Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kansa näkee kokoomuksessa? Suurin puolue kunnissa ja eduskunnassa ja vielä presidenttikin

Vierailija
29.10.2012 |

Miten tilanne on voinut mennä tällaiseksi?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nuristaan leikkauksista, palvelujen huonosta tasosta, valitetaan siitä, miten ei tueta pienyrittäjiä, työläistä, työttömiä jne.

Minäpä kerron, miksi minä jälleen kerran päädyin äänestämään Kokoomusta, vaikka vuosikausia olen etsinyt toisenlaisia ehdokkaita. Valitsen

1) kokeneen poliitikon, jolla on koulutusta ja päätä. En käsitä, miten isoista asioista voi laittaa päättämään jonkun pystymetsästä revityn kouluja käymättömän ja vakavasta lukihäiriöstä kärsivän metsurin. Jos lukeminen ei maittanut koulussa, niin miten helvetissä kykenee hallitsemaan sitä tieto- ja taulukkomäärää, mitä kansanedustajan tai kunnanvaltuuston jäsenen on hallittava.

2) henkilön, joka osaa tehdä nopeita päätöksiä, on edustuskykyinen ja työteliäs. Ei välttämättä puhu niin paljoa, mutta teot puhuvat puolestaan. Osaa tehdä ikäviä päätöksiä, puhua verojen korotuksista, kun kirstu on tyhjä eikä itke, että laaditaan nyt kaikille kansalaispalkka isolla lainarahalla ja ihmetellään sitten ensi kaudella, miten tästä kusesta noustaan.

3) puolueen, joka ei hyysää niitä, jotka eivät sitä ansaitse. V*tuttaa kannustinloukut ja kotonaan persettään levittävät "työttömät", jotka nostavat yh-tukia, vaikka asuvat yhdessä ja käyttävät tukijärjestelmää hyväkseen. On kasvamassa sukupolvi, joka ei osaa tehdä töitä, jotka itkevät ekassa työharjoittelussa, kun pitää nousta kuudelta, että ehtii kahdeksaksi töihin ja että se ainoa bussi on jopa puoli tuntia aiemmin töissä ja siksi tulen mieluummin puoli tuntia myöhemmin, eihän se nyt haittaa... Haluan tuet niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat, en downshiftaajille ja muille elämäntapaluusereille. Mielenterveyspotilaat ja kehitysvammaiset ihan ykkösinä. Näille pitäisi kohdistaa terveiden työkykyisten tukia. Perhemäärä ei ole syy isoihin tukiin. Itse on lapset päätetty hankkia, jos ei kykene normaaleilla keinoilla elättämään(lapsilisät ja omat tuet), niin huostaan vaan lapset. Jos vanhemmat eivät osaa perhelukumääräänsä säädellä tuloihinsa nähden, niin on se elämänhallinta muutenkin pielessä. Kukaan ei tule vahingossa raskaaksi kuutta kertaa!

Olen kyllästynyt siihen, että töitä tekemällä ei Suomessa enää pärjää vaan kannattaa jättäytyä työttömäksi, niin saa isommat tuet kuin normaalitöissä. Kannatan siis puoluetta, joka ei halua hyysätä vaan mahdollistaa. Kaikki tuet pois sellaisilta, joilla ei ole lääkärinlausuntoa ja jotka vuodesta toiseen makaavat kotona ottamatta vastaan milloin mitäkin työtä tai opiskelupaikkaa. Vähintään 6 kk:n karenssi tällaisille! Pelkillä ostokorteilla ruokakauppaan saa elää ja kotona käy armeija sosiaalitätejä saarnaamassa, joko työnteko maistuu.

Niin, eiköhän Kokoomuksen äänet johdu siitä, että on kyllästytty epäammattitaitoisiin poliitikkoihin ja luusereiden hyysääjiin. Vaihteeksi olisi kiva saada jotain niillekin, jotka yrittävät ja tekevät parhaansa, maksavat veroja eivätkä kuormita systeemiä omilla, itsekkäillä valinnoillaan.

Vierailija
22/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siitä ettei kokoomusta kannattavat jää vaalipäivänä kotiin makaamaan. He käyvät äänestämässä. Nukkujat löytyvät muualta. Näissä vaaleissa 42 prosenttia äänioikeutetuista jätti äänestämättä ja tilanne on mikä on. Kokoomuslaiset kiittävät ja nauravat tyhmille. Jos Suomessa olisi pakko äänestää niin kokoomus olisi suurin häviäjä sillä luuserit eivät heitä äänestäisi. Nyt nämä luuserit jäävät kotiin ja ihmettelevät huuli pyöreänä että mitenkäs se kokoomus onkaan nyt sitten niin suosittu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa on puhunut ja pulinat pois!

Eikö näin!

Vierailija
24/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuuluisit selkeästi työväestöön ja palkkasi on vaikka 2000 e/kk brutto, niin onhan se hienoa kun voi sanoa äänestävänsä Kokoomusta. Mutta se tekee ihmisestä kyllä täysin idiootin, koska Kokoomus ei aja työläisen asiaa. Kokoomus ajaa työnantajien ja pääoman asiaa.

Vierailija
25/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen äänestäjät eivät ole perehtyneet puolueen politiikkaan. Äänestävät juurikin niiden kivojen vaalimainosten perusteella.

Sitten ihmetellään, kun kapitalistinen politiikka näkyy: ulkoistetaan, luodaan syrjäytymistä ja köyhyyttä lisääviä rakenteita, alueet erityvät, keskustellaan koulutuksen lukukausimaksuista ja tasaverojen nostosta, rahat menevät yrityksissä johdon taskuihin. Kiitos kun äänestätte oikeistoa, jonka harjoittama politiikka soveltaa amerikkalaisen konsulttitahon neuvoja. Haluatte varmasti viedä vähävaraisilta myös oikeuden terveydenhuoltoon? Se jakautunut ja köyhät kadulle työntävä yhteiskunta kun oon niin hieno rakennelma.

Ja hei, te jotka ette halunneet äänestää keskustaa, demareita tai persuja. On olemassa muiakin vaihtoehtoja. Itse äänestin vasemmistoa.

Nimim. yhteikuntatieteiden opiskelija

Vierailija
26/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nuristaan leikkauksista, palvelujen huonosta tasosta, valitetaan siitä, miten ei tueta pienyrittäjiä, työläistä, työttömiä jne. Minäpä kerron, miksi minä jälleen kerran päädyin äänestämään Kokoomusta, vaikka vuosikausia olen etsinyt toisenlaisia ehdokkaita. Valitsen 1) kokeneen poliitikon, jolla on koulutusta ja päätä. En käsitä, miten isoista asioista voi laittaa päättämään jonkun pystymetsästä revityn kouluja käymättömän ja vakavasta lukihäiriöstä kärsivän metsurin. Jos lukeminen ei maittanut koulussa, niin miten helvetissä kykenee hallitsemaan sitä tieto- ja taulukkomäärää, mitä kansanedustajan tai kunnanvaltuuston jäsenen on hallittava. 2) henkilön, joka osaa tehdä nopeita päätöksiä, on edustuskykyinen ja työteliäs. Ei välttämättä puhu niin paljoa, mutta teot puhuvat puolestaan. Osaa tehdä ikäviä päätöksiä, puhua verojen korotuksista, kun kirstu on tyhjä eikä itke, että laaditaan nyt kaikille kansalaispalkka isolla lainarahalla ja ihmetellään sitten ensi kaudella, miten tästä kusesta noustaan. 3) puolueen, joka ei hyysää niitä, jotka eivät sitä ansaitse. V*tuttaa kannustinloukut ja kotonaan persettään levittävät "työttömät", jotka nostavat yh-tukia, vaikka asuvat yhdessä ja käyttävät tukijärjestelmää hyväkseen. On kasvamassa sukupolvi, joka ei osaa tehdä töitä, jotka itkevät ekassa työharjoittelussa, kun pitää nousta kuudelta, että ehtii kahdeksaksi töihin ja että se ainoa bussi on jopa puoli tuntia aiemmin töissä ja siksi tulen mieluummin puoli tuntia myöhemmin, eihän se nyt haittaa... Haluan tuet niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat, en downshiftaajille ja muille elämäntapaluusereille. Mielenterveyspotilaat ja kehitysvammaiset ihan ykkösinä. Näille pitäisi kohdistaa terveiden työkykyisten tukia. Perhemäärä ei ole syy isoihin tukiin. Itse on lapset päätetty hankkia, jos ei kykene normaaleilla keinoilla elättämään(lapsilisät ja omat tuet), niin huostaan vaan lapset. Jos vanhemmat eivät osaa perhelukumääräänsä säädellä tuloihinsa nähden, niin on se elämänhallinta muutenkin pielessä. Kukaan ei tule vahingossa raskaaksi kuutta kertaa! Olen kyllästynyt siihen, että töitä tekemällä ei Suomessa enää pärjää vaan kannattaa jättäytyä työttömäksi, niin saa isommat tuet kuin normaalitöissä. Kannatan siis puoluetta, joka ei halua hyysätä vaan mahdollistaa. Kaikki tuet pois sellaisilta, joilla ei ole lääkärinlausuntoa ja jotka vuodesta toiseen makaavat kotona ottamatta vastaan milloin mitäkin työtä tai opiskelupaikkaa. Vähintään 6 kk:n karenssi tällaisille! Pelkillä ostokorteilla ruokakauppaan saa elää ja kotona käy armeija sosiaalitätejä saarnaamassa, joko työnteko maistuu. Niin, eiköhän Kokoomuksen äänet johdu siitä, että on kyllästytty epäammattitaitoisiin poliitikkoihin ja luusereiden hyysääjiin. Vaihteeksi olisi kiva saada jotain niillekin, jotka yrittävät ja tekevät parhaansa, maksavat veroja eivätkä kuormita systeemiä omilla, itsekkäillä valinnoillaan.

Vierailija
27/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nuristaan leikkauksista, palvelujen huonosta tasosta, valitetaan siitä, miten ei tueta pienyrittäjiä, työläistä, työttömiä jne.

Minäpä kerron, miksi minä jälleen kerran päädyin äänestämään Kokoomusta, vaikka vuosikausia olen etsinyt toisenlaisia ehdokkaita. Valitsen

1) kokeneen poliitikon, jolla on koulutusta ja päätä. En käsitä, miten isoista asioista voi laittaa päättämään jonkun pystymetsästä revityn kouluja käymättömän ja vakavasta lukihäiriöstä kärsivän metsurin. Jos lukeminen ei maittanut koulussa, niin miten helvetissä kykenee hallitsemaan sitä tieto- ja taulukkomäärää, mitä kansanedustajan tai kunnanvaltuuston jäsenen on hallittava.

2) henkilön, joka osaa tehdä nopeita päätöksiä, on edustuskykyinen ja työteliäs. Ei välttämättä puhu niin paljoa, mutta teot puhuvat puolestaan. Osaa tehdä ikäviä päätöksiä, puhua verojen korotuksista, kun kirstu on tyhjä eikä itke, että laaditaan nyt kaikille kansalaispalkka isolla lainarahalla ja ihmetellään sitten ensi kaudella, miten tästä kusesta noustaan.

3) puolueen, joka ei hyysää niitä, jotka eivät sitä ansaitse. V*tuttaa kannustinloukut ja kotonaan persettään levittävät "työttömät", jotka nostavat yh-tukia, vaikka asuvat yhdessä ja käyttävät tukijärjestelmää hyväkseen. On kasvamassa sukupolvi, joka ei osaa tehdä töitä, jotka itkevät ekassa työharjoittelussa, kun pitää nousta kuudelta, että ehtii kahdeksaksi töihin ja että se ainoa bussi on jopa puoli tuntia aiemmin töissä ja siksi tulen mieluummin puoli tuntia myöhemmin, eihän se nyt haittaa... Haluan tuet niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat, en downshiftaajille ja muille elämäntapaluusereille. Mielenterveyspotilaat ja kehitysvammaiset ihan ykkösinä. Näille pitäisi kohdistaa terveiden työkykyisten tukia. Perhemäärä ei ole syy isoihin tukiin. Itse on lapset päätetty hankkia, jos ei kykene normaaleilla keinoilla elättämään(lapsilisät ja omat tuet), niin huostaan vaan lapset. Jos vanhemmat eivät osaa perhelukumääräänsä säädellä tuloihinsa nähden, niin on se elämänhallinta muutenkin pielessä. Kukaan ei tule vahingossa raskaaksi kuutta kertaa!

Olen kyllästynyt siihen, että töitä tekemällä ei Suomessa enää pärjää vaan kannattaa jättäytyä työttömäksi, niin saa isommat tuet kuin normaalitöissä. Kannatan siis puoluetta, joka ei halua hyysätä vaan mahdollistaa. Kaikki tuet pois sellaisilta, joilla ei ole lääkärinlausuntoa ja jotka vuodesta toiseen makaavat kotona ottamatta vastaan milloin mitäkin työtä tai opiskelupaikkaa. Vähintään 6 kk:n karenssi tällaisille! Pelkillä ostokorteilla ruokakauppaan saa elää ja kotona käy armeija sosiaalitätejä saarnaamassa, joko työnteko maistuu.

Niin, eiköhän Kokoomuksen äänet johdu siitä, että on kyllästytty epäammattitaitoisiin poliitikkoihin ja luusereiden hyysääjiin. Vaihteeksi olisi kiva saada jotain niillekin, jotka yrittävät ja tekevät parhaansa, maksavat veroja eivätkä kuormita systeemiä omilla, itsekkäillä valinnoillaan.

Mielestäsi vammaiset ja mielenterveyspotilaat ovat laitettava ykköseksi kun taas "kotona makaava luuseri" ei ole verorahojen arvoinen. - Luuletko tosiaan, että syrjäytynyt ihminen päättää itse syrjäytyä? Usein taustalla on periytyvää köyhyyttä, päihderiippuvuutta ja todella usein mielenterveysongelmaa, esim. masennusta, bipoa, adhd:ta jne. Moni diagnoosi jää tekemättä, kun ihminen ei edes osaa hakea apua itselleen, koittaa vain selvitä päivästä toiseen. Ihminen tietää itse tippuneensa ulkopuolelle, pitää itseään luuserina ja sitten joku idiootti kokoomuksen äänestäjä huutelee vielä kaiken tuskan päälle, että "menisit töihin pummi". Joskus ihminen ei vaan pysty.

Jos oikeasti haluttaisiin nähdä pidemmälle, olisi satsattava ennaltaehkäisyyn. Pyrkiä vähentämään tuloeroja, koska tutkimusten mukaan eriarvoinen yhteiskunta pitää sisällään suurimmat sosiaaliset ongelmat. Samaan aikaan rohkaista syrjäytyneitä syyllistämättä. Ja kohdentaa resursseja järjestöille ym. jotka tällä hetkellä tekevät paljon auttamistyötä vapaaehtoisvoimin ja pienellä budjetilla.

Vierailija
28/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin äänestysprosentti oli nolo.

25:n tekstissä oli asiaa, tosin en äänestäny kokoomusta, koska arvot ei kohtaa ihan niin kuin toivoisin.

31:n kommentissakin oli puolensa. Mutta mistä johtuu, että syrjäytyminen on niin "helppoa"..

Jotenkin vain tuntuis, että halvempaa olis ennalta ehkäistä, ku hoitaa seurauksia. Tais olla se Hetemaj, joka sano, että kummallista, että ennalta ehkäisyyn ei oo rahaa, mutta monta kertaa kalliimpaan jälkihoitoon on...

Monestihan kaikki lähtee siitä, että syrjäytyneen vanhemmilla on ollu vanhemmuus hukassa. Ei ole turvaverkkoja, tukea, rohkaisijaa, patistajaa.. En sit tiedä, kuinka paljon oikeasti auttaa se, että kaikki tuodaan valmiina eteen ilman, että tarvii juurikaan vaivautua...

Tässä asiassa taidan kuitenkin olla enemmän kokoomuslainen

Vierailija
29/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantaa vastuuta.

Muut vain jakaisivat rahaa sidosryhmilleen.

Vierailija
30/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta äänestäisin kokoomusta, jos vaihtoehtona olisi persu.

Olen kuitenkin sellaisessa yhteiskuntaluokassa, mihin usea kokoomuslainen pyrkii.

Tiedoksi, että olen äänestänyt vihreitä siitä asti, kun heitä on voinut missään vaaleissa äänestää.

Vierailija
31/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kyllästynyt siihen, että töitä tekemällä ei Suomessa enää pärjää vaan kannattaa jättäytyä työttömäksi, niin saa isommat tuet kuin normaalitöissä".

Mitä ihmettä? Monestako työstä saa esim. alle 700 euroa kuukaudessa palkkaa? Ja en kyllä jaksa uskoa että tämmösinä aikoina monikaan ihan huvikseen jättäytyy työttömäksi kun sillon muka pärjää niin hyvin? Täytyy kyllä ihmetellä sinun muitakin kommenttejasi. Olitko ihan järjissäsi kun kirjoitit?

Tässä sun ns. listassa tulikin juuri ne kaikki hölmöimmät jutut joihin jotkut vähemmän älykkäät AINA tarttuvat, samoihin juttuihin. Juuri siksi pidän sinun valitsemaasi puoluetta erittäin huonona vaihtoehtona. Oikeasta elämästä ei tiedetä tuon taivaallista... Hävettää melkein sun puolesta!

Vierailija
32/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on loppujen lopuksi aika vähän. Muiden äänet hajautuvat usean puolueen kesken niin sen takia syntyy harhakuva, että kokoomuksella on suuri kannatus. Jos ne kaikki muut, jotka eivät äänestä kokoomusta, äänestäisivät kaikki yhtaikaa pelkästään vaikkapa persuja, niin siinä olisi semmonen jytky, ettei kokoomuksella olisi enää mitään sanavaltaa missään.

Vierailija
33/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukkaa heitetään pihalle taikka suljetaan kokonaisia tehtaita? He lähes taputtavat ja riemuitsevat!!! Omistavat osakkeita ja niiden arvohan lähtee vain nousuun säästötoimia tekemällä. Näin se vain on. Olen nähnyt sekä kuullut kuinka duunareita jopa syyllistetään jos joutuvat työttömäksi! Ihan pimeetä kun ajatellaan että sitten tämä yksi ja sama puolue ei voi sietää työttömiä eikä syrjäytyneitä? Mutta kuitenkin he samaan aikaan tavoittelevat voittoa ja äänestävät porukoitten potkimisesta ulos työpaikoilta? En vain ymmärrä näillä pienillä duunarin surkastuneilla aivoillani tätä ristiriitaa... Ja kun vaalit lähestyvät niin yllättäen ovatkin työttöminen ja syrjäytyneiden puolella?!

Vierailija
34/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nuristaan leikkauksista, palvelujen huonosta tasosta, valitetaan siitä, miten ei tueta pienyrittäjiä, työläistä, työttömiä jne. Minäpä kerron, miksi minä jälleen kerran päädyin äänestämään Kokoomusta, vaikka vuosikausia olen etsinyt toisenlaisia ehdokkaita. Valitsen 1) kokeneen poliitikon, jolla on koulutusta ja päätä. En käsitä, miten isoista asioista voi laittaa päättämään jonkun pystymetsästä revityn kouluja käymättömän ja vakavasta lukihäiriöstä kärsivän metsurin. Jos lukeminen ei maittanut koulussa, niin miten helvetissä kykenee hallitsemaan sitä tieto- ja taulukkomäärää, mitä kansanedustajan tai kunnanvaltuuston jäsenen on hallittava. 2) henkilön, joka osaa tehdä nopeita päätöksiä, on edustuskykyinen ja työteliäs. Ei välttämättä puhu niin paljoa, mutta teot puhuvat puolestaan. Osaa tehdä ikäviä päätöksiä, puhua verojen korotuksista, kun kirstu on tyhjä eikä itke, että laaditaan nyt kaikille kansalaispalkka isolla lainarahalla ja ihmetellään sitten ensi kaudella, miten tästä kusesta noustaan. 3) puolueen, joka ei hyysää niitä, jotka eivät sitä ansaitse. V*tuttaa kannustinloukut ja kotonaan persettään levittävät "työttömät", jotka nostavat yh-tukia, vaikka asuvat yhdessä ja käyttävät tukijärjestelmää hyväkseen. On kasvamassa sukupolvi, joka ei osaa tehdä töitä, jotka itkevät ekassa työharjoittelussa, kun pitää nousta kuudelta, että ehtii kahdeksaksi töihin ja että se ainoa bussi on jopa puoli tuntia aiemmin töissä ja siksi tulen mieluummin puoli tuntia myöhemmin, eihän se nyt haittaa... Haluan tuet niille, jotka oikeasti sitä tarvitsevat, en downshiftaajille ja muille elämäntapaluusereille. Mielenterveyspotilaat ja kehitysvammaiset ihan ykkösinä. Näille pitäisi kohdistaa terveiden työkykyisten tukia. Perhemäärä ei ole syy isoihin tukiin. Itse on lapset päätetty hankkia, jos ei kykene normaaleilla keinoilla elättämään(lapsilisät ja omat tuet), niin huostaan vaan lapset. Jos vanhemmat eivät osaa perhelukumääräänsä säädellä tuloihinsa nähden, niin on se elämänhallinta muutenkin pielessä. Kukaan ei tule vahingossa raskaaksi kuutta kertaa! Olen kyllästynyt siihen, että töitä tekemällä ei Suomessa enää pärjää vaan kannattaa jättäytyä työttömäksi, niin saa isommat tuet kuin normaalitöissä. Kannatan siis puoluetta, joka ei halua hyysätä vaan mahdollistaa. Kaikki tuet pois sellaisilta, joilla ei ole lääkärinlausuntoa ja jotka vuodesta toiseen makaavat kotona ottamatta vastaan milloin mitäkin työtä tai opiskelupaikkaa. Vähintään 6 kk:n karenssi tällaisille! Pelkillä ostokorteilla ruokakauppaan saa elää ja kotona käy armeija sosiaalitätejä saarnaamassa, joko työnteko maistuu. Niin, eiköhän Kokoomuksen äänet johdu siitä, että on kyllästytty epäammattitaitoisiin poliitikkoihin ja luusereiden hyysääjiin. Vaihteeksi olisi kiva saada jotain niillekin, jotka yrittävät ja tekevät parhaansa, maksavat veroja eivätkä kuormita systeemiä omilla, itsekkäillä valinnoillaan.

Mielestäsi vammaiset ja mielenterveyspotilaat ovat laitettava ykköseksi kun taas "kotona makaava luuseri" ei ole verorahojen arvoinen. - Luuletko tosiaan, että syrjäytynyt ihminen päättää itse syrjäytyä? Usein taustalla on periytyvää köyhyyttä, päihderiippuvuutta ja todella usein mielenterveysongelmaa, esim. masennusta, bipoa, adhd:ta jne. Moni diagnoosi jää tekemättä, kun ihminen ei edes osaa hakea apua itselleen, koittaa vain selvitä päivästä toiseen. Ihminen tietää itse tippuneensa ulkopuolelle, pitää itseään luuserina ja sitten joku idiootti kokoomuksen äänestäjä huutelee vielä kaiken tuskan päälle, että "menisit töihin pummi". Joskus ihminen ei vaan pysty. Jos oikeasti haluttaisiin nähdä pidemmälle, olisi satsattava ennaltaehkäisyyn. Pyrkiä vähentämään tuloeroja, koska tutkimusten mukaan eriarvoinen yhteiskunta pitää sisällään suurimmat sosiaaliset ongelmat. Samaan aikaan rohkaista syrjäytyneitä syyllistämättä. Ja kohdentaa resursseja järjestöille ym. jotka tällä hetkellä tekevät paljon auttamistyötä vapaaehtoisvoimin ja pienellä budjetilla.

mutta en sitä, miten se olisi ristiriidassa tekstini kanssa. Kun kotona makaajaksi ei kannata jäädä, saadaan perheitä, joissa vanhemmat käyvät töissä eivätkä ehdi välttämättä rellestämään sen alkoholin kanssa. Lapsilla on päivähoidossa viimesitään se turvallinen aikuinen eikä koko perhe syrjäydy. Vanhempien esimerkki kun on aika suuri kannustin.

Sen sijaan korostin tukea ja apua niitä todella tarvitseville eli niille, jotka eivät vain pysty ja lääkäri sen toteaa. Paras ennaltaehkäisy on se, että tekee jotain merkityksellistä. Masentuneita ja syrjäytyneitä oli huomattavasti vähemmän ennen kuin luotiin nykyisen kaltainen tukijärjestelmä. Ei ollut varaa miettiä elämän suurta tarkoitusta ja toisaalta työpaikoissa arvostettiin jokaisen työpanosta. Työkulttuurikin oli erilainen, kun työntekijöistä haluttiin pitää kiinni.

Systeemissä on paljon parantamisen varaa mutta tärkeää olisi, että kotiin ei voi jäädä makailemaan. Jopa monien masentuneiden (ei vakavasti) olisi parempi pysyä työelämässä tai opiskeluissa kiinni esim. kerran viikossa tai muutamia tunteja päivässä. Kun työyhteisö huolehtisi työntekijänsä terveydestä, saisi tämäkin masentunut viestin, että häntä arvostetaan ja tarvitaan ja kuntoutuminen työkykyiseksi olisi nopeampaa.

Diagnosoidut sairaudet ovat tietenkin lääkärin kuntoutussuunnitelman mukaisia ja heille ilman muuta tarvittaisiin roppakaupalla lisätukea, jotta voivat sairaudesta huolimatta elää mahdollisimman normaalia elämää. Tukien poistamista penään nimenomaan niiltä, jotka eivät nyt vain jaksa tai viitsi, kun helpommallakin pääsee. Tällaisia tukikikkailijoita tunnen itsekin, ja juuri heidät haluaisin patistaa töihin kantamaan oman osuutensa verotaakasta.

Vierailija
35/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 20% äänesti demareita, 20% keskustaa, 12% persuja, 8% vasemmistoa ja 8% vihreitä ja sitten niitä loppuja joku 10%

Joten suurin osa äänestäjistä äänesti muuta puoluetta kuin kokoomusta.

Varsinaisia kokoomuksen kannattajia on näin olen vain 20% koko kansasta. Äänestämättä jättäneet tuskin olisivat äänestäneet kokoomusta muutenkaan.

Vierailija
36/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei oliskaan rikas niin ainakin pitää leikkiä rikasta. Pitää olla iso talo, auto, krääsää, goosea, LV:ta ja PoP:a penskalle. Sit ollaan veloissaan, mut ainakin näytetään rikkailta ...ja ihan totta, ihmiset ovat niin idiootteja, että luulevat olevansa rikkaita, vaikka olisi velkaa sikana - "kun tärkeintä on se miltä näyttää". Hohhoijaa, ja sitten äänestetään kokoomusta, kun se "ajaa meidän perheen asioita". Kuinka säälittävää!

Puhut täyttä asiaa, näin juuri asiat nykyään on. Ylivelkaantuneet perheet, mutta kaikki on niin viimesen päälle ja sitten säälitään meitä pienessä rivitaloasunnossa asuvia ja päivitellään ettei ne ainakaan voi kunnon ihmisiä olla. No mulla ei ainakaan ole paljoa velkaa, voin ostaa sekä itselle että lapsille ihan kivoja vaatteita vaikkei ne mitään merkkiretkuja olekaan. Mulla on myös varaa SÄÄSTÄÄ RAHAA, kun on syytä myös turvata elämäänsä, elämästä kun ei koskaan tiedä.

Vierailija
37/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääni pois oikeistolta. Mutta tyhmyys on kansansynti, eipä sille kai mitään voi. Köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu, tuloerot tulevat kasvamaan entisestään.

ja narisemaan jos joku joskus tässä säätelyn kultamaassa saamaan pienen siivun menestystä, josta siitäkin maksaa kunnon pläjäyksen veroja.

Jos keskittyisi narisemaan ja kadehtimaan vähemmän ja tekemään enemmän, voisivat asiatkin muuttua. Ai niin, mutta ei se onnistu, kun näitä 'miksi ei joku muu tehnyt minun puolestani'-tyyppejä löytyy aina. Haluatteko että jokin virkailija hengittääkin puolestanne?

Vierailija
38/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai suomalaiset haluvat vastuullisen ja hyvin asioita hoitavan puolueen eikä valittajia ja oppositiostahuutelijoita ;)

näin.

Mutta kyllä nuo häviäjät sitten jaksavatkin kitistä...

Vierailija
39/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen kyllästynyt siihen, että töitä tekemällä ei Suomessa enää pärjää vaan kannattaa jättäytyä työttömäksi, niin saa isommat tuet kuin normaalitöissä".

Mitä ihmettä? Monestako työstä saa esim. alle 700 euroa kuukaudessa palkkaa? Ja en kyllä jaksa uskoa että tämmösinä aikoina monikaan ihan huvikseen jättäytyy työttömäksi kun sillon muka pärjää niin hyvin? Täytyy kyllä ihmetellä sinun muitakin kommenttejasi. Olitko ihan järjissäsi kun kirjoitit?

Tässä sun ns. listassa tulikin juuri ne kaikki hölmöimmät jutut joihin jotkut vähemmän älykkäät AINA tarttuvat, samoihin juttuihin. Juuri siksi pidän sinun valitsemaasi puoluetta erittäin huonona vaihtoehtona. Oikeasta elämästä ei tiedetä tuon taivaallista... Hävettää melkein sun puolesta!

Ei mistään työstä saakaan 700 euroa, mutta tukijärjestelmä kun ei anna vain 700 euroa. Otetaan esimerkiksi ystäväni yksinhuoltaja viiden lapsen kanssa (oikeasti ei ole yh mutta mies muutti kirjansa äidilleen, että saavat isommat tuet). Tämä äiti hoitaa alle 3-vuotiasta kotona. Isommat sisarukset ovat päiväkodissa ja koulussa ihan ilmaisilla paikoilla. Perhe asuu kunnan vuokraneliössä ja maksaa vuokraa 800 euroa kuukaudessa. Tähän yh-äiti saa asumistukea 500 euroa. Kotihoidontuki on reilu 300 euroa, hoitolisä hiukan alle 200 euroa ja kuntalisä 200 euroa eli äidin tulot ovat 700 euroa. Tämän lisäksi hän saa lapsilisiä yh-korotuksella eli lapsilisät viidestä lapsesta yhteensä 720 euroa ja päälle yh-korotus 50 euroa/lapsi eli lapsilisät yhteensä lähes 1000 euroa.

Koska kyse on yh:sta, on hän oikeutettu elatusmaksuihin. Mies asuu vanhemmilla ja on työtön eli ei pysty maksamaan elareita, niinpä Kela maksaa minimielarit, hiukan alle 150 euroa/lapsi eli yhteensä lähes 750 euroa.

Yh-äidin tulot ovat siis hiukan alle 3000 euroa! Asumiskuluja jää maksettavaksi 300 euroa, päälle neliön sähkö, vakuutukset ym. kulut ja ruokaan ja huvituksiin jää 2500 euroa kuukaudessa!

Otetaan sitten esimerkiksi kaksi työssäkäyvää, jotka ovat mitoittaneet lapsimääränkin palkkansa mukaan eivätkä kikkaile tukijärjestelmällä. Molemmilla pienet palkat, joten yhteenlasketut tulot ovat noin 2600 euroa. Päälle lapsilisät kahdesta lapsesta 220 euroa. Asumistukea ei tule ja kunnan/kaupungin vuokrakämpät menevät näille "rahattomille". Normaalimarkkinoilla neliö maksaa yli 1000 euroa. Kolmiokin 900 euroa. Työssäkäyville jää asumismenojen jälkeen (sähkö, vakuutukset, vuokra 1800 euroa ruokaan ja muihin kuluihin. Tässä siis kahden aikuisen tulot! Puoliksi laitettuna siis 900 euroa hlö!

Onko tässä jotain väärää? Kotona makaava elätti elelee leveämpää elämää hillittömästi kasvavan lapsilaumansa kanssa, kun taas KAKSI työteliästä, kunnollista ja rehellistä kansalaista vääntää niska limassa töitä ja saa käyttää ruokaan, vaatteisiin ja muihin laskuihin 900 euroa kumpikin. Siis elätti saa 1600 euroa enemmän siitä, ettei osaa eikä välitä eikä viitsi tehdä elämässään kunnollisia itseään koskevia ja vastuullisia päätöksiä. Häntä palkitaan siitä, että ajelehtii päivästä toiseen.

Vaikka et jaksakaan uskoa, että moni olisi näin röyhkeä, niin itse tiedän sattumoisin useamman. Satun olemaan alalla töissä. Ehkä sinunkin kannattaisi poistaa ne suomut silmiltäsi ja tajuta, että ihmiset eivät ole perusluonteeltana hyviä vaan ahneita ja omanapaisia. Toiset enemmän kuin toiset. Ihan pikkasen minäkin häpeän sinun puolestasi, mutta ymmärrän kyllä, että elät vaaleanpunaisissa kuvitelmissa etkä ihan tässä reaalimaailmassa.

Vierailija
40/48 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetellä sitten, miksi ne maksajat äänestävät eri puoluetta kuin se elätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi