Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä Vihreät ovat maaseudusta ja

Vierailija
27.10.2012 |

maalla-asumisesta, omavaraistaloudesta, kalastuksesta jne.

Aika moni Vihreä tuntuu olevan kaupunkilainen ja kovin tietämätön maaseudulla asuvien asioista. Jopa puulämmitystä pidetään haitallisena. Ja onnistuisiko moneltakaan Vihreältä halonhakkuu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänestävä maalainen, hei!

Vierailija
2/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu- ja erävihreisiin, jospa siellä osaisi joku vastata sinulle. Ja luulen, että osaavat myös hakata halkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu ja erävihreät, niin löytyy Annen ja Mikan yhteystiedot ja eikun soittelemaan. Kerro sitten meillekin :)

Vierailija
4/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreät pyrkivät kaventamaan omistusoikeuksia ja rajoittamaan elinkeinonharjoittamista maaseutualueilla. Puhuvat lämpimästi julkisesta liikenteestä, mutta eivät ymmärrä, ettei se ole maaseudulla vaihtoehto - julkista liikennettä kun ei ole. Haluavat rajoittaa rakentamisoikeutta maaseudulla. Ovat täysin irti realismista. Suojelevat petoja, eivätkä anna vastaavia oikeuksia maaseudun ihmisille. En äänestä.

t. Maalainen

Vierailija
5/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat lakkauttaa maaseudun, kaikki vaan stadiin ja koira ja kissa lemmikiksi 50 neliöiseen yksiöön. Ei ole eläinrääkkäystä. Syödään heinää mutta kuka sen kasvattaa.

Vierailija
6/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi vielä MEViinkin.

Maalla asuvat vihreät ajattelevat maaseudusta tyystin erilaisesti kuin kaupunkilaiset, varsinkin isoissa kaupungeissa asuvat ja hyvä onkin niin. Asiat ovat niin erilailla niissä paikoissa.

Vierailija
7/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini oli maatila.

Vierailija
8/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kovasti maalla asumista ja omavaraistaloutta. Kalastaminen on hieno harrastus, kunhan siinä saadut kalat menevät oikeasti hyötykäyttöön. Eli en hirveästi arvosta puhdasta harrastekalastusta, jossa saalis heitetään hukkaan. Puulämmitys on haitallista, jos siihen yhtäkkiä joka ikinen suomalainen (puhumattakaan koko maapallon väestöstä) ryhtyisi. Kuitenkaan nykyisissä määrissä en usko puulämmityksestä olevan hurjasti haittaa (en ole tosin tästä mitään tilastoja nähnyt). Halonhakkuu onnistuu, vaikka olenkin vihreä ja vielä nainen.

Tosin itse olenkin asunut ensimmäiset 19 vuotta elämästäni maalla ja edelleen sinne palaan lomilla. Maaseudussa lähinnä ärsyttää, etteivät monet heikäläiset osaa ikinä ottaa mitään palautetta vastaan, vaan "näin on aina tehty, joten näin tullaan aina tekemään"-mentaliteetti on vahvana. Onneksi omassa suvussa ei olla pahimpia jääriä...

Vierailija
9/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalla-asumisesta, omavaraistaloudesta, kalastuksesta jne.

Aika moni Vihreä tuntuu olevan kaupunkilainen ja kovin tietämätön maaseudulla asuvien asioista. Jopa puulämmitystä pidetään haitallisena. Ja onnistuisiko moneltakaan Vihreältä halonhakkuu.

Mielipiteeni on, että maaseudullakin on oltava elämää ja maanviljelijöitä ja muita ruoantuottajia on pidettävä arvossa.

Yritän elää mahdollisimman vihreästi, niin paljon oma-varaistaloudessa kuin mahdollista.

Pyöritän ruokapiiriä harrastuksekseni ja siinä on tullut tutuksi ruoantuottajien ongelmat. Ovat ison ketjun, esim. K-ryhmän sopimustuottajia. Kauppa kerää voiton ja tuottajat saavat haukut. "Ruoka on kallista ja vielä tukiaisia maksetaan."

Olisi paljon kuntoonlaittamista, mutta niin vaan täällä maallakin moni äänestää persuja, joista ei kerta kaikkiaan ole tätä(kään) ongelmaa ratkaisemaan :(

Vierailija
10/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maalta" kotoisin, eli etelä-pohjanmaalta. Olen asunut Helsingissä 10 vuotta, ja nyt asun keskipohjanmaalla. Kyllä se vaan niin on että nämä cityvihreät ovat aika erilaisia kuin me muut täällä jotka emme asu Helsingissä, Tampereella tai Turussa.

Kuulun vihreisiin yrittäjiin. Vihreissä on todella paljon yrittäjiä, ja kuten edellä jo kerrottiin maaseutu- ja erävihreitä löytyy todella paljon, nämä kaksi ryhmää tekee kyllä yhteistyötä keskenään, koska monet (kuten minä) kuuluu molempiin ryhmiin.

Minä asun suht isossa kaupungissa, mutta kaupunkiin kuuluu myös paljon "maaseutua" kun on ollut kuntaliitoksia. Ei meillä kukaan vihreistä ole mitenkään maaseudun elämästä vieraantuneita. Ei meillä puhuta mitään mistään puulämmityksen vaaroista, meillä puhutaan esim. siitä että vastustetaan kaupungin osallistumista ydinvoimalahankkeisiin.

Me olemme vahvasti lähiruuan kannattajia, ja todellakin mahdollisimman pitkälle pitäisi olla omavaraisia.

Minä olen aina kannattanut maalla asumista, se tuo ihmisille niin paljon parempaa elämänlaatua, että sitä pitäisi kaikkien muidenkin suosia.

Meillä on esimerkiksi julkisen liikenteen kehittäminen yhtenä vaaliteemana.

Kun meillä oli Oras Tynkkynen käymässä yhdessä keskustelutilaisuudessa, hän kertoi hyvän systeemin, miten yksityisautoilua voisi verottaa niin että isoissa kaupungeissa menisi veroa enemmän kuin syrjäseuduilla missä on pakko käyttää autoa. Ainakin Oras oli sitä mieltä että maalla jossa ei julkinen liikenne toimi, on pakko käytää autoa että pääsee liikkumaan, varsinkin kun palvelut ja työpaikat ovat yhä kauempana.

Vierailija
11/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maalta" kotoisin, eli etelä-pohjanmaalta. Olen asunut Helsingissä 10 vuotta, ja nyt asun keskipohjanmaalla. Kyllä se vaan niin on että nämä cityvihreät ovat aika erilaisia kuin me muut täällä jotka emme asu Helsingissä, Tampereella tai Turussa.

Kuulun vihreisiin yrittäjiin. Vihreissä on todella paljon yrittäjiä, ja kuten edellä jo kerrottiin maaseutu- ja erävihreitä löytyy todella paljon, nämä kaksi ryhmää tekee kyllä yhteistyötä keskenään, koska monet (kuten minä) kuuluu molempiin ryhmiin.

Minä asun suht isossa kaupungissa, mutta kaupunkiin kuuluu myös paljon "maaseutua" kun on ollut kuntaliitoksia. Ei meillä kukaan vihreistä ole mitenkään maaseudun elämästä vieraantuneita. Ei meillä puhuta mitään mistään puulämmityksen vaaroista, meillä puhutaan esim. siitä että vastustetaan kaupungin osallistumista ydinvoimalahankkeisiin.

Me olemme vahvasti lähiruuan kannattajia, ja todellakin mahdollisimman pitkälle pitäisi olla omavaraisia.

Minä olen aina kannattanut maalla asumista, se tuo ihmisille niin paljon parempaa elämänlaatua, että sitä pitäisi kaikkien muidenkin suosia.

Meillä on esimerkiksi julkisen liikenteen kehittäminen yhtenä vaaliteemana.

Kun meillä oli Oras Tynkkynen käymässä yhdessä keskustelutilaisuudessa, hän kertoi hyvän systeemin, miten yksityisautoilua voisi verottaa niin että isoissa kaupungeissa menisi veroa enemmän kuin syrjäseuduilla missä on pakko käyttää autoa. Ainakin Oras oli sitä mieltä että maalla jossa ei julkinen liikenne toimi, on pakko käytää autoa että pääsee liikkumaan, varsinkin kun palvelut ja työpaikat ovat yhä kauempana.

vastauksesta. Olisipa mukava, jos keskustelu olisi tällaisella linjalla.

Vierailija
12/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänä asiana. Mutta ei, kasvissyöntiä vain lässyn lää. Vihreä voi olla vaikka söisi lihaa.

Vierailija
13/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähiruokaa, sekasyöjä olen. Toimin vihreässä yhdistyksessä ja tunnen useita kymmeniä vihreitä aktiiveja henkilökohtaisesti. Ainut, jonka tiedän kasvissyöjäksi, on Pekka Haavisto, eikä hänkään ole sen takia kasvissyöjä että on vihreä :)

Vierailija
14/14 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä suurimmalla osalla kotitalouksista ei ole autoa, ja on tärkeää kehittää kaupunkirakennetta siten, että autoilu ei ole pakollista vaan ihmisten on mahdollista asua palvelujen lähellä ja hyvien julkisten yhteyksien päässä työpaikoilta. Ruuhkia on pyrittävä suitsimaan, jotta ne, joiden on pakko tulla keskustaan autolla, pääsevät sinne mahdollisimman esteettömästi ja löytävät parkkipaikan jne.

Maalla puolestaan pitää huolehtia siitä, että autoilu on mahdollista eikä tule liian kalliiksi, koska siellä se on oikeasti pakollinen liikkumisen muoto monille.