Millainen olet sinä, joka et äänestä?
Kommentit (43)
Aiemmin äänestänyt, mutta nyt en ole saanut aikaiseksi. En tunne ehdokkaita, kun aika uusi paikkakunnalla.
Onko Aku Ankan äänestämisellä sitten merkitystä?
Minusta se on parempi protesti kuin nukkuminen.
Satun olemaan tällä hetkellä hyvin sairas ja täysin vuodelevossa joten...
laskiessaan ääniä. Ja niitä aku ankkoja ei tilastoida, kuuluvat sarjaan "hylätyt äänet" yhdessä kirkkoveneiden, epäselvien numeroiden tai nimien kanssa.
Onko Aku Ankan äänestämisellä sitten merkitystä?Minusta se on parempi protesti kuin nukkuminen.
Elämä on ihan hyvää nytkin enkä usko, että minun äänelläni on yhtään mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Omia etujaan ne kaikki ehdokkaat siellä vaan ajaa.
Olen nelikymppinen työssäkäyvä perheenäiti ja elämä on kiireistä. Ei siis riitä into eikä aika tutustua politiikan kiemuroihin.
Mieluummin silti korkea hylättyjen äänien prosentti kuin korkea nukkujien prosentti.
Ja jos hylättyjen osuus nousisi, niin ehkä vihdoin puututtaisiin siihen, että Suomessa ääniä hylätään ihan mielivaltaisesti.
niin siellä kunnanvaltuustossa kyllä päätetään niihin kiireisiinkin liittyvistä jutuista. Kotikunnassani äänestin mm. liikennejärjestelyjen mukaan, kun niillä on vaikutusta ihan arkipäivääni.
avoliitossa oleva 21-vuotias yhden lapsen äiti. Olemme muuttaneet asuinkuntaamme pari kuukautta sitten enkä tiedä kunnan politiikasta yhtikäs mitään. En ole ehtinyt tutustua ehdokkaisiin, koska vauva vie kaiken ajan.
Viime eduskunta- ja presidentinvaaleissa kyllä äänestin.
No jos olet vasta pari kk sitten muuttanut, niin ethän sinä nykyisessä asuinkunnassasi edes äänestäisikään...
Miten tietämättömiä ihmiset ovatkaan!
Kunnallisvaaleissa äänioikeutettu on
1) Suomen ja muun Euroopan unionin jäsenvaltion kansalainen sekä Islannin ja Norjan kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta ja jonka kotikuntalaissa tarkoitettu kotikunta kyseinen kunta on 51. päivänä ennen vaalipäivää sekä
2) muun kuin 1 kohdassa mainitun valtion kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta ja jonka kotikuntalaissa tarkoitettu kotikunta kyseinen kunta on 51. päivänä ennen vaalipäivää ja jolla on tuolloin ollut kotikunta Suomessa yhtäjaksoisesti vähintään kahden vuoden ajan.
Vuoden 2012 kunnallisvaaleissa 51. päivä ennen vaalipäivää on perjantai 7.9.2012.
Kyllä vain hän äänestäisi uudessä kunnassa jos on ennen tuota päivämäärää muuttanut. Ei edes kahta kuukautta!
En äänestä kunnallisvaaleissa siksi, koska ei kiinnosta tämän paikan asiat millään tavalla. Ei täällä mikään muutu vaihtui nuo tyypit tai sitten ei ja jos muuttuukin, niin ei väliä.
kerran yöllä selasin vaalikonetta, ei löytynyt mieleistä ja en vaan jaksanut enää etsiä ketään sopivaa. Tänään en ole viitsinyt enää edes ajatella koko äänestystä. Ja on 1. kerta, kun skippaan kunnallisvaalit.
enkä eduskuntaan.Äänestäkööt itseänsä. Ei ne meistä välitä. Omia asemiaan ne siellä parantelee ja käärii rahaa. Jos ei kukaan äänestäisi saataisiin vihdoin jotain oikeita muutoksia aikaan.
Sittn on se ryhmäkuri. Oman edustajan itää äänestää kokouksissa puolueen tahdon mukaan. Miksi siis änestää ketään ihmistä jos sen asian päättää kuitenkin henkilöt jossain puolueen johdossa.
En ole äänestänyt kuin ihan pari kertaa äänioikeuden saatuani. Tämän jälkeen tajusin, että on ihan sama, äänestänkö vai en, sillä se ei vaikuta tippaakaan siihen, ajetaanko minulle tärkeitä asioita haluamallani tavalla. Valtuustoihin, eduskuntaan, hallituksiin jne valitaan AINA sekä fiksuja että urpoja ihmisiä. Olen vaalien jälkeen ottanut kontaktia niihin valituksi tulleisiin fiksuihin ja pyytänyt heitä hoitamaan mulle tärkeitä asioita. Kukaan ei ole koskaan kysynyt, äänestinkö häntä tai kieltäytynyt ajamasta näitä asioita eteenpäin...
En ole tuota ajatellutkaan että sama se kuka sen fiksun edustajan on sinne äänestänyt. Tärkeintä on että asiani menee eteenpäin.
..vaikka heidän mielestään "oikeamielinen" ehdokas menisikin läpi, on siellä valtuustossa vielä kymmenkunta muuta, jotka voivat edustaa päinvastaista kantaa = oma ehdokas ei saa yhtään ehdotustaan läpi ja häviää jokaisen äänestyksen. :D Naurattaa, kun ihmiset niin paskantärkeinä kuvittelevat vaikuttavansa...
Yliopistossa opiskelen, alle 30v, perheellinen..
Huumorintajuinen ja rehellinen
Mut Joo. Oon sitä mieltä, et kun meillä on OIKEUS äänestää ja samalla jättää äänestänätt, niin en tee mitään väärin jos en äänestä. Eikä se kenellekään kuulu käytänkö ääniOIKEUTTANI vai en.
Meillä on myös muita oikeuksia, mutta ei niitä tarvitse käyttää. Ei se tarkoita etteikö arvostaisi ko. oikeuksien olemassaoloa.
ei vaan kiinnosta politiikka yhtään..en ole ikinä äänestänyt..ei kai siihen sen enenpää syitä tarvuita.olen reilu 30-vee ja 4 lapsen äiti..on niin paljon muuta elämässä ollu aina ettei oo kiinnostus jaksanu yltää politiikkaan asti=)
22-vuotias yksinelävä nainen olen. Opiskelija ja työssäkäyvä. Boikotoin äänestämistä, koska mielestäni se on vain tapa harhauttaa tavallisia ihmisiä luulemaan, että he pystyvät vaikuttamaan asioihin. Tiedostan, että boikotoimiseni toimisi vain, jos kaikki muutkin (tai edes suurin osa) jättäisivät äänestämättä. Siihen asti kuitenkin kieltäydyn valitsemasta yhtä lammasta kaikkien samanlaisten lampaiden joukosta.
nähdä, että teitä on näin paljon. Kun jätätte äänestämättä, menetätte samalla oikeuden arvostella poliitikkojen toimintaa. Olette luovuttaneet puheoikeutenne meille äänestäneille.
nähdä, että teitä on näin paljon. Kun jätätte äänestämättä, menetätte samalla oikeuden arvostella poliitikkojen toimintaa. Olette luovuttaneet puheoikeutenne meille äänestäneille.
Missäs noin sanotaan? Luuletko et sun mielipide vaikuttaa meidän elämään tuolla tavalla?
vissiin liian tyhmä. en ymmärrä poliitikasta mitään, ja sain vain päänsäryn vaalikoneestakin. PUH. Isoja asioita, joiden kääntöpuolia en ymmärrä. Vihdoin kun sain tuloksen, piti alkaa googlettamaan, että mitäs se Puolue sitten ajaakaan. mitkä arvot on siinä ja tässä ja tossa, kun ei niistä puhuttu. Kaikilla vaan kultaa ja kimallusta ulkokuori.
Onko Aku Ankan äänestämisellä sitten merkitystä?