Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies saa viikon "loman" kun lähden lasten kanssa mummolaan

Vierailija
30.10.2012 |

Meillä isovanhemmat "pohjoisessa", minä olen hoitovapaalla ja mies ansiotyössä. Miehen työpäivät aika lyhyitä ja työ suhteellisen stressitöntä. Itse olen usein hyvinkin naatti kahden pienen lapsen hoidosta. Olemme useamman kerran syksyssä/keväällä viikon mummolassa lasten kanssa, jotta isovanhemmat ja lapsenlapset pääsevät olemaan enemmän keskenään. Tällöin mies käy töissä ja saa illat tehdä vapaasti mitä lystää, harrastaa, laiskotella, katsella leffoja..nukkua rauhassa. Mulla ei ole koskaan mahdollisuutta moiseen. Rehellisesti, olen mustis miehelle näistä hänen viikoistaan, koska itse olen täystyöllistetty siellä mummolassakin: tottakai hoidan lapsia, laitan jopa ruokaakin, vaikka isovanhemmat leikittävät ja seurustelevat. Tuntuu, ettei mies käsitä/välitä ja että antaisi vastaavasti minulle omaa rauhan aikaa. Hän vaan sanoo, että HÄN KÄY TÖISSÄ tuolloinkin. Kyllä, mutta pitkät illat _täysin vapaata_ toisin kuin minulla pikkuisten kanssa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne, täysin, tosin mies teki pitkiä työpäiviä ja reissasi työkseen. Sitten tuli minun vesilasiini viimeinen pisara ja sairastuin. Sitten sain pakollisen levon, ja sen jälkeen olen saanut "omaa aikaa" ilman sen kummempia pyyntöjäkin. Kalliit vaan oli oppirahat!

Vierailija
22/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö mennä valtavirran mukana ja tehdä ne kaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naureskelet niille joilla ei ikinä ole vapaata? Tiedoksi, joillakin meistä ei ole kuin yhdet isovanhemmat. Voin mä tietenkin ton anopin käydä kaivamassa hautausmaalta, mutta tiedä sitten miten se elämää helpottaisi. Koira tietenkin ilahtuisi. Toivottavasti tajuat, kuinka onnekas olet.

Meillä mummola on mummola. Ihan ilman miestä, minä olen ollut lasten kanssa hänen vanhemmillaan..

Vierailija
24/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se eri ympäristökin ja läheiset isovanhemmat seuransa kanssa antavat sellaista voimaa ja iloa? Mies on sidottu työhönsä, eikä voi irrottautua noin kuten sinä ja lapset pystytte. Ei ne arki-illat aina niin hehkeitä ole työväsymyksen jälkeen..

Vierailija
25/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran: viikonloput ja miehen loma-aika. Voiko hän tuolloin antaa sinulle vapaata?

Vaiko ottaa?!

Vierailija
26/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran: viikonloput ja miehen loma-aika. Voiko hän tuolloin antaa sinulle vapaata?

Vaiko ottaa?!

Vierailija
27/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naureskelet niille joilla ei ikinä ole vapaata? Tiedoksi, joillakin meistä ei ole kuin yhdet isovanhemmat. Voin mä tietenkin ton anopin käydä kaivamassa hautausmaalta, mutta tiedä sitten miten se elämää helpottaisi. Koira tietenkin ilahtuisi. Toivottavasti tajuat, kuinka onnekas olet.

En minä mitään naureskele, lainasin vain. Nyt sinä puhut vastoin parempaa tietoa. Meillä ei ole kuin YKSI isovanhempi, minun äitini. Mieheni oli lasten kanssa "anoppilassa" auttamassa äitiäni remontissa ja minä jäin omasta valinnastani kotiin.

Vierailija
28/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin oon joka kesä mökillä lasten kanssa viikon tai pari ja mies kotona. Pääosin töissä, mutta saattaa muutamia lomapäiviäkin silloin pitää. En ole koskaan ollut siitä kateellinen, koska mä olen aina saanut lähteä viettämään aikaa kavereiden kanssa silloin kun olen halunnut (jos päällekkäisiä menoja, ollaan pyritty löytämään lapsenvahti) ja reissuunkin kavereiden kanssa silloin kun olen halunnut. Lisäksi mies saattaa sanoa lapsille, että nyt annetaan äidin tehdä omia juttuja ja hoitaa lapset täysin koko päivän vaikka. Lapsia on 4 ja olen ollut kotiäitinä nyt 10 vuotta. Ymmärrän, että voi olla kade, jos homma ei toimi tasapuolisesti. Jos mies ei automaattisesti ole hyvätapainen ja tajua sitä tasapuolisuutta, niin asiasta pitää keskustella, kunnolla.

Vierailija
29/29 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähetin oman mielenterveyteni takia, mieheni ja lapseni sinne viikoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi