Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko sinusta äänestyksen jälkeen että "olet suorittanut velvollisuutesi"?

Vierailija
28.10.2012 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat painottivat jo lapsuudessa, että äänestäminen on paitsi oikeus, myös velvollisuus.

Vierailija
2/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin vituttaa houkat, jotka äänestävät innolla ja ylpeydellä. Ei asioihin vaikuteta äänestämällä kerran 4-6 vuoteen vaan tekemällä tietoisia valintoja joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus äänestää vapaissa vaaleissa kuuluu maailman väestöstä vain vähemmistölle. Sekin on jo riittävä syy käyttää tätä oikeuttaam, ja niin myös teen joka ainoa kerta.

Lähes säälittävinä pidän noita marmattajia, jotka känisevät että ei mikään muutu kuitenkaan ja samat naamat sinne aina valitaan. Sitten kun kysyy, miten haluaisit asioiden muuuttuvan ja kenet haluaisit päättäjäksi, niin vastaukseksi tulee jotain vittu-mä-tiedä -mökellystä.

Vierailija
4/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus, niin äänestäminen olisi pakollista. Onneksi Suomessa ei ole pakko tehdä mitään. Itse toki käytin oikeuteni hyväksi ja sain miehenikin houkuteltua uurnalle. Ärsyttää valittaa siitä, että Kokoomus valtaa Suomen, jos en itse tee omaa osaani ja anna ääntä jollekkin toiselle puolueelle. Miehenikin antoi äänensä jollekkin ihan ihme hyypiölle, joka edusti vasemmiston ääripäätä (ihan vain kiusallaan) ja näin sen kuuluukin mennä. Valitettavasti äänestämättömyyttä ei lasketa eikä huomioida :( Jos se huomioitais, niin en äänestäis itsekkään, kun mitään minulle oikeasti hyvää puoluetta ei ole vaihtoehtona. Aina ei voi voittaa, mutta en halua myöskään Kokoomuksen tai Perussuomalaisten supervaltaa.

Vierailija
5/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jokaisella oikeus äänestää (tai jättää äänestämättä) mikä ei kaikkialla suinkaan itsestään selvää. Eikä täällä tulosta myöskään vääristellä kuten vaikkapa heti tuossa itärajan takana.

Vierailija
6/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtyä oikea valinta" ja nyt oikeastaan hyväksytäänköhän ääneni, kun mulle tuli ykköseen se väkänen (eli 1)

Vierailija
7/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun piti tehdä kipeällä jalalla vielä erikseen lenkki äänestyspaikalle ja lisäksi pitää lenkittää vielä koira kolme kertaa tänään. Oi miksi en käynyt äänestämässä ennakkoon.

Vierailija
8/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en vaikuta siihen ketä valitaan asioista päättämään en voi olla varma että minun kantamiani ajatuksia ajetaan.

Mutta tämä on vain yksi osa velvosllisuuden kantoa, omat arkivalinnat vaikuttavat myös paljon ja se, mitä opetan lapsilleni.

Vierailija
9/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se musta suoranainen ilokaan ole, enemmän kansalaisvelvollisuus. Aavistuksen nolottaisi jättää äänestämättä.

Vierailija
10/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että saan vaikuttaa asioihin. On etuoikeus saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin.

Osalle maailman naisista äänioikeus on vieläkin kaukainen unelma.

Vierailija
11/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äänioikeus aina ollut kaikille suotu.

Vierailija
12/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että,kyllä se velvollisuuteni on äänestämässä käydä:) mutta ilolla sen velvollisuuden suoritan.

Vierailija
13/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hienointa on, että minulla on siihen täysi oikeus!

Vierailija
14/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, ennen vanhaan jokaisen oma veroäyri määräsi sen, miten monella äänellä hän sai äänestää. 1 äyrillä ei saanut vielä äänestää, kahdella äyrillä sai yhden äänen ja siitä se sitten nousi. Näin siis ennen suomessa kunnallisvaaleissa. Parlamenttivaaleissa oli kaikilla sama.

Ihanaa tämä yhdenvertaisuus.

Vierailija
15/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänioikeuteni. Hyvä, että se on yleinen ja yhtäläinen.

Vierailija
16/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä äänestä. Tyhjänpäivästä touhua, asiat ei tääl muutu kuitenkaan

Vierailija
17/17 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jalka paketissa kävin äänestämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi