Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

700g lisää raskauden aikana viikossa, onko liikaa?

Vierailija
26.10.2012 |

Olen raskausviikolla 28. Minulle on tullut viimeisen 4 vkon aikana n. 700g vko lisää painoa. Sokerirasitus oli ok, tulokset normaalit.

Onko tuo liikaa painoa? Miten yht´äkkiä paino noin pompsahtaa, aiemmin on tullut 300-600g / vko lisää painoa.

Aloituspainoni oli normaali.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia.

Vierailija
2/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ainakaan. Jos kaikki muuten ok (esim ei hurjasti turvotuksia) niin välillä toki voi tulla niitä yllättäviä nousuja, sitten taas voi pysyä samoissa lukemissa melkein 2-3 viikkoa. Jos sf-mittakäyrä näyttää suht normaalilta niin nauti raskaudestasi nyt ja täällä. Jos käyrä rv 32-33 nousee jyrkästi sinut lähetetään polille varmasti tsekkaamaan tilannetta. t kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sf -mitta oli normaali, mut vähän keskikäyrän yläpuolella (27).

ap

Vierailija
4/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilon melkein viikossa ja joskus ei tullut oikeen mitään. Kaikki oli ok kuitenkin.

Vierailija
5/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei, jossain vaiheessa jokaiselle tulee yleensä reilummin painoa, kun on turvotusta ja se lapsikin kasvaa, mutta jos koko raskauden ajan tulisi joka ainoa viikko 700g, niin liikaahan se on. Minulla paino laskikin välillä ja helteellä turvotus toi parissa päivässä kilon lisäpainoa.

Vaakaan ei kannata tuijottaa liian tarkasti, painoa tulee ja menee, pääasia että odottaja voi hyvin!

Vierailija
6/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa 20 kg,nyt kahden viikon aikana painoa lähtenyt 9 kg tekemättä yhtään mitään,no tietysti imetän.Paino oli 57kg (pituus 166)ennen raskautta,tiedän et pian tää paino jämähtää jollekkin lukemalle ja sit saa tehdä töitä entisen painon saavuttamiseksi.

Itsellä tuli loppuraskaudessa painoa viikossa jopa 1100g,huh!

Vierailija
7/7 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivesikin on painoa lisäävää,loppurastaudesta sitä voi olla yli litra. Ja istukka painaa 500 g.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan