Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 7+1 ei keltarauhasta ultrassa?

Vierailija
28.10.2012 |

Olen kokematon näiden keskustelupalstojen suhteen ja toiv. En onnistunut kysymään samaa asiaa useassa paikassa. Mutta asiaan...

Viikkojen tulisi olla 7+1, ultrassa vastasi 6+1, ei sykettä. Ivf-hoidot taustalla niin tarkat päivät tiedetään. En odota, että raskaus olisi jatkunut. Yhtäkkiä tajusin ettei se lääkäri nähnyt oikealla keltarauhasta vaan luuli vasemman puolen endometrioomaa keltarauhaseksi. Ensin sanoi, että ne kyllä erottaa, mutta sitten ei erottanutkaan. Pas tehtiin luonnolliseen kiertoon ja muistaakseni munasolu kasvoi oikealla puolella. Nyt oikeassa munasarjassa ei näkynyt mitään. Olisiko keltarauhanen voinut surkastua n. viikossa? Harmittaa, yliopistollisen sairaalan erikoislääkäri ei perehtynyt papereihini paremmin ja olisi ehkä voinut jo sanoa, ettei raskaus ole jatkunut vaan odotuttaa viikon. Luulisi, että kokeneenpi lääkäri olisi erottanut keltarauhasen endometrioomasta ja voinut kertoa raskauden päättyneen jo keltarauhasen puuttumisesta? Mietin onkohan kyseessä keskeytynyt keskenmeno, vuotoja ei ole, ajoittain lievää menkkamaista kipua kuten tähänkin asti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja siellä todettiin, että alkio, jonka pitäisi olla viikolla 8+, onkin viikolla 5+. Minulle sanottiin, että vaihtoehtoja on kaksi

a) koska kiertoni on epäsäännöllinen, olen raskautunut luultua myöhemmin.

b) Alkion kehitys on pysähtynyt.

Nyt odottelen ensiviikkoon. Silloin uusi ultra ja tilanne varmistetaan.

Toivottavasti sinun raskautesi jatkui?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla