Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisillä, joilla hyvä pukeutumismaku myös kauniit kodit?

Vierailija
27.10.2012 |

Itse olen havainnut yhtäläisyyden. Tunnen kyllä joitakin mammoja, jotka ei pukeudu oikein mitenkään, mut ihan ok koti. Mutta yleensä mun mielestä nämä kulkee käsi kädessä. Eli hyvä maku vaatteissa vastaa hyvää makua sisustuksessa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on aika tavallinen - mustaa, harmaata, valkoista, yksittäisiä huomiovärejä jne. Pidän siitä, mutta se on neutraali.

Pukeutujana olen epätavallisempi. Siinä missä kotini on oletettavasti laajan yleisön helppo hyväksyä, henkilökohtainen pukeutumiseni on jakavampaa. Omasta mielestäni pukeutumistyylini on mielenkiintoisempaa ja sikäli "parempaa" kuin sisustustyylini, mutta kauneus on katsoja silmässä.

Vierailija
2/10 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap. vaatteista erottaa hipster-kodit ja odd molly-tyypeistä tietää miltä kotona näyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan sinkuilla. Kotihan on joku koppi mutta vaatteet upeita. Aikuisilla perheellisillä toisinpäin.

Vierailija
4/10 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan usein kaunis, tilava koti vaatii rahaa. Se, että koti on toimiva, kaunis, ja huonekalut laadukkaita, vaatii rahaa.

Jos on ns. tavallinen duunari, osa porukkaa satsaa vaatteisiin, osa kodin laittoon. Helsingissä asuminen maksaa niin paljon, että harvalla alle keskituloisella on varaa satsaa molempiin. Työpaikalla olen sen huomannut kun ollaan käyty toistemme kodeissa (olemme perushoitajia /lähärieitä ammatiltamme työpaikassamme).

Vierailija
5/10 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen huomannut, että yleisesti hyvinpukeutuvalla voi kyllä olla aika mauttomia koriste-esineitä. Taulut saattavat olla sellaisia toritaulun tyylisiä tai jotain viuhkoja seinällä.

Vierailija
6/10 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä joo, ihmisillä joilla on esteettistä silmää pukeutumiseen, on sitä myös kotinsa laittamiseen useimmiten. 

Vierailija
7/10 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pari kertaa yllättynyt, kun olen mennyt ekaa kertaa ennen jonkun opiskelukaverin kotiin ja nykyään työkaverin kotiin, joka itse on ollut huoliteltu ja vaatteet vimpan päälle, ja koti on sitten ollutkin valju tai uusia huonekaluja vaille (esim.yhden sohvan verhoilu todella likainen ja piti peittää viltillä). Sama ihminen, jonka pukeutumisessa näkyy aina sen hetkiset trendit, ei ole katsonut huonekaluliikkeiden uusia kuvastoja sitten viiteen vuoteen.

Tämä on ehkä se ihmistyyppi, jolla se palkka menee itseen eikä kotiin.

Vierailija
8/10 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat kiinnostuneita sekä pukeutumisesta että sisustamisesta. Vaatteisiin ei enää mene paljoakaan, kun tyyli on löytynyt ja vaatekaapit ovat jo melko valmiit. Sisustukseen on tulossa enemmän hankintoja. Maku jääköön muiden arvioitavaksi, yritystä on kuitenkin kummallakin rintamalla.

Vierailija
9/10 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitää paikkansa ainakin jossain määrin. Jos ihmisellä ei ole mitään kiinostusta siihen miltä asiata näyttävät, hän ei sisusta eikä mieti vaatteita. Jos taas välittää, niin tekee molempia. Se, kuinkä hyvin siinä onnistuu, voi osaltaan olla rahakysymys mutta myös makukysymys.

Halvalla saa esim. sisustettua todella kivan näköisesti, mutta se vaatii vähän vaivaa ja kirppareilla ravaamista. Pukeutuminen vähällä rahalla on mielestäni vaikeampaa, mutta silloinkin kyse on enemmän siitä, millaisia vaatteita ostaa.

Vierailija
10/10 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiinnostunut pukeutumisesta ja tyyliäni kehutaan usein, mutta sisustus ei vaan iske. En toki elä missään sikolätissä, mutta asuntoni ei ole erityisen mietitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme