No, ollaankos me kaikki jo kokeiltu avokadopastaa?
Mä kokeilin tänään, ja ihan hyvää se oli, vaikkei itkua tullutkaan. Seuraavalla kerralla hienonnan yrtit pienemmiksi, nyt en jaksanut, kun oli niin hirveä nälkä.
Mutta onko se lehtipersilja samaa kuin ihan tavallinen persilja?
Kommentit (45)
En ole kokeillut, luin vaan otsikon iltalehdestä, että oli avokadot loppuneet kaupasta :DD Tuli mieleen kun oli lampaantaljaa halvalla... :DD
jutusta, että Hanna Gullichsen oli kuulemma itkenyt, kun oli ensimmäistä kertaa syönyt kyseistä ruokalajia! No, meiltä ei tullut keltään itku, 1-vuotiaskin söi ihan hyvällä ruokahalulla.
Ap
Mä en ees halua koittaa. Avokado ei oo mun mielestä kovin hyvää, lähinnä se maistuu sokerittomalta banaanilta. Tulee kalvo kitalakeen. Vai onko se parempaa pastassa kuin esim. tortillassa?
Ne parmesanit ja pecorinot kyllä kuulostaa hyviltä pastan raaka-aineilta.
ei löydy kaupasta, niin laitan tavallista, hiukan vähemmän vaan.
Oli se todella hyvä kasvisruoka. Tykätään koko perhe kovasti avokadoista, joten myös avokadopastasta.
Huvitti kyl kaupassa kun chilit ja lehtipersiljat oli ihan lopussa.
Mä en ees halua koittaa. Avokado ei oo mun mielestä kovin hyvää, lähinnä se maistuu sokerittomalta banaanilta. Tulee kalvo kitalakeen. Vai onko se parempaa pastassa kuin esim. tortillassa?
Ne parmesanit ja pecorinot kyllä kuulostaa hyviltä pastan raaka-aineilta.
kannattaa kokeilla suolaa sen kanssa. Se tuo makua paremmin esiin. Tuossakin ohjeessa sanotaan, että suolaa pitää olla kunnolla. Mutta eihän tietenkään kaikki tykkää kaikesta, ehkä avokado ei vaan oo sun juttu! En mäkään siitä ennen tykännyt.
Ap
on kyllä meidän kukkarolle hieman kallis, se piti sanoa. Tavalliset syömiset on vähän edullisemmista aineksista koostuvia...
Ap
jutusta, että Hanna Gullichsen oli kuulemma itkenyt, kun oli ensimmäistä kertaa syönyt kyseistä ruokalajia! No, meiltä ei tullut keltään itku, 1-vuotiaskin söi ihan hyvällä ruokahalulla.
Ap
Missä tähän ihmepastaan muuten on resepti?
Ap
ja kuka hitto sekin ny sitte on? Missä tähän ihmepastaan muuten on resepti?
resepti on peräisin tuoreehkosta Safkaa-nimisestä keittokirjasta, jonka ovat kirjoittaneet Hanna ja Alexander (? en oikeesti muista!) Gullichsen.
Resepti löytyy googlaamalla avokadopasta. Mä katsoin omani Kodin kuvalehden sivuilta.
Ap
Jääkaapis oleva avokado menee huomiseen katkarapupastaan.
VOI JEESUS, mitä yliarvioitua sörsseliä. En pitänyt sitä juuri minään. Tulipahan kokkailtua.
No en ole kokeillut avocado pastaa, itse asiassa en ole ajatellut kokeillakaan, ei vain jotenkin nappaa.
Sen sijaan ostin kyllä 3 kypsää avocadoa sitä varten että kun huomenna paistan lohifileen voin sitten maanantaina laittaa jämistä salaatin johon laitan avocadoa ja munaa....nam!
ja mietin ett ä kehtaanko edes kun pelottaa mitä toi pekorino juusto ees maksaa.... ei oo kauheesti rahaa ja en halua tuhlata sitä mihinkään tyhmään ruokaan mikä voi olla pahaa. mutta jos se onkin hyvää... hmm.... mietin vielä. mitä se pekorino maksaa?
ja mietin ett ä kehtaanko edes kun pelottaa mitä toi pekorino juusto ees maksaa.... ei oo kauheesti rahaa ja en halua tuhlata sitä mihinkään tyhmään ruokaan mikä voi olla pahaa. mutta jos se onkin hyvää... hmm.... mietin vielä. mitä se pekorino maksaa?
koska ei täältä mitään pecorinoa saa. Olisko ollut joku kolmisen euroa se pala. Ei tuo ruoka mitenkään halvaksi tule kyllä!
AP
En ole vielä kun ainekset on niin kalliit että vähän epäilyttää maistuuko se sitten kenellekään.
En ole, en pidä niistä juustoista, joita siihen pitäisi laittaa.
Joo. mies tykkäsi, minä en. Tämä oli kyllä odotettavissa, koska en tykkää avokadosta...
Söin ekan kerran kylässä ja tykkäsin ihan hirveesti. Mutta kun tein sitä itse, niin se ei maistunut yhtä hyvältä johtuen ehkä siitä, että kylässä oli spagettia meillä tavallista pastaa. Huono puoli on se, että kun kuuman pasta kaataa kylmän kastikkeen joukkoon, ruoka jäähtyy nopeasti. Pitäisikö sitä kastiketta jotenkin kuumentaa??
Lehtipersilja miedompaa.
En ole vielä kokeillut.