Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gestinyl-e-pillereistä kokemusta?

Vierailija
30.10.2012 |

ITse syönyt kohta ensimmäisen liuskan loppuun ja viimeisten 3 päivän aikana ilmaantunut järkyttävän paljon sivuoireita. Pahimpana väsymys ja aikaansaamattomuus. Lisäksi lisääntynyt ruokahalu, palelu, rinnat todella kipeät ja mieliala todella itkuinen ja ärtyisä. Onko muilla kokemusta tästä merkistä tai ylipäätään minkälaisia oireita teille tullut pilsuista??

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni cestinyl sai kovat rintakivut aikaan kivut kyllä kuukautisten aikana katosi ja vuodotkin loppui ehdin pillereitä syödä n vuoden kunnes huomasin että mahassa potkiikin Pikkuinen poika :) nyt rv 22+0 menossa. Eli Mulla ei siis cestinyl auttanut ehkäsyyn ollenkaan. Vaikka jokaisen pillerin oikein otin ja ei oksentelua tai ripulia ollut missään vaiheessa. Mullekin lääkäri vaan totesi että liian Vähä hormooniset pillerit kyseessä ollut. Ei Tässä muuta nyt Oon 16vuotias (ens vuonna 17) ja ensimmäistäni Odotan :) kiitos pillereiden. Aborttiin musta ei ollut. Ja siis Mulla myös pillereiden aikana lisäänty ruokahalut :) ja rinnat oli kipeät tms. Mutta toki joillakin pillerit voi toimia :) itselleni ei näköjään sopinut.

Vierailija
22/30 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ekat kokemukset gestinylistä oli kaksi vuotta sitten. Aluksi oli tosi paha olo lähes koko ajan, kävin kontrollissa ja vaihettiin cypretyl nimiset pillerit kun oli alkanut tulla akneoireita. Cypretylejä käytin vuoden ja sitten lääkäri totesi, etten enää tarvitse aknea varten. Noin vuosi sitten vaihettiin takasin gestinyliin sillä kaikista halvin. Ekan puolen vuoden aikana oli aika useestikin mielialavaihteluita mutta sitten nekin hävisi. Muita oireita ei ole ollut mutta nyt syksyn aikana on muutamia kertoja ollut haluttomuutta. Tuntuu tosi turhauttavalta kun toisaalta tekisi mieli mutta sitten ei kuitenkaan voi tehdä mitään, sillä on pieni pahan olon tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä tuli aivan vitulliset kivut vasempaa rintaa, eka ajattelin että se on vaa normi rintojen arkuutta mitä sanottii sivuoireina tulevan. Pari päivää käytin mut sit alko pelottaa sydänveritulpat ja sydänkohtaukset yms silleen etten enää uskalla käyttää. Tää on ny toine päivä etten käytä mut oireet jatkuu yhä.

Vierailija
24/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen nyt neljä liuskaa syönyt tuskaisesti. Ensin söin 1,5 liuskaa. Siitä tuli niin huono olo ja sivuoireet niin lopetin sen kesken kaiken. Menkkojen kierto on pillereillä n. 23-25 päivää (normaalisti ilman pillereitä mulla on 28 päivää).  Tämän 1,5 tuskaisen liuskan jälkeen, olin 1-2 kk ilman mitään. Olo normalisoitui. Mutta aloitin sit taas uudestaan pillerit (ehkä sukulaisen painostuksesta) "Kai se on nyt ehkäisy oltava vakituisessa suhteessa, ei voi riskeerata." .Lopetin noi pillerit seinään ekan kerran (kesken liuskan), koska ne sivuoireet olivat vaan kamalat:  arat tissit, ailahtelevaisuus, olin tosi suuttunut, tiuskin ja en luottanut pillereihin yhtään, kauheita päänsärkyjä ja tinnitystä (mitä harvoin on) ja tuntuu et otsalohkossa jomottaa.. Unohtelin ottaa niitä ja minulla oli hirveä kutina alapäässä koko ajan (limakalvoit kuivui tosi pahasti!) Ei kiinnostanut seksi, eikä oikeen mikään. Kaikki oli koko ajan paskaa (mielessä) ja poikaystävä ahdisti mua edes ajatuksena (vaikka ollaan oltu nyt reilu vuos yhdessä ja toinen on kultainen).

Nyt olen syönyt tätä moskaa 2 kk putkeen (ellen nyt väärin muista, ne  3.-4. lisukat).. Nyt olen syönyt sen 21 pilleriä (3. liuska) ja mulla on se 7 päivän tauko.  Eipä ole kuukautisia näkynyt ja nyt on se 3. päivä niin ne pitäis alkaa. Viime kuussa mulla oli yhden päivän menkat. Tein raskaustestin, mutta näytti negatiivista. Tai sit mun keho on nyt niin vituillaan, kun olen ollut "on off" pillereiden kanssa, että en tiedä olenko "lintu vai kala." :D

Tätä ennen, mulla oli kierukka (n 1,5 v) mikä toimi omasta mielestä tosi hyvin, vaikka sen laittaminen sattui per*eleesti. Ja huippas sen jälkeen aika vietävästi. Kierukka oli 100% luotettava (omasta mielestä, eikä mitään yllätysvauvojakaan näy) ja tosi hyvä. Ei vaikuttanut seksihalusihin, valkovuoto oli ehkä runsaampaa. Ei tarvinnut huolehtia seuraavasta pillerista koska suoja oli koko ajan. Kierukka on tosi huoleton. Otin lähinnä pois sen takia, kun poikaystävä oli haluton seksiin ja ajattelin sen johtuvat kierukasta. Itse olisin halunnut seksiä normaalisti. Otin sen pois ja pidin 2 kk tauon mistään ehkäisystä (vaikka olin vakituisessa suhteessa). Olo parantui huimasti, pääsin takaisin "normaali tilaan".  Menkat oli kivuliaat kun ne tuli. Kierukan kanssa menkkojanhan ei ole ollenkaan.  En halunnut laittaa kierukkaa uudelleen, koska sen laitto on niin kivulias. 

Vihaan pillereitä ylipäänsä, mutta vakituisessa suhteessa on pakko jotenkin edes ehkäistä ja ottaa se vastuu, kun poikaystävä ei tykkää kortsusta. 

Mua ei haittais yllärivauva. Poikafrendi ei ole ehkä valmis.

Vierailija
25/30 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttänyt kyseisiä pillereitä noin vuoden. En ole huomannut mitään sivuoireita ja pillerit on toiminu tosi hyvin. Otin pillerit koska vuoto oli runsasta ja menkat oli pitkät ja kipujakin löyty ihan kivasti. Mielialatkin tais vaihdella. Nää menkkaoireet on lähteny melkeen kokonaan enää on kipuja vähäsen muttei kivut ole sietämättömät. Suosittelen ainaki kokeilee näitä pillereitä. Jossei just sulle sovi nii kokeile joitakin muita!

Vierailija
26/30 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopinu ollenkaa! Semmonen aivosumu tuli, ei tee mieli seksiä yhtään.

Ahdistunut jatkuvasti, saamattomuus, paniikkihäiriö.

Kävin jo psygologilla että mikä nupissa heittää ja rauhottavia söin että pysty mennä edes töihin.

2 VUOTTA meni kunnes tajusin heittää hormoonipillerit roskiin, en koske enää koskaan.

Siinä meni melkein parisuhde ja työ!

Vierailija
27/30 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Itse käyttänyt Harmonet merkkistä pilleriä yli kymmenen vuotta ja sopinut tosi hyvin, nyt joudun vaihtamaan merkin destinyliin kun Harmonet loppu apteekeista

Pelottaa luettuani kommentteja..

Mutten ilmankaan viitsi olla

Vierailija
28/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun söin useita vuosia matalampihormonisia Gestinylejä, mutta pyysin vaihtoa vahvempihormonisiin, jotta saisi helpotusta akneen. Reipu puoli vuotta meni että ihon kunto parantui. Lisäksi näitä vahvempia ei pysty syödä niin montaa levyä putkeen, alkaa vuotamaan läpi ja jonkin verran lievää pahoinvointia. Nämä kyllä kestää kun ei tarvitse enää iho-ongelmista kärsiä.

Vierailija
29/30 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuun söin useita vuosia matalampihormonisia Gestinylejä, mutta pyysin vaihtoa vahvempihormonisiin, jotta saisi helpotusta akneen. Reipu puoli vuotta meni että ihon kunto parantui. Lisäksi näitä vahvempia ei pysty syödä niin montaa levyä putkeen, alkaa vuotamaan läpi ja jonkin verran lievää pahoinvointia. Nämä kyllä kestää kun ei tarvitse enää iho-ongelmista kärsiä.

Onpa kummallista, vahvempia e-pillereitähän pystyy nimenomaan syömään enemmän putkeen kuin niitä matalampihormonisia. Ainakin itselleni määrättiin vahvemmat, jotta voisin syödä liuskoja putkeen ilman läpivuodon riskiä. Hyvät pillerit kyllä ovat! Olen tyytyväinen.

Vierailija
30/30 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usean vuoden Gestinyl toimi kuin unelma. Ei ollu muuta kuin hiukan epäsäännölliset kuukautiset. Ajan kuluessa huomasin, että limakalvot olivat todella kuivat ja gynekin huomautti asiasta. Seksi tuntui mahdottomalta. Hiivatulehdukset alkoivat kiusaamaan jatkuvasti. Lopetin ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän