Käytätkö arkikielesstä termiä käly?
minä en edes tiedä mikä se on, en ikinä ole elävässä elämässä kuullut sitä käytettävän. Onhan niitä natoja ja mitä vielä, mutta kuka niitä käyttää?
Siskon mies, veljen vaimo, ym toimii ihan hyvin. Mikä muuten olis siskon vaimo? Entä veljen exä? Entä exän nyxä?
Kommentit (11)
Olen myös käyttänyt sanoja nato ja kyty, mutta huomannut, että harva niitä tuntee.
Natoakin (miehen sisko) käytän. Joskus kytyä (miehen veli), mutta koska itselläni ei ole natoa tai kytyä, on ne harvemmin käytössä.
tuntuu liian viralliselta ilmaisulta kun ihan minulle läheisestä ihmisestä puhutaan.
kyllä silloin täytyy osata käyttää termejä lanko, käly, serkku jne.
Lyhyempikin kuin veljen vaimo, mutta natoa en käytä, koska epäilen ettei ihmiset sitä ymmärrä.
kyllä silloin täytyy osata käyttää termejä lanko, käly, serkku jne.
Mulla on tosi kälynen käly... Toisaalta, toinen käly on ihan huippu. Nimittäin se miehen sisko. Veljen vaimo on ihan hanurista...
Mulla on tosi kälynen käly... Toisaalta, toinen käly on ihan huippu. Nimittäin se miehen sisko. Veljen vaimo on ihan hanurista...
Nato on ihan keksitty juttu!
Vähän yleissivistystä!
kylläkin tarkoittamaan yhtälailla veljen vaimoa kuin miehen veljen vaimoa. Ylipäätään tarkoittamaan avioliiton kautta lhisukuun tullutta naista. Olen kyllä tietoinen nato- ja kyty -sanoistakin.