Masennuslääkkeet, pikaista apua!
Olen 16-vuotias tyttö ja äitini pakottaa minua syömään masennuslääkkeitä. Söin niitä melkein vuoden ja lopetin pari viikkoa sitten. En tykännyt niistä, eikä ne auttanut mitään, teki vaan väsyneen olon ja mielenkiinto lakkasi kaikkeen. Nyt on ollut henkisesti ihan hyvä olo lääkkeen jälkeen, ajatukset on selkeämpiä ja pystyn paremmin katsomaan tulevaisuuteen. Äidin mielestä alan taas suunnittelemaan itsemurhaa, eikä se usko minua. Psykiatri haluaisi että jatkan niitä, vaikka näen sitä vain kerran puolessa vuodessa..
Kommentit (4)
niin pääset vähimmällä. Pillerit voit heivata suoraan vaikka vessanpönttöön. Se on helpompaa noin kun olet vielä alaikäinen, ja äitisi ei hyväksy lääkkeettä oloasi joka kuitenkin on selvästi sinulle parempi.
sinun pitäisi päästä nuorisopsykiatrian polille - voit varata sinne ajan itsekin. Masennusääkkeet voivat noin nuorella toimia arvaamattomasti, ja siksi mielestäni tuommoiset kerran puolessa vuodessa tapahtuvat käynnit eivät riitä. Jos sairastat masennusta tai oireilet muuten psyykkisesti, sun pitäisi saada muutakin apua kuin lääkitystä. Jos lääkkeistä tulee sulle huono olo, on se merkki, että lääke ei sovi sulle.
Jos lupaan syödä niin varmasti tarkkailee joka ilta että syön. Mutta ei kai sillä pitäisi olla mitään oikeutta pakottaa syömään niitä?
Eihän tuossa ole mitään järkeä että näet psykiatria noin vähän!