Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk sh-pääsykoe.

Vierailija
30.10.2012 |

Tänään siis oli mulla tuo ja jumalauta niitä matikan tehtäviä!! No juu ja joo peruslaskutoimituksia oli, mutta tehtävät pitkiä ja sanallisia tekstihirviöitä! Oisin voinut tämänkin päivän käyttää vaikka siivoamiseen, kuin mennä sinne toteamaan, että kouluun ei ole asiaa =(. 7 laskua siinä oli ja oikein tuli EHKÄ 2. Haastattelu meni hyvin, mutta ei tuota katastrofia pelasta. Masentaa.. Ja tiedän että sairaanhoitajan on osattava peruslaskutoimitukset lääkelaskujen takia, mutta vituttaa huomata, ettei musta ole siihen. =´(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten paljon laskutehtävä vaikuttaa kokonaispisteisiin? Meillä sh-pääsykokeissa matikan osio ei kuulemma loppujen lopuksi vaikuttanut juuri ollenkaan pisteytykseen. Sillä haluttiin vain nähdä, mikä on taso matikan osaamisen suhteen.

Vierailija
2/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskenut koulussa saat tehdä samaa niin kauan kuin olet sh työssä, kolmen vuoden välein.

Ja siis mitä on 2+2x2? Tuollaisia laskuhirviöitä juuri suoritin eilen aamulla että saan taas kolme vuotta jakaa lääkkeitä.

Joku vetää hyvät rahat ja potilaat kärsii kun senkin ajan olisi voinut käyttää oikeisiin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten paljon laskutehtävä vaikuttaa kokonaispisteisiin? Meillä sh-pääsykokeissa matikan osio ei kuulemma loppujen lopuksi vaikuttanut juuri ollenkaan pisteytykseen. Sillä haluttiin vain nähdä, mikä on taso matikan osaamisen suhteen.

viime keväänä kuulemma piti olla 4 laskua seitsemästä oikein. Se oli nuorisopuolella, en tiedä miten aikuispuolella, kun siihen hain.

ap

Vierailija
4/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä on vettä 2/3. Tyyppi painaa 80kg. Yhdessä oluessa on alkoholia 12g. Montako promillea on henkilöllä yhden oluen jälkeen, jos alkoholi imeytyy ihmisen vesimäärään?

No ei vaikea teoriassa, mutta käytännössä kamala siinä tilanteessa. Kyllä jäi paperiin jos jonkinlaista jakokulmaa. Ja 6 muuta laskua samaa sarjaa....

ap

Vierailija
5/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisestä on vettä 2/3. Tyyppi painaa 80kg. Yhdessä oluessa on alkoholia 12g. Montako promillea on henkilöllä yhden oluen jälkeen, jos alkoholi imeytyy ihmisen vesimäärään?

No ei vaikea teoriassa, mutta käytännössä kamala siinä tilanteessa. Kyllä jäi paperiin jos jonkinlaista jakokulmaa. Ja 6 muuta laskua samaa sarjaa....

ap

Älä nyt vielä heitä hanskoja tiskiin =).

Vierailija
6/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka sitten niitä haukkuja ja naurua. Ahistaa..

ap

Vierailija
7/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymällä palstalta neuvoa....

Vierailija
8/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Eikös siellä lasketa sormia ja varpaita, vähän kuin poliisikoulussa...

Vierailija
9/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Eikös siellä lasketa sormia ja varpaita, vähän kuin poliisikoulussa...

Ne 2 "mun tasoista" lääkelaskua meni oikein tuossa, mutta muuten päin hanuria. Jos join asia lohduttaa mua, on se, että laskin jakokulmassa todennäköisesti väärässä paikassa, mutta jokatapauksessa oikein...

ap

Vierailija
10/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi ettei sh:ksi pääse jos ei hallitse lääkintähommia, siinä voi potilaalta mennä henki jos joku wannabe-sh rupeaa sähläämään.

Vierailija
11/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain mutta voisiko joku fiksumpi kertoa oikean vastauksen kysymykseen? jäi vaivaamaan :)

Vierailija
12/20 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi ettei sh:ksi pääse jos ei hallitse lääkintähommia, siinä voi potilaalta mennä henki jos joku wannabe-sh rupeaa sähläämään.

En mä nyt niin torvi ole, että luulisin niitä lämpimikseen järjestettävän!

ap

Vierailija
13/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että karsiutuu ne joilla ei tuollaiset ole hanskassa. Mutta yritä ensi syksynä uudestaan ja siihen asti preppaat matikkaa. Onhan niitä lääkelaskukirjoja ja nettisivuja, missä voi harjoitella.

Vierailija
14/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan miten käyttäydyt paineen alla. Kun tehtävien määrä on mahdoton, neovat liian vaikeita jne, heitätkö hanskat tiskiin, alatko hutiloida helpoissakin laskuissa, palaatko lähtöruutuun...

Testeissä mitataan ihan eri asioita kuin kuvittelisi.

Hain ja pääsin aikoinaan hoitsukouluun ja testit kestivät kokonaisen päivän. Tehtävänivaskat olivat ihan järjettömiä, aikaa liian vähän. Moni asia jäi kesken tai meni varmaan väärinkin. Sain silti tydet soveltuvuuspisteet psykologisissa testeissä ja vuosikertani toiseksi parhaat kokonaispisteet: uskoisin syyksi viileähermoisuutta ja luovuutta.

Vierailija
15/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut yhtäkään tuollaista sanallista laskua,kaikki oli vaan jotain jakokulmaa ja verrantoa.

Ja mun mielestä ne lääkelaskut ovat HELPPOJA,ainakin meillä sai todella hyvää opetusta niihin ja ylimääräisiä tunteja jos ei tajua.

Vierailija
16/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodatuksen ei itse tarvinnut alkaa etsimään =)). Edelliselle: Meillä kaikki laskut oli jumalattoman pitkiä sanallisia laskuja, ei läheskään sitä, mitä mun tuntemat sairaanhoitajat on kertoneet omista pääsykokeistaan. No hakijoita oli kyllä todella paljon ja paikkoja vain 20, että tuollaisten matikantehtävien perusteella on helpompi ehkä raakata porukkaa pois. En tiedä... Ainakin kokemusta rikkaampi olen.

Vierailija
17/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodatuksen ei itse tarvinnut alkaa etsimään =)). Edelliselle: Meillä kaikki laskut oli jumalattoman pitkiä sanallisia laskuja, ei läheskään sitä, mitä mun tuntemat sairaanhoitajat on kertoneet omista pääsykokeistaan. No hakijoita oli kyllä todella paljon ja paikkoja vain 20, että tuollaisten matikantehtävien perusteella on helpompi ehkä raakata porukkaa pois. En tiedä... Ainakin kokemusta rikkaampi olen.

Itse olen matemaattisesti aivan surkea tapaus! Vähänkin vaativampi tai pidempi laskukaava vie minulta tuhottomasti aikaa, hammasta purren olen selvinnyt ;)

Aikoinaan hain toiselle linjalle AMK:n, tietysti matikanosio tuotti suuria ongelmia pääsykokeissa ja jäinkin rannalle ruikuttamaan. Seuraavana vuonna olin valmistautunut, preppasin matikkaa paljon ja pääsykokeissa ei papereissa ollutkaan hepreaa matikan tilalla ;) Eli nyt vaan preppaat! Keväällä uusi haku joten sinulla on hyvää aikaa harjoitella.

Tsemppiä!

Vierailija
18/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta kun on saanut esim. Tehyn työtaistelu-uhan aikoihin lukea, että sh:ksi pääsee kuka vaan ja kuka tahansa av-mamma pystyy niihin hommiin ilman koulutusta. Ehkä se ei sit kuitenkaan ole ihan niin...

Toivottavasti ap pääset opiskelemaan!

Vierailija
19/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta kun on saanut esim. Tehyn työtaistelu-uhan aikoihin lukea, että sh:ksi pääsee kuka vaan ja kuka tahansa av-mamma pystyy niihin hommiin ilman koulutusta. Ehkä se ei sit kuitenkaan ole ihan niin...

Toivottavasti ap pääset opiskelemaan!

ap

Vierailija
20/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sitä oppii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä