5kk vauvan paino ja pituus :)
Hei kaikki 5kk vauvojen äidit..haluaisin vähän tehdä tutkimusta miten muiden pötkylät kasvavat..meidän tyttö on tosiaan nyt 5kk ja 10,3kj ja 71cm pitkä, omasta mielestäni ei mitenkään lihava vaan juurikin sopiva. Kuitenkin aina tuosta koosta saa kuulla..mutta mites teillä muilla lapset kasvavat? Vai kasvatetaanko me täällä jotain jättiläistä ?:D
Kommentit (24)
8930g ja 69cm. kuopus 8640g ja 68cm.
ihan sopivia ovat.
taas 6,9kg ja 70,1cm poika oli tuon ikäisenä 74cm ja 7,8kg joten musta tuo teitin tytön paino on aika paljon, mutta jokainen kasvaa omalla tavallaan :)
Oli tuolloin aika pullero ja pituuden puolesta on menty alimpien käyrien välissä. Nyt on hoikka taaperoikäinen jo. (1v-tarkastuksessa oli 73 cm ja 9,8 kg - vauvat vaan on eri kokoisia.)
...nyt, kun tyttö 3kk. =)
Jonkin verran varmaan kasvaa tohon 5kk:teen mutta eiköhän se kasvu ole nyt jo maltillisempaa.
...nyt, kun tyttö 3kk. =)
Jonkin verran varmaan kasvaa tohon 5kk:teen mutta eiköhän se kasvu ole nyt jo maltillisempaa.
Me oltiin 3kk iässä 64,5cm pitkiä ja painoa oli7565g :) Elikäs aika samoissa mitoissa...:) Tuon pitäisi tuon kasvun 6kk jälkeen tasoittua. Mutta sanoisimpa että saatatte olla 5kk ikäisenä samoissa mitoissa mitä me nyt :)
Meillä on siro neiti 61,5cm ja 5,7kg. :)
Meillä tyttö 60,5 cm ja 5500g. Syntymäpaino ihan normaali 3200 g. Ihan normaali neiti. Kasvaa omaa käyräänsä...
5 kk tyttö 65 cm ja 8 kg. Pieni pullero, kasvanut rintamaidolla. :-)
Meillä pieni ja siro tyttö, pituus 62 cm ja paino 5,85 kg. Sopusuhtaisen näköinen, mutta kyllähän monet samanikäiset näyttää vieressä aika kookkailta.
Teijän tyttö on ainakin todella pitkä, oletteko vanhemmat pitkiä?
Meidän tyttö oli 5 kk ikäisenä 65,2 cm pitkä ja painoi 6,7 kg. Varsin siro siis.
Meidän tyttö on nyt 5 kk ja oli muistaakseni 68 cm ja painoi kai päälle 8 kg (en jaksa hakea neuvolakorttia). Kuulemma käyrien mukaan täydellinen. Hyvin jämäkkä ollut syntymästä asti. :)
pituutta 67,5 cm ja painoa 8,9 kg
11kg ja 71cm.
Nyt 9-vuotiaana on luokkansa ja urheilujoukkueensa pisimpiä. Paino on hoikan/normaalin välimaastosta, ei mikään rimpula tai hento, mutta toisaalta kylkiluut paistaa ja sikspäkki näkyy komeasti.
Meillä on tosiaan aika laiha mutta joka kk seurataan painonkehitystä mutta pituutta kasvaa onneksi hyvin.
8790g ja 70,5cm. Joidenkin mielestä ihan jättivauva, yleensä niiden, joiden omat vauvat on hinteliä..
Meillä on tosiaan aika laiha mutta joka kk seurataan painonkehitystä mutta pituutta kasvaa onneksi hyvin.
melkein saman kokoinen oli meidän poika 5kk neuvolassa. 6600g 65,2cm. Syntyikin pienenä kyllä. Meillä ei olla neuvokas sanottu mitään et olis liian pieni tai tarkkailtukaan erityisemmin, paitsi ekat 3kk kun oli niin pieni. Huomattu että kasvaa kuitenkin tasaiseen niin ei hätää. Huomenna 6kk nla jossa saadaan uusia mittoja :)
62cm & 6200g mutta syntyi keskosena raskausviikoilla 34 ja painoa oli vaan 2400g :)
Kiva kuulla! :) en nyt itsekään ole ajatellut että neidistä mikään lihava aikuisena tulisi, itse olen ajatellut että vauvat kasvavat jokainen omaan tahtiinsa ja myöskään ettei vauvalle voi liikaa ruokaa antaa..kuitenkin "vanhemmasta" koulukunnasta riittää ihmisiä mielipiteineen ja kokoajan saa asiasta kuulla :)
Itse olen ollut lapsena aivan rimpula, syntymäpainoakin vain 1920g ja nyt olen 172cm ja 70kg..:)