Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä ruoka-aineesta luopumalla muutat elämäsi

Vierailija
29.10.2012 |

Lääketieteen tohtorin William Davisin mukaan ihmisen elämä saattaa kokea melkoisen muutoksen, kun vehnä jätetään pois ruokavaliosta.

Global Newsin haastattelussa Davis kertoi huomanneensa dramaattisia muutoksia potilaissaan, kun he jättivät tämän yhden ja ainoan ruoka-aineen pois lautaseltaan.

- He tulivat vastaanotolleni kolme kuukautta myöhemmin 15 kiloa kevyempinä, ja vyötäröltä oli saattanut kadota lähes kymmenen senttiä, hän kuvailee.

Tohtorin mukaan nykyisin syömämme vehnä ei ole enää samanlaista kuin 40 vuotta sitten. Geenimanipuloitu ja teollisesti prosessoitu vehnä on kuin uusi superhiilihydraatti, joka kaiken nostaa veren sokeriarvot hetkessä pilviin. Tohtori alkoi kiinnittää asiaan huomiota, kun yhä useammalla hänen potilaistaan alkoi esiintyä diabetesta.

- Monet ihmiset eivät tiedä sitä, että kaksi viipaletta täysjyvävehnäleipää nostaa veren sokeripitoisuutta enemmän kuin kuusi teelusikallista sokeria.

Davisin mukaan vehnän karsimisella on ollut ällistyttäviä terveysvaikutuksia myös muutoin kuin painonpudotuksen suhteen: murisevat pöhövatsat ovat rauhoittuneet, migreenikohtaukset lakanneet, nivelkivut hellittäneet ja joidenkin kohdalla myös astma on helpottanut.

http://www.iltalehti.fi/elintavat/2012100216152225_el.shtml

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pingottunut. Nyt on löysempää läskiä sitten.

Ainakaan ei näytä enää raskaana olevalta.

- turvotus hävisi

- vatsakivut loppui

- miehen verenpaine normalisoitu 4kk niin että lääkkeistä luovuttiin

- miehen db lääkkeet puolitettiin

- miehen paino putosi lähes 10kiloa

En näe mitään syytä miksi meidän pitäisi ottaa vehnä takaisin?? Pullaa ja pasta syödää joskus muttei todellakaan enää joka päivä - ehkä kerran pari kuukaudessa.

Vierailija
22/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraukset:

akne helpotti, vatsavaivat vähenivät

närästys väheni, painoa tippui 2 kiloa

venhää voisin myös vähentää, ei siitä varmaan haittaakana ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa vähemmän hiilareita voi leivonnassa käyttää spelttijauhoja vehnäjauhojen rinnalla. Niissä on proteiinia enemmän hiilareita vähemmän.

Vierailija
24/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eläny ilman vehnää viimeiset 16 vuotta, 5 vuotiaasta lähtien. Kelikian takia.

Ennen keliakian toteemista laihduin ja jäin pituuskasvus jälkee koska mikää ei enää imeytyny.

Mut ei vehnättömyys mulla tuo laihuutta. olen ylipainoinen, juuri siitä syystä miksi ylipainosia ollaan - syödään liikaa kulutukseen nähden.

Ihan ilman vehnää :D ja kyllä mahanpurujaki on ihan normaalisti vaikken vehnää käytä.

Eli ei se vehnä vaikuta painoon. Piatsi ehkä näillä jotka käyttää sitä sellasena dieettinä et vehnän myötä jää kaikki pullat ja muut pois - mutta vehnättömiäkin herkkuja on vaikka millä mitalla...

okei, mulla vehnä kyllä toisi vakavia terveyshaittoja - saattaisin jopa kuolla ravintoaineiden imeytymisen loppuessa. ja laihtuisin.

pitäsköhä mun nyt ryhtyy vehnädieetille - syödä vehnää ni vähän laihtuisin, ehhehhh... voisi olla aika tehokasta x)

Vierailija
25/25 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkitut kriteerit ole liian usein väärässä vai miksi aina jonkin ajan kuluttua huomataankin, että vedetäänpäs nyt tuo ja tuo lääke tehottomana pois??

Onko niin, että ne perustuu lääkkeiden lisäkäyttöön kun ongelma ei parane esim. kolesterolilääkkeet.

Perusterve ihminen voi syödä vehnää mutta herkemmät eivät voi ja piste. Jokainen tuntee sen kehossaan, joka on yksilöllinen.

Miten lääketiet.kriteerit täyttävä tutkimus pystyy tutkimaan ja lääkitsemään yksilölliset vehnänsietokyvyt vaikka tuhannesta otonnasta? Haha! Ai niin vissiin niin, että annetaan lupa ja hyväksyntä niille lääkkeiden sivuvaikutuksille, jotka onkin sitten jo mutuntutua eri henkilöillä!

Huh! Onpa hyvä, että kerroit tuon! Voitko samalla romuttaa muitakin tutkimuksia?

Meillä syödään vehnää paljon, pastana ja leipänä, ja kaikki ollaan hoikkia ja voidaan oikein hyvin.

kuin yksittäistapauksiin! Eihän hänkään ole asiaa tutkinut, siis lääketieteellisen tutkimuksen kriteerit täyttävästi, on vaan mutuillut ja sitten vetänyt johtopäätöksiä niistä, jotka ovat kiitelleet hänen mutu-teesejään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän