Paljonko arvioit kuluttavasi rahaa joululahjoihin 2012?
Kommentit (42)
Olen niin ärsyyntytyt, sillä lapset saavat kaikki asiat rikki mm. toiselta pojalta kännykkä meni rikki jo aikaisemmin ja läppäri ei nyt toimi. N. 13-15 pojille en oikein tiedä mitä edes ostaisi... ei turhaa romua rikottavaksi. Ehdotuksia ?
noin 150 e. 3,5 v. pojalle noin 60 e arvosta, isälle 30, miehelle 30, parille ystävälle 15 e/kpl.
omaa lasta ja kaksi kummilasta, inhoan jouluhömpötystä...
sisältää lahjat kahdelle omalle lapselle sekä viidelle sukulaislapselle
Siis vain minulta, mies myöskin ostaa lahjoja about samalla määrällä.
Ostan lahjat puolisolle, neljälle lapselle, neljälle lasten serkulle, siskolle ja miehellensä, omille vanhemmille + heidän puolisoilleen, viidelle kummilapselle ja muutamalle opelle ja päiväkodin henkilökunnalle. Plus ne kaikki jotka tästä unohtui.
Ostan luultavasti ainakin yhden läppärin, iPadin, PS3:n ja telkkarin. Tai sitten uudet puhelimet teineille. Eli varmaan parin tonnin pintaan menee omalle porukalle. En ole aivan varmaksi päättänyt noita hankintoja, mutta mitään joutavaa krääsää en osta, mieluummin sitten kalliimpaa ja tarpeellista, jotka joutuisi ostamaan joka tapauksessa.
Lisäksi kummilapsille ja isovanhemmille jotain pientä.
tällä kertaa nimittäin ajattelin, etten pihistele ja ostin isoja lego-juttuja lapsille. Melkein kaikki lahjat hankittu 4 lapselle, niihin menee yhteensä noin 550 €. Ikinä en ole näin paljon rahaa käyttänyt. Muun suvun lahjoihin menee noin 200 € (iso osa siitä pari valokuvakirjaa edellisen vuoden kuvista), miehen lahjaa en ole vielä keksinyt.
Mutta pakko kai se on jotain lapsille ostaa. Haluaisin jättää koko joulun väliin, en ole yhtään jouluihminen. Tänä vuonna on lisäksi taloudellinen tilanne niin huono, että ei olisi yhtään ylimääräistä laittaa lahjoihin.
Kummallakaan kouluikäisellä ei näytä olevan toiveita tai tarpeita. Varmaan jotain pientä tulee ennen joulua ja ne sitten toteutan. Kirjat, yökkärit ja yksi lautapeli tulee varmasti hankittua. Lisäksi jotain pientä isovanhemille ja yhdelle serkkulapselle. Minä ostan jotain pientä miehelle. Mies saa jotain ihan pientä.
Olrn jo ostanut lahjoja pitkin vuotta. Kummien, sukulaisten ja ystävien lahjoihin o mennet noin 10€ ostan siihn vielä lisää non 10€.lapsen lajoihin on mennyr non 50€ ja saatan ostaa vilä jotain. Lapsella ei ole mitään erityistä toivetta, jotenei mene paljon. Lapselle ostan pitkin vuotta kun on toiveita.
Mä annan n 30 hengelle lahjat ja mulla on iso lahjakaappi. Viime kesän asuin kirppareilla ja tein loistavia löytöjä. Lisäksi kun kävin itse myymässä vaihdoin naapurin kanssa tavaroita. Löysin hänen pöydästään pari lahjaa ja kysyin löydätkö multa mitään itsellesi.
Uskon että n 200 euroa on mennyt ja vielä pitäis hankkia jotain miehelle. Tytär haluaa nomination koruun palan, sitä on mahdotonta löytää kirppikseltä, joten halvalla pääsen.
Lisäksi kaikki viime vuotiset lahjat joita sain, jotka olivat esim. Kyntiilöiä, servettejä jne. Kaikki menevät eteenpäin tänä jouluna.
Lahjottavina on omat lapset (2kpl), kummilapsi, omat sisarukset ja vanhemmet, anoppi, miehen mummo, ystäväperheitä ja toki miehellekin pitäisi keksiä jotain.
Olen aiemmin yrittänyt päästä mahd. halvalla, mutta nyt olen ajatellut, että koska siitä ei ole aiemminkaan tullut mitään miksi nyt edes yrittää. Omat lapset saa meiltä vain yhdet (mutta kalliit) lahjat ja muillekin on 1 pkt per hlö.
Tänä vuonna ostan kellon miehelleni, joten siitä tulee noin 3 tuhatta jo. Lapsia on kaksi, ja niiden leluihin+hyödyllisiin lahjoihin menee varmaan noin 500 per lapsi. Itselle vielä pari pakettia, ja kavereille jotain pientä, joten kokonaisuudessa varmaan lähemmäs 5 tonnia, plus ruuat ja viinit.
Ettei joulu ole mitään törsäilyä varten. Olen opettanut että joulu on perheen, rakkauden ja Jeesuksen juhla ja että rahan tuhlaajat ovat huoria ja ahneita rietastelijoita, ne eivät meitä kosketa. Riisipuuroa laitan, ja virsiä laulaminen ja käymme kirkossa.
lahjottavana omat lapset+kummilapset ja veljen perhe sekä omat vanhemmat. Lisäksi joulukukat iäkkäämmille sukulaisille.
Joulukuussa menee niin hirveästi rahaa, että hirvittää etukäteen. Pelkästään matkoihin (mennään vanhemmilleni jouluksi) menee sen 200€ ja se on aika paljon meidän perheessä.
lahjottavana omat lapset+kummilapset ja veljen perhe sekä omat vanhemmat. Lisäksi joulukukat iäkkäämmille sukulaisille.
Joulukuussa menee niin hirveästi rahaa, että hirvittää etukäteen. Pelkästään matkoihin (mennään vanhemmilleni jouluksi) menee sen 200€ ja se on aika paljon meidän perheessä.
Js joku hikinen 200 on paljon teidän perheessä, olisiko aika lopettaa se ryyppääminen? Tai jos tosiaan tulonne ovat jotain intialaisen kerjäläisen luokkaa, niin kannattaisi varmaan etsiä parempi mies? Kuulostaa meinaan aika ankealta, ihan lapsiakin ajatellen!
(7 henkeä). Jonkun verran rahaa tulee menemään paikan päälläkin. Muutama lahja pitää ostaa niille jotka ei reissuun lähde.
että sieltä vieraiden perheestä tulee taas vastavuoroisesti lahjoja omille lapsille, ainakin meidän suvussa ja tuttavapiirissä on tapana toimia näin. Minullakin menee suurin osa rahasta perheen ulkopuolelle, mutta myös suurin osa lahjoista tulee perheen ulkopuolelta.
-ohis-