Joulu lähestyy!! Suunnitelmia.
Ihana joulu taas tekee tuloaan, mutta saa monenlaiset tunteet pintaan.
Kertokaa mitä kuuluu teidän jouluun? Miten aiotte sitä viettää.
Lasten myötä meillä alkaa uudet perinteet ja joulu rauhoitetaan kotiin pääsääntöisesti. Mummolat on lähellä joten sekin helpottaa asiaa.
Kommentit (14)
Ollaan kotona, tehdään jouluruokia, käydään hiihtämässä, luetaan kirjoja, katsotaan kenties joku elokuva. Lapset puolisoineen, sisarukset ja vanhemmat on kaikki tervetulleita meille, mutta me tuskin lähdetään kenenkään nurkkiin jouluksi vaan halutaan olla kotona.
Lapset ei oo enää pieniä, niin ulkomaille mennään reissuun.
Omassa kodissa. Tämän vuoden kokoonpano on vielä hieman avoinna.
Valmistelut aloitamme ajoissa. Ekat valmistelut jo heinäkuussa.
Lokakuussa pääsen vauhtiin ja siitä alkaa tohinat.
Itse tehtyä ruokaa.
Aamu alkaa riisipurolla. Piilotetulla mantelilla.
Päivällä haudoilla käynti.
Iltapäivä leppoisaa oleskelua. Aloitetaan illallisen viimeseti valmistelut.
Koristeita ja kotia jouluun olen jo aloittanut.
Nautimme rennosta olosta ja yhteisestä ajasta.
Ei kiire mihinkään. Ruokaa on paljon ja kaikille omia herkkuja.
Mulla on joulu hyvässä mallissa tällä hetkellä.
mihin kannattaisi jouluksi mennä, jos haluaa ulkomaille?
Mun äiti tuntuu koko joulun olevan keittiössä ja se on sellaista hössötystä. Olisi kiva saada ideoita miten tuon ruoka homman saisi rauhoitettua.
Mun äiti tuntuu koko joulun olevan keittiössä ja se on sellaista hössötystä. Olisi kiva saada ideoita miten tuon ruoka homman saisi rauhoitettua.
Pakastimessa on kakut. Kaikki jouluiset laatikkoruoat. Sienet, esikiehautetut uudet perunat.
Lihapullat valmiina siellä.
Pari härän filettä.
Kuivakakkuja muutamia erilaisia. Mutakakkuja.
Ei mulle jää lähelle aattoa, kuin kalojen valmistelu, kalkkunan ja kinkkujen paisto-
Niin ja nuo fileiden valmistus.
Rosolli.
Ennakoimalla ja hyvällä suunnittelulla pääsee pitkälle.
En ole koskaan jouluna väsynyt ja stressaantunut.
Perhe auttaa. Puuro valmistuu aattoaamuna samalla, kun teen kalojen loppusilauksen ja valmistan rosollin.
t. 5
Pakastimessa on kakut. Kaikki jouluiset laatikkoruoat. Sienet, esikiehautetut uudet perunat.
Lihapullat valmiina siellä.
Pari härän filettä.
Kuivakakkuja muutamia erilaisia. Mutakakkuja.Ei mulle jää lähelle aattoa, kuin kalojen valmistelu, kalkkunan ja kinkkujen paisto-
Niin ja nuo fileiden valmistus.
Rosolli.Ennakoimalla ja hyvällä suunnittelulla pääsee pitkälle.
En ole koskaan jouluna väsynyt ja stressaantunut.Perhe auttaa. Puuro valmistuu aattoaamuna samalla, kun teen kalojen loppusilauksen ja valmistan rosollin.
t. 5
Niin ja ne muutamat jälkiruoat. Nekin voi tehdä suurimman osan aatonaattona.
t- 5 taas
Mä menisin ehkä jonnekin sympaattiseen alppikylään.
Mä otin miehen joka laittaa ruuat. :) Ja on siinä paljon nopeampi ja näppärämpi kuin minä. Tekee vielä suurimman osan ulkona tulilla (aina on hyvä sää grillata jne). Kinkku tekee itse itsensä yöllä uunissa.
Siellä on ihana luminen joulu, pukki tulee oikealla reellä pihalle ja aattona juhlitaan myös kuopuksen syntymäpäivää.
paljon hyvää ruokaa, glögiä, suklaan napostelua, haudoille viedään kynttilät, rauhallinen joulusauna ja lahjojen avaamista ja nostalgisia jouluohjelmia telkusta. Pelataan lautapelejä jne.
Tapanina käydään anoppilassa syömässä.