemiseen että olenko tosiaan ainut joka ei tee satoja vatsalihaksia joka päivä että mies olisi tyytyväinen....sitten jos täällä erehtyy sanomaan(ja itse erehtyy uskomaan) että mieheni on tyytyväinen,uskollinen ja rakastaa minua tällaisenaan niin täällä kyllä tiedetään että asia ei ole niin,vaan ukko salaa panee tai ainakin haaveilee naapurin kakskymppisestä kun oma on rups.
Johonkin kerran kirjoitin että miksi tavallinen suomalainen yli 40v nainen ei saisi olla "tavallinen",niin miehiltäkin tuli vastauksia että tarkoitatko tavallisella rupsahtanutta ja ylipainoista nelivitosta,että ei kiinnosta suomalainen rupunainen :'(
t11
Ei kaikkien pidä olla samanlaisia, parasta on persoonallisuus, se, että tekee omasta elämästään itsensä näköisen.
Täällä meuhkaa vain ne, jotka tuntevat itse alemmuutta, ja saavat sitten jotain kiksejä arvostelemalla muita mitä ihmellisemmistä asioista.