G: Junttikodin helmet:
Nyt kaikki listaamaan junteistakin junteimmat sisustusideat.
(Haa, nyt saa haukkua naapureita ja anoppia!)
Kommentit (147)
7
Aalto-vaasi, Oiva Toikan lintuja, Kivi-tuikkuja ;-P
kirjahyllyssä, jossa ko. telkkarin lisäksi on dvd:itä, tietosanakirjasarja ja muutama Remes. Sohva on jumalattoman kokoinen möhkö, harmahtava tai ruskea, tekomokkaa. Lattialla korkeanukkainen monivärinen matto, sohvapöytä kiikkerää ja huteraa metalliputkea plus tummennettua lasia. Sen lokeroissa on arsenaali kaukosäätimiä ja Seiskoja.
Seinillä on Ikean "taidetta", sisustustauluja jossa lähikuvia mustavalkoisista kukista tai lapsen varpaista. Ikkunalaudalla Iittalan Kivi-tuikkuja rivissä sekä "hauska" onnenbambu. Olkkarissa ja makkarissa boordit, keittiössä kuviokaakelit. Keittiössä myös mäntyinen pirtinpöytä, emäntä on tuhlannut Ysmyillä ja ostanut sinisen Unikko-kernin. Jääkaapin ovessa vitsikkäitä huoneentauluja kuten "äitisi ei ole täällä töissä" ja "Lellen keittiö on kodin sydän".
Lastenhuoneessa on lapsen sukupuolesta riippuen joko Ikean vaaleanpunainen kukkalamppu tai kuulamppu. Barbi- tai Cars -teemaa runsaasti, jättipehmoleluja ja Ikean seinätarroja. Murjoutunut Expedit-hylly täynnä barbeja, poneja ja muuta roinaa, pari räikeää Mammut-pallia. Sukupuolisidonnaista krääsää nurkat pullollaan.
Kylppärissä kaaos halpoja markettishamppoita ja kylpyleluja, koko perheellä Muumi-pyyhkeet ja mahdollisesti vitsikäs pyyhekyltti jossa lukee "peppu".
Parvekkeella kasa räytyneitä callunoita, muovikalusteet ja tuhkis.
sellainen kun äiti haluaa sen sisutaa. Puisia leluja ja vanhoja nalleja joihin ei saa koskea.
Säälittää tälläsien kersat.
Katselukulmat niin että kaikki näkee, etäisyys ja elokuvat hd.nä. Sori, jättiruutu ja parhaalle paikalle menee!
Voi herran pieksut. Mitä junttia on oikeasti jossain Iittalassa tai Marimekossa? Täällä taas naurettavat av-mammat besserwisseröimässä, se on junttia jos joku.
Sivistynyt ihminen tietää, ettei kukaan ole juntti, jonkun sisustusvalinnan perusteella.
Oikeasti välillä herää kunnon myötähäpeä, kun ihmiset ovat täällä niin olevinaan. Noloa.
Minä ihan luulin...
näin tallentavien digiboksien aikaan tuohan on just se ongelma :D
en halua että Tollovisio sanelee missä minun pitää kulloinkin olla..
Täähän on viihdettä. Älä ota nokkiisi jos joku on täällä kuvaillut sun kotisi.
Eikä kukaan kategorisesti pilkannut Marimekkoa tai Iittalaa vaan jonkin tietyn esineen. Itse otin esille Mariskoolit ja Unikko-kuosin. Olemme tänä syksynä etsineet itsellemme uutta kotia ja lähes jokaisessa kodissa, jonka kuvat olemme katsoneet netistä tai jossa olemme käyneet, on sekä Unikkoa että Mariskooleja (kertoo varmaan paljon meidän hintaluokan kodeista ;)) Kyllä se tekee ilmiöstä vähän juntin, jatkuva toisto ja variaatio kuluttavat brändiä. Ei silti, on meilläkin joskus ollut Unikkoverhot ja on edelleen Mariskooleja (kaapissa piilossa), meillä on Kivi-tuikkuja ja Ikean yöpöydät.
Olet mielestäni ylimielinen jos annat ymmärtää, ettei ole olemassa sisustuksellisia ratkaisuja, jotka eivät sinusta olisi kammottavia. Se, että minä sanon omat mielipiteeni netissä ääneen ei tee minusta besserwisseriä, noloa eikä junttia, minä pidän vain hauskaa.
Joku täällä tykkäsi puolipaneelista jota minä inhosin. Minä taas tykkään pirtinpöytäkalustosta jota joku toinen ällösi. So what?
herran pieksut. Mitä junttia on oikeasti jossain Iittalassa tai Marimekossa? Täällä taas naurettavat av-mammat besserwisseröimässä, se on junttia jos joku.
Sivistynyt ihminen tietää, ettei kukaan ole juntti, jonkun sisustusvalinnan perusteella.
Oikeasti välillä herää kunnon myötähäpeä, kun ihmiset ovat täällä niin olevinaan. Noloa.
etteikö ole mitään meidän kodista, mutta tulihan se Pentikin hopeaporo sieltä onneksi :)
sekaisin "arvolasia" (eli mariskooli), viinapulloja ja rumia valokuvia ynnä krääsää Pentikin hopeaporo (ja muukin Pentikin sisustuskrääsä)
ja lisäksi vielä Pentikin viltti, joka menee varmaan tuohon "muuhun Pentikin sisustuskrääsään.
Minusta esim. toi poro on kuitenkin niin kaunis. Toivottavasti et joudu vierailemaan koskaan kodissani kauhistelemassa junttiuttani!
[/quote]
sellainen kun äiti haluaa sen sisutaa. Puisia leluja ja vanhoja nalleja joihin ei saa koskea.
[/quote]
No, meillä on varaa onneksi muuhunkin kuin Ikeaan, kestävään, raikkaaseen ja ajattomaan lastensisustukseen, lasten ehdoilla tietenkin. Lasten lelu- ja askartelukaappina on antiikkiliikkeestä hommattu ruotsalaista jugendia oleva kaunis kaiverrettu kaappi, jota ei todellakaan tarvitse varoa, niin kestävä se on, toisin kuin Ikean ja Jyskin lastulevypaskat. Lasten sänkyinä on kotimaiset laadukkaat lastensängyt itsevalitulla sävyllä. Seinillä on grafiikkaa, öljyvärimaalauksia ja ihan niitä kehystettyjä postikorttejakin, pääasia että miellyttää. Ja kirjoja, kirjoja meillä on valtavasti. Meidän perheessä lukemista arvostetaan. Sen sijaan tietokoneita, pleikkareita jne pidämme pikkuisille aivan turhina välineinä. Lastenhuoneessa on sisustustarrojen, jotka ymmärtääkseni melko helposti irtoilevat, asemesta ihan aito tapetti, tilattu Ruotsista. On alunalkaen sata vuotta vanhaa sarjaa, mutta sopii hätkähdyttävän hyvin meidän lastenhuoneen satumetsä kohtaa klassisuuden -tyyliin :D. Naapurinkin lapset rakastavat meidän lastenhuonetta, siellä ei joka askeleella astuta muovikrääsään vaan lapsiakin kohdellaan esteettisinä olentoina ja harrastetaan taidekasvatusta. Mutta onnea vaan Ikean Kukkalamppu -tielle, ihan varmasti niidenkin katveessa Disney-iltasatunsa kuunnelleista tulee kunnon kansalaisia :D
tuo tuplakupla on kyl hirveä.
oman kotini olevan juntti :)
joten:
-designvalisimet (tuplakuplaa, secto designia)
-iso taulutelkkari (sony)
-tummaa puuta, hillittyjä värejä
-pentikin hopeaporoja, (varsinkin takan päällä)
-muutakin pentikin/marimekon tekstiilejä
-gantin tähtityynyt
-sälekaihtimet
-artekin pöytä
-minimalistinen sisustus, jokaisen koriste-esineen ei tarvi olla yhtäaikaa esillä
-nukkamatto (varsinkin olohuoneessa)
-divaanisohvaja kyllä, äänestin persuja :)
Missä sen pitää olla? Eikö ole jotenkin loogista, että sitä voi katsoa sohvalta?
OLohuone on seurustelua varten, ei sohvalla nukkumista ja tv:n tuijottelua. Eli joko telkka toiseen huoneeseen (tv-huone) tai sit jonnekin nurkkaan josta ne uutiset voi pikaisenn seurata ja sit siirtyä seurustelupuolelle. Mutta ei missään nimessä alttariksi olohuoneeseen johon kaikki huonekalut osoittavat.
illat, joten telkulla on syytäkin olla hyvä paikka. Se nyt tästä puuttuisi, että sullouduttaisiin aivot narikassa johonkin koppiin katsomaan televisiota joka ilta. Tämä on meidän koti ja vieraita käy joskus. Meillä olohuone on talon paras ja suurin huone, ja se on TODELLAKIN tarkoitettu siihen, että siellä pystyy oleilemaan. Paikan päällä on hyvät tuolit, pöytä, hyvä löhösohva, telkku ja läppärit. Lasten leluja on välillä lattialla. Vieraita varten, jos tarvittaisiin "jäykistelyhuone", niin se voisi hyvin olla pienempikin.
Lasten huoneet meillä on sisustettu lapsille. Lapset rakastaa värejä ja leluja, Cars-julisteita ja sen semmoisia. Sitä saavat, mitä haluavat.
miksi minun tuuletinvalaisinta ei ole mainittu.
Missä sen pitää olla? Eikö ole jotenkin loogista, että sitä voi katsoa sohvalta?
OLohuone on seurustelua varten, ei sohvalla nukkumista ja tv:n tuijottelua. Eli joko telkka toiseen huoneeseen (tv-huone) tai sit jonnekin nurkkaan josta ne uutiset voi pikaisenn seurata ja sit siirtyä seurustelupuolelle. Mutta ei missään nimessä alttariksi olohuoneeseen johon kaikki huonekalut osoittavat.
Vaatehuoneessako me TV:tä katsottais?
No, meillä on varaa onneksi muuhunkin kuin Ikeaan, kestävään, raikkaaseen ja ajattomaan lastensisustukseen, lasten ehdoilla tietenkin. Lasten lelu- ja askartelukaappina on antiikkiliikkeestä hommattu ruotsalaista jugendia oleva kaunis kaiverrettu kaappi, jota ei todellakaan tarvitse varoa, niin kestävä se on, toisin kuin Ikean ja Jyskin lastulevypaskat. Lasten sänkyinä on kotimaiset laadukkaat lastensängyt itsevalitulla sävyllä. Seinillä on grafiikkaa, öljyvärimaalauksia ja ihan niitä kehystettyjä postikorttejakin, pääasia että miellyttää. Ja kirjoja, kirjoja meillä on valtavasti. Meidän perheessä lukemista arvostetaan. Sen sijaan tietokoneita, pleikkareita jne pidämme pikkuisille aivan turhina välineinä. Lastenhuoneessa on sisustustarrojen, jotka ymmärtääkseni melko helposti irtoilevat, asemesta ihan aito tapetti, tilattu Ruotsista. On alunalkaen sata vuotta vanhaa sarjaa, mutta sopii hätkähdyttävän hyvin meidän lastenhuoneen satumetsä kohtaa klassisuuden -tyyliin :D. Naapurinkin lapset rakastavat meidän lastenhuonetta, siellä ei joka askeleella astuta muovikrääsään vaan lapsiakin kohdellaan esteettisinä olentoina ja harrastetaan taidekasvatusta. Mutta onnea vaan Ikean Kukkalamppu -tielle, ihan varmasti niidenkin katveessa Disney-iltasatunsa kuunnelleista tulee kunnon kansalaisia :D
eikä siis yhtään junttia ;D
hiukan hienoa. Me ollaan juntteja =D
Siltikään ei aio luopua mm. tuosta 28 vuotta vanhasta pirttipöydästä enkä telkkarista, joka on kirjahyllyssä, koska vaatehuone on kovin ahdas paikka katsoa telkkaria =D
mutta tietokoneet joko työhuoneessa tai makkarissa, niitä en olohuoneeseen halua.
Sillä on paljon Cars-krääsää, ja 8.v tyttökin on juntti koska hänellä on Ikean vaaleanpunainen kukkalamppu ja paljon barbeja ja yksi barbi-linna. Taas opin uutta, minkälainen tavara on soveliasta vaikkapa 5-vuotiaan pojan huoneeseen?
Osaanpa neuvoa noita muksuja (2v. ja 6v.) vähän hienostuneempaan suuntaan. He kun ovat itse valinneet huoneittensa sisustukset (Hämis ja Hello Kitty) ja lelut =)
Joku kyseli telkkarin junttiudesta. Itsehän olen sitä mieltä, että iso telkkari on aina melko typerän näköinen etenkin olohuoneen parhaalla paikalla. Meillä on pieni televisio työhuoneessa, siitä tulee esim silittäessä katsottua Teemaa tai uutisia. Muuten tyydytän viihteentarpeeni täällä netissä, en halua että Tollovisio sanelee missä minun pitää kulloinkin olla. Jos haluan elokuvanautintoja, menen elokuviin. Jos muuta visuaalista kulttuuria, teatteriin, oopperaan tai taidenäyttelyyn. Onneksi nämä kaikki kulttuurilaitokset löytyvät ratikkamatkan päästä :) :)