Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloiset! Tulot vs menot? Miten pärjäilette?

Vierailija
26.10.2012 |

Me olemme 3-henkinen perhe. Minä käyn töissä ja mies opiskelee ja omasta mielestäni pärjäämme vallan mainiosti, vaikka perheessämme on vain yksi palkansaaja.

Listataan tähän tuloja ja menoja.

Tulomme:

Minun nettopalkkani 1900€ + lapsilisä 104€/kk

Miehen opintoraha nettona 269€/kk (+mahdollisuus nostaa opintolainaa 300€/kk)

eli tulot yhteensä 2273€ (+300€)

Vuokra ja vesi ja autopaikka: 832€/kk

Päivähoitomaksu, vakuutukset, puhelimet, netti, sähkö, minun opintolainan lyhennys, auton verot, lehtitilaukset: 530€/kk

Menot yhteensä: 1362€/kk

ruokaan, vaatteisiin, bensaan ja hurvitteluihin jää: 991€ (+300€ laina, jos tarve vaatii)

Tuosta summasta siirrämme joka kuukausi s-tilille 550€, josta maksetaan päivittäistavarat ja bensat. Yleensä sinne jää vielä jokaiselta kuukaudelta extraa. Joten pystymme hyvin tekemään perheenä erilaisia retkiä ja pikku reissuja. Tästä maksetaan myös mm. lapsen vaatteet, mutta niihin ei menekään kuin keskimäärin 30€/kk

Tuo loppusumma eli 441 euroa jaetaan niin, että miehelle jää omiin menoihin 120€ ja minulle tuo 221 euroa ja 100 euroa siirretään ASP- tilille.

Omista rahoistani kustannan siis kuntosalimaksun, kampaajat, vaatteet, kengät, meikit. Yleensä jää omallekin tilille rahaa joka kk pikkuisen säästöön isompia hankintoja varten.

Opintolainaan emme ole vielä joutuneet turvautua, mutta sitä voi nostaa, jos tulee jotain yllättävää, esim. pesukone hajoaa tai autoon pitää tehdä joku suurempi huolto.

Omasta mielestäni meillä menee ihan hyvin, mutta kyllä haaveilen omasta kodista ja tulevaisuudessa matkustelusta ja siitä, että pystyisi ostamaan kotiin aina halutessaan jotain pikkukivaa. Onneksi tiedän, että nuo ovat tulevaisuudessa mahdollisia, kunhan mies valmistuu ja menee itsekin töihin! Toisaalta olen todella onnellinen nytkin, sillä ei meiltä nytkään puutu mitään oleellista ja saadaan joka kuukaisi kuitenkin säästettyä pikkuisen omaa asuntoa varten.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä